PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2024 m. Vasario 26 d. 17:44

Saugaus eismo komisija Šiauliuose: ne visiems patogūs sprendimai kol kas duoda svarbiausią rezultatą

Šiauliai

Saugaus eismo komisijos pirmininkas V. Urbonavičius (V. Lebedžio ir Etaplius.lt nuotr. fotomontažas)

Lina GalkuvienėŠaltinis: Etaplius.LT


293172

Eismo saugumo Šiaulių mieste užtikrinimu rūpinasi ne tik policijos pareigūnai, patys gyventojai, bet ir savivaldybės administracijos Saugaus eismo komisija. Pasak jos pirmininko, Vinco Urbonavičiaus, bendrų pastangų dėka stebimi teigiami rezultatai. Šiaulių mieste eismo įvykių pastaruoju metu sumažėjo: 2022 m. – 105 įvykiai, 2023 m. – 100 įvykių. Sužeistų asmenų eismo įvykiuose skaičius taip pat mažėjo: 2022 m.– 109, 2023 m. – 105. Žuvusių eismo įvykiuose rezultatai taip pat geresni: 2022 m. – 4 žmonės, 2023 m. – 0.

Pirmininkas sutiko su naujienų portalo Etaplius.lt skaitytojais pasidalinti svarbiausiais iš 12 narių susidedančios Saugaus eismo komisijos praėjusių metų darbais. Taip pat atskleidė pirmuosius priimtus sprendimus šiemet.

Gyventojai aktyviai kreipiasi

V. Urbonavičius pasidžiaugė, kad saugiu eismu mieste aktyviai rūpinasi patys šiauliečiai. Jie ir kreipiasi į komisiją. Dažniausiai gaunami prašymai dėl greičio mažinimo kalnelių įrengimo ir nusiskundimai dėl automobilių greičio viršijimo tose miesto gatvėse, kur yra įrengti kelio ženklai „Gyvenamoji zona“.

Automobilių greičio mažinimui buvo įrengti 27 greičio mažinimo kalneliai

Dviračių takas šalia Tilžės g. (A. Rutkausko nuotr.)

Neretai sprendimus tenka keisti

Neretai priimtus sprendimus tenka svarstyti iš naujo, nes iškart nepasiekiamas norimas rezultatas. Tokių sprendimų, pasak V. Urbonavičiaus, būta ir pernai.

„Teko persvarstyti dėl eismo organizavimo Kudirkos g. atkarpoje nuo Gėlės g. iki Vytauto g. (buvo priimtas sprendimas organizuoti dvipusį eismą šioje atkarpoje, persvarsčius buvo sugrįžta prie vienpusio eismo).

Taip pat ne kartą buvo svarstomas klausimas dėl eismo organizavimo Lukauskio gatvėje. Komisija rekomendacijomis Lukauskio g. parko pusėje buvo įrengti kelio ženklai „Sustoti draudžiama“, rekomenduojant Dvaro g. 100 gyventojams savo automobilius parkuoti naujai įrengtoje automobilių stovėjimo aikštelėje prie lauko teniso kortų“, – ko gero, nepatogaus žmonėms sprendimo neslėpė Saugaus eismo komisijos pirmininkas.

Anot jo, ne kartą buvo nagrinėjamos dviratininkų keliamos problemos dėl Tilžės g. dviračių tako, kuris kerta Donelaičio, Pagėgių ir Ragainės gatves.

2021 m. rugsėjį buvo nuspręsta Tilžės g. dviračių take ties sankirtomis su K. Donelaičio ir Pagėgių gatvėmis įrengti apsauginius atitvarus, kaip yra įrengta prie Vairo g. Tų pačių metų lapkričio mėnesį atitvarai buvo įrengti.

Vėliau buvo gauta daug prašymų iš dviratininkų asociacijos dėl įrengtų atitvarų pašalinimo. 2022 m. apsauginės tvorelės buvo perstatytos taip, kad dviratininkams ir paspirtukininkams būtų sudarytos kuo mažesnės kliūtys judant link sankryžos (padidinti atstumai tarp atitvarų, kurie šiuo metu yra nuo 1,45-150 m.)

Įvertinta, kad po apsauginių atitvarų Tilžės g. dviračių take įrengimo, eismo įvykių dėl susidūrimų su dviratininkais ar pėsčiaisiais fiksuota nebuvo.

Dviračių takas šalia Tilžės g. (A. Rutkausko nuotr.)

Tilžės dviračių take atsiras iškilioji perėja

Pagal parengtą juodųjų dėmių žemėlapį ir jame pateiktas juodųjų dėmių šalinimo rekomendacijas ir siūlomas eismo saugumo priemones, pernai buvo parengti Tilžės g. ir K. Donelaičio g. sankryžos ir Tilžės g. ir Ragainės g. sankryžos kapitalinio remonto projektai, įrengiant saugias eismo priemones. Ties Tilžės ir Pagėgių g. sankirta yra užsakytas iškiliosios perėjos įrengimo projektas. Įgyvendinus projektuose numatytus sprendinius, numatytas apsauginių atitvarų nuėmimas.

Pabrėžiama, kad toks pat sprendimas Tilžės ir Ragainės gatvių sankryžoje šiuo metu nėra tikslingas dėl rengiamų Tilžės g. viaduko rekonstrukcijos projekto sprendinių (sankryžos zona patenka į viaduko darbų apimtis).

Pernai komisijai netrūko darbo

Iš viso per praėjusius metus komisija organizavo 12 Saugaus eismo komisijos posėdžių, kuriuose buvo svarstyti 124 klausimai (rašymai, siūlymai, projektiniai sprendiniai).

Gatvių apžiūros komisija, susidedanti iš atsakingų savivaldybės administracijos ir Kelių policijos pareigūnų atliko 15 gatvių apžiūrų, kuriuose buvo sprendžiami 158 saugaus eismo klausimai.

Komisija nagrinėjo aktualius miestui gatvių rekonstrukcijos projektus, teikė rekomendacijas, vieni iš didesnių: Pramonės- Serbentų gatvių sankryža, Baltų- Aukštabalio gatvių žiedas, įrengtas Serbentų gatvės tęsinys nuo Pramonės iki Aukštabalio g.

Apsaugotas posūkis į dešinę Jablonskio – Architektų – Žemaitės sankryžoje

Vienas iš klausimų, kurį pirmajame posėdyje šiais metais svarstė komisija – dėl dviratininkų ir automobilių, sukančių į dešinę Architektų-Žemaitės-Jablonskio g. saugumo, kurio metu komisija rekomendavo šviesoforo signalus sureguliuoti taip, kad būtų apsaugotas posūkis į dešinę prioritetą suteikiant automopbilių transportui, o dviratininkų fazė būtų iškviečiama mygtuko pagalba.

Šiaulių dviračių mėgėjų klubo vadovas Andrius Gedminas prašė šį klausimą svarstyti iš naujo, nes, jo manymu, sprendimas nėra teisingas. Anot jo, piko metu į dešinę suka vos 16-18 automobilių, t.y. kas 3 minutes po 1 automobilį. Be to, pagal KET vairuotojas, sukdamas į dešinę, privalo duoti kelią kitiems eismo dalyviams. Kelių policijos duomenimis, nuo dviračių tako įrengimo šioje sankryžoje nebuvo nė vieno įskaitinio eismo įvykio. O patvirtinus mygtuko įrengimą, dviratininkas ar pėsčiasis turės papildomai laikti 60-90 sekundžių, kol užsidegs žalia šviesa, todėl šis sprendimas nėra patogus ir patrauklus. Be to, pėsčiųjų perėja yra saugiu atstumu nuo sankryžos, kad sukantys į dešinę vairuotojai galėtų tinkamai įvertinti situacija ir praleisti pėsčiuosius ar dviratininkus.

Vis dėlto, komisijos nariai balsavimo būdu palaikė sprendimą šviesoforo fazes sureguliuoti taip, kad būtų apsaugotas posūkis į dešinę prioritetą suteikiant automobiliams, o pėsčiųjų/dviratininkų šviesoforo fazė būtų iškviečiama mygtuko pagalba. Už balsavo 8 nariai, prieš – 5.

Avaringoje Gardino ir Aido g. sankryžoje bus šviesoforas. (Etaplius.lt nuotr.)

Aido ir Gardino gatvių sankryžoje bus šviesoforas

Aido ir Gardino gatvių sankryžoje, kuri yra viena iš avaringiausių mieste, numatyta įrengti ne žiedą kaip Gardino ir Lyros gatvių sankryžoje, bet šviesoforą. Tai turėtų būti padaryta dar šiemet, nes numatyti minėtos sankryžos rekonstravimo darbai.

Dėl šios priežasties komisija atmetė vieno gyventojo prašymą. Jame buvo prašoma leisti Gardino gatvėje, atvažiavus nuo žiedo link Aigo g., pasukti į kairę, į automobilių stovėjimo aikštelę. Šiuo metu norint į ją patekti, reikia važiuoti iki Aido gatvės ir sankryžoje apsisukti.

Komisija bendru sutarimu šį prašymą atmetė ir dėl saugumo, nes eismas šioje gatvėje nuo Tilžės iki Lyros gatvių vyksta keturiomis eismo juostomis.

Motiekaičio – Vaitkaus sankryžoje atsiras „STOP“ ženklai

Tarybos Nario Antano Sireikos prašymu svarstytas klausimas Vaitkaus gatvėje prieš sankryžą su Motiekaičio gatve įrengti „STOP“ženklus, nes abi gatvės plačios, čia jau įvyko keli eismo įvykiai vairuotojams nesuprantant, kuri gatvė yra pagrindinė.

Komisija, atsižvelgdama į tai, kad Motiekaičio gatvė yra B kategorijos (gana intensyvus eismas) pritarė minėtų ženklų įrengimui Vaitkaus gatvėje prieš sankryžą su Motiekaičio gatve.

Senojo viaduko rekonstrukcija reikalaus papildomų eismo saugumo užtikrinimo sprendimų. (Etaplius.lt nuotr.)

Daug darbo reikalaus Tilžės g. viaduko rekonstrukcijos projektas

Komisija šiemet žada toliau nagrinėti svarbius klausimus, kurie prisideda prie saugesnių eismo sąlygų, tiek pavienius prašymus, tiek planuojamų įgyvendinti techninių projektų sprendinius.

Didžiausi darbai laukia nagrinėjat Tilžės viaduko rekonstravimo darbus ir sprendžiant būsimas eismo organizavimo saugaus eismo aspektais klausimus, dviračių eismo sprendinius, suderinant visų dalyvių (automobilių, pėsčiųjų, dviratininkų) saugias eismo sąlygas.
Šiais metais planuojama atnaujinti Juodųjų dėmių nustatymo Šiaulių mieste žemėlapį, kurio pagrindu saugaus eismo komisija priims sprendimus dėl tolimesnių darbų būtinumo.