REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2024 m. Balandžio 5 d. 11:09

Skaitmeninės technologijos – ir efektyviam švietimo įstaigos valdymui?

Šiauliai

Martynas ZiliauskasŠaltinis: Etaplius.LT


297169

Ugdymo turinio skaitmenizavimas – viena dažnesnių temų, kai įvairiais formatais diskutuojama apie švietimo sistemos pokyčius. Tačiau šiame kontekste vis dar retai gilinamasi, kaip tinkami skaitmeniniai įrankiai gali palengvinti, optimizuoti švietimo įstaigos valdymo procesus. Įdomios ir kitų Europos švietimo įstaigų patirtys, kurias organizacijų vadovams iš arti leidžia pamatyti dalyvavimas tarptautinių „Erasmus+“ mobilumuose.

E. vadyba švietimo įstaigoje

Šiaulių „Sandoros“ progimnazijoje e. vadybos elementai pradėti diegti prieš daugiau nei penkerius metus. Optimizuojant vidinę komunikaciją, įvairių dokumentų rengimą, saugojimą, palaipsniui mokyklos gyvenimas kėlėsi į „debesis“. Sukūrus skaitmenines vidines sistemas, apmokius bendruomenės narius, šiandien virtualioje „G-Suite“ sistemoje mokiniai, jų tėveliai randa visą reikiamą informaciją apie ugdymo turinį, reguliariai vykdomos virtualios bendruomenės apklausos dėl ugdymo turinio kokybės, pedagogai virtualiose komandose kartu rengia, koreguoja, peržiūri vidines mokyklos tvarkas. Ugdymo rezultatų stebėsena, duomenų analizė, funkcijų ir atsakomybių pasidalijimas – visi šie procesai irgi jau ne pirmus metus vyksta „debesų“ kompiuterijos platformoje.

„Pernai įdiegėme savitą sistemą, kad visi mokyklos darbuotojai iš bet kurios vietos galėtų teikti prašymus, kurie operatyviai yra apdorojami ir prašymą pateikęs darbuotojas gauna atsakymą, dažniausiai, direktoriaus įsakymą, su kuriuo gali susipažinti naudodamasis bet kokį išmanųjį įrenginį ar kompiuterį. Patogu, operatyvų, nereikia nieko spausdinti“, – pasakoja progimnazijos direktorius Kęstutis Šaltis.

Vadovas neslepia – e. vadybos elementų diegimas turi būti laipsniškas, nes būtina paruošti tam pagrindą – tiek sistemas, tiek žmones, kurie su tomis sistemomis dirba. Kadangi „Sandoros“ progimnazija jau antrą dešimtmetį teikia nuotolinio mokymo(si) paslaugas užsienyje gyvenančių Lietuvos Respublikos piliečių vaikams, mokytojai, pasak K. Šalčio, skaitmeninių technologijų nebijo ir inovacijas priima geranoriškai. „Žinoma, pedagogai kritiškai įsivertina, ar nauja sistema palengvins darbus, o ne atvirkščiai“, – šypsosi Kęstutis.

337164493_241734654944532_1460134070914539095_n

Būtinas ir pačių vadovų nuolatinis tobulėjimas

Pašnekovas įsitikinęs, kad norint įgyvendinti bet kokį pokytį, labai svarbus ir pačių vadovų noras mokytis, keistis. Todėl tiek K. Šaltis, tiek „Sandoros“ progimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui Mindaugas Malcevičius bent kartą per metu vyksta tobulinti savo skaitmenines, vadybines kompetencijas ne tik į kitas Lietuvos švietimo įstaigas, bet ir į užsienį. Pernai progimnazijos vadovai, įgyvendindami „Erasmus+“ projektą „Nauji įgūdžiai sėkmingam darbui“ (Nr. 2022-1-LT01-KA122-SCH-000077506), savo skaitmeninius įgūdžius tobulino Valencijoje. Šiemet kvalifikaciją kėlėsi Madeiroje, kur vyko kursai „Geriausi skaitmeniniai įrankiai švietimui“ (projekto Nr. 2023-1-LT01-KA121-SCH-000141694).

Neretai, išvykę į susitikimus su kolegomis iš įvairių Europos šalių, patys nustembame, kokie visi esame panašūs, t. y. kiek turime tokių pačių vadybinių problemų. Tik sprendimai gali būti skirtingi. Vieni vis dar vargsta įvairius dokumentus pildydami savo kompiuteryje, spausdina, duoda komandai peržiūrėti, pasirašyti, kiti ieško būdų, kaip taupyti žmogiškuosius ir finansinius išteklius, kaip palengvinti įvairius procesus“, – patirtimi dalijasi Šiaulių „Sandoros“ progimnazijos vadovas K. Šaltis.

Keliaudami, keldamiesi kvalifikaciją, „Sandoros“ progimnazijos vadovai vykdo ir kitą, mokyklos specifikos padiktuotą, misiją – susitinka su tos šalies, kurioje lankosi, lietuvių bendruomenėmis. Susitikimo metu pristatoma galimybė gyvenant užsienyje mokytis nuotoline mokymosi forma mokytis Šiaulių „Sandoros“ progimnazijoje.

image (12)

Reklama



REDAKCIJA REKOMENDUOJA