Verslas | 11 MIN.

Pergalė Europos teisme kelia naujų klausimų: absurdiški reikalavimai panaikinti, o kas atlygins žalą?

Arvydas Jockus
2024 m. spalio 8 d. 10:12
Lietuvos vilkikai, vykdantys pervežimus Vakarų Europoje, turėjo kas 8 savaites grįžti į Lietuvą, net neturėdami krovinių ar techninės patikros poreikio, ir buvo baudžiami, jei to nedarydavo / Alfa.lt

Panaikinus prievolę vilkikams iš Vakarų Europos kas aštuonias savaites grįžti Lietuvą lieka neatsakytų klausimų: ar bus panaikintos baudos ir kodėl vairuotojams toliau taikomi nesuprantami ribojimai?

Panaikinus prievolę vilkikams iš Vakarų Europos kas aštuonias savaites grįžti Lietuvą lieka neatsakytų klausimų: ar bus panaikintos baudos ir kodėl vairuotojams toliau taikomi nesuprantami ribojimai?

Istorinė pergalę Europos Sąjungos Teisingumo Teisme (ESTT) pasiekę Lietuvos vežėjai įsitikinę, kad ketverius metus galioję absurdiški reikalavimai buvo naudingi vien ES senbuvėms, siekusioms apsaugoti nacionalines rinkas nuo konkurencijos tokių šalių kaip Lietuva.

Tačiau ir po teismo sprendimo, kuris taikomas ir į praeitį, kai kurios Vakarų valstybės toliau taiko sankcijas vežėjams iš Bendrijos periferijos bei reikalauja, kad vairuotojai kas keturias savaites grįžtų namo pailsėti.

Istorinė pergalė

Po ketverius metus trukusio nagrinėjimo Lietuva laimėjo ginčą prieš Europos Parlamentą ir Tarybą dėl vežėjų veiklos organizavimo ES.

ESTT priėmė sprendimą Lietuvos inicijuotoje Mobilumo paketo byloje – pritarė generalinio advokato išvadai ir panaikino nuostatą, reikalavusią, kad vilkikai kas 8 savaites privalomai grįžtų į kilmės šalį.

Ši nuostata nuo šiol negali būti taikoma – Lietuvos vežėjai toliau savo veiką gali vykdyti be šios neproporcingos ir brangiai kainuojančios prievolės.

Dėl šios diskriminacinės prievolės vien 2023 m. sukūrė iki 1,9 mln. papildomų kelionių, per kurias vilkikai papildomai nuvažiavo iki 2,5 mlrd. kilometrų ir išmetė į atmosferą 2,9 mln. papildomų CO2.

Skaičiuojama, kad Lietuvos vežėjams vilkiko grąžinimo reikalavimo įgyvendinimas per metus kainavo 620 mln. eurų.

Tai pirmoji byla, kurioje Lietuva ginčijo Europos Parlamento ir Tarybos priimtus reglamentus ir direktyvas, ir viena didžiausių bylų dėl ES teisės aktų panaikinimo visoje ESTT praktikoje.

Šalies teisininkai ESTT sprendimą vertina kaip istorinį, nes ketverius metus trukęs bylinėjimasis parodė, kad tiek Lietuva, tiek ir kitos periferijoje esančios valstybės gali sėkmingai apginti savo interesus nuo didžiųjų ES valstybių inicijuotų taisyklių.

Lietuvos Vyriausybei šioje byloje atstovavo jungtinė Teisingumo ministerijos ir advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ atstovų komanda.

Akivaizdi žala

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) viceprezidentas, bendrovės „Autopaslauga“ savininkas ir vadovas Romas Austinskas mano, kad Mobilumo paketo reikalavimai buvo pertekliniai ir nekūrė vertės.

Verslininkas neneigė, kad vilkikai kas aštuonias savaites į Lietuvą grįždavo tik „dėl paukščiuko“ ir kitą dieną vėl išvykdavo atgal. „Niekas nedraudė išvažiuoti“, – pastebėjo jis.

Ši praktika esą geriausiai įrodo, kad Mobilumo paketo reikalavimas pervežimus Vakarų Europoje vykdantiems vilkikams buvo neracionalus, o grynai protekcionistinis.

„Tai buvo visiškai ydinga, grynai protekcionistinė praktika, naudinga senosioms Vakarų valstybėms. Mūsų periferinių valstybių vežėjams, kai nėra krovinių, kai karas, kai geopolitinė situacija įtempta ir ekonomika susitraukusi, tas vilkikų grąžinimas (dažnai be krovinio – red.) buvo visiškai nereikalingas, tik didinantis CO2 kiekį“, – Alfa.lt teigė R. Austinskas.

Romas Austinskas: tai buvo visiškai ydinga, grynai protekcionistinė praktika, naudinga „senosioms Vakarų valstybėms / Martynas Ambrazas/ELTA

Dalis vežėjų dėl reikalavimų nevykdymo mokėjo baudas, tačiau LPK viceprezidentas nėra tikras, ar jie bandys prisiteisti kompensaciją. „Visų pirma, turi atsirasti ieškovai. Reikia skaičiuoti, kokios buvo realios baudos (sumokėtos – red.). Kaip aš parašysiu ieškinį nesumokėjęs baudos?“ – svarstė pašnekovas.

Lietuvos vežėjai esą dar aiškinsis, ar yra teisinis pagrindas kelti tokias bylas dėl kompensacijų.

Advokatų kontora „Ellex Valiunas“ teigia, kad vežėjams, kurie būtų gavę kokių nors nuobaudų už vilkikų negrąžinimą kitose valstybėse narėse, ESTT sprendimas sudarys pagrindą tokias vežėjų atžvilgiu priimtas sankcijas ginčyti.

Gali kreiptis dėl žalos atlyginimo

Kaip Alfa.lt aiškino Teisingumo ministerija, ESTT priėmė sprendimą panaikinti nuostatą, kad vilkikas turi būti grąžintas į savo veiklos centrą kas 8 savaites.

„Kadangi Teisingumo Teismas savo sprendime nenumatė sąlygų, kad negaliojančiu paskelbto akto padariniai liktų galioti, yra taikytina bendra taisyklė, kad panaikinta nuostata negalioja nuo jos priėmimo.

Verta pažymėti, kad panaikinta ES reglamento nuostata iki Teisingumo Teismo sprendimo paskelbimo buvo taikoma tiesiogiai, todėl valstybės narės neturėjo teisės nuo jos nukrypti.

Anaiptol, valstybės narės privalėjo užtikrinti veiksmingą šios nuostatos taikymą. Atsižvelgiant į tai, galima manyti, kad valstybės narės nėra atsakingos už įmonių patirtas išlaidas taikant įpareigojančią ES teisės normą.

Visgi, kiekvienas atvejis, kuomet sankcija buvo pritaikyta turėtų būti sprendžiamas atskirai, remiantis kiekvienos ES valstybės narės, kuri pritaikė sankciją, teise ir atsižvelgiant į tų valstybių procesines taisykles. Dėl to vienareikšmiškai atsakyti į klausimą apie kompensacijas įmonėms yra sudėtinga“, – teigiama redakcijai atsiųstame Teisingumo ministerijos komentare.

Kartu ministerija teigia, kad įmonės, kurios mano, kad ES institucijos pažeidė jų teises, turi galimybę kreiptis dėl žalos atlyginimo.

„Tam, kad žala būtų priteista, įmonė turi įrodyti, kad ją patyrė dėl neteisėtų ES institucijos veiksmų ir yra priežastinis ryšys tarp patirtos žalos ir neteisėtų veiksmų.

Tokias bylas, kaip pirmoji instancija, sprendžia ES Bendrasis Teismas (ESBT). Tačiau vertintini galimą ESBT praktiką ar tikėtinų atvejų baigtį, būtų anksti, kol tokie atvejai teismo nepasiekė“, – teigė ministerija.

„Visos sankcijos neteisėtos“

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas vertina, ESTT nutartis yra be galo svarbi ir gera Lietuvos transporto ir logistikos sektoriui.

„Kadangi ESTT sprendimai galioja ne tik į ateitį, tačiau ir į praeitį, tai reiškia, kad ši nuostata nebegali būti taikoma nuo jos įsigaliojimo datos.

Kadangi ši nuostata įsigaliojo nuo 2022 m. vasario 21 d., yra laikoma, kad visą šį laiką (ir skaičiuojant į ateitį nuo spalio 4 d. paskelbto sprendimo) minėta nuostata negalėjo būti taikoma.

Tai reiškia, kad nei Lietuvos, nei kitų valstybių narių institucijos nebegali skirti jokių sankcijų remiantis šia nuostata nuo šiandienos (o anksčiau gautos sankcijos buvo iš esmės neteisėtos)“, – Alfa.lt teigė Z. Buivydas.

Zenonas Buivydas: teismo sprendimas reiškia, kad nei Lietuvos, nei kitų valstybių narių institucijos nebegali skirti jokių sankcijų,, o anksčiau gautos sankcijos buvo iš esmės neteisėtos / Linava

Jis pabrėžė, kad ESTT atsižvelgė į tai, kad įvedant ribojimus nebuvo atliktas aplinkos poveikio vertinimas. „Paprastai pasakius, viskas buvo atlikta „Buldozeriu“, – sakė Z. Buivydas.

Tačiau ar nuostolius patyrę vežėjai sieks prisiteisti kompensaciją dėl šių nepagrįstų išlaidų, „Linavos“ vadovas tvirtai atsakyti negalėjo.

„Viskas priklauso nuo pačių vežėjų. Kiekvieno patirtos sąnaudos skiriasi: vienų jos didesnės, kitų – mažesnės. Kalbant apie prisiteisimą, viskas priklausys nuo pačių vežėjų užgaidų.

Reikia atsiminti, kad bylinėjimasis teisme yra labai brangus malonumas, o galutinė baigtis gali skirtis nei būtų norima, ar planuota“, – pastebėjo jis.

Kita vertus, ir po teismo sprendimo, „Linavos“ vadovo nuomone, lieka neatsakytų klausimų.

„Reikia atsiminti, kad ESTT panaikino tik vieną Mobilumo paketo dalį, būtent dėl sunkvežimių sugrąžinimo kas 8 savaites.

Taip pat, svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad vilkiko grąžinimo reikalavimas panaikintas remiantis tik tuo, kad nebuvo atliktas poveikio vertinimas.

Kiti ieškinio pagrindai, kaip laisvas paslaugų judėjimas, ES bendros rinkos ir konkurencijos iškraipymas, ES narių diskriminacija yra atmesti kaip nepagrįsti“, – teigė Z. Buivydas.

Teisinė painiava

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius Povilas Drižas taip pat kreipė dėmesį į tesimo neatsakytus klausimus, dėl kurių kyla teisinė painiava ir konfliktai.

„Lieka neaiškumų dėl teisinio režimo taikymo vairuotojų grąžinimu, nors šie klausimai buvo pateikti teismui.

Dabar turime ginčus su kai kurių šalių kontrolės institucijomis, kurios reikalavimus traktuoja kitaip nei Europos Komisija“, – teigė P. Drižas

Vežėjai tikisi teismo išaiškinimo dėl komandiravimo taisyklių taikymo.

Aljanso vadovas paaiškino, kad iki šiol taikyta praktika, kad vilkikas kas 8, o vairuotojas kas 4 savaites „turi būti grąžinamas“ į registracijos arba gyvenamąją vietą.

„Vairuotojas iš komandiruotės turi grįžti į savo šalį 45 dienų „poilsio“. Bet kai ieškinys jau buvo teisme, Europos Komisija pateikė gaires, kuriomis nustatė, kad tai yra vairuotojo pasirinkimo laisvė. Kad vairuotojas gali pats pasirinkti, nori jis grįžti ar prasitęsti komandiruotę protingam laikotarpiui.

Mes irgi laikomės tokios pat nuomones. Bet atskirų šalių, pavyzdžiui, Belgijos, Prancūzijos, kontrolės institucijos traktuoja vairuotojų grąžinimą kas keturias savaites kaip privalomą pareigą ir jos nesilaikančioms įmonėms skiria baudas“, – Alfa.lt sakė P. Drižas.

Povilas Drižas: šalys, kurios nenorėjo įgyvendinti bendros rinkos principo, teisiniais barjerais siekė neįsileisti į savo nacionalinę rinką kitų ES šalių paslaugų teikėjų / Alfa.lt

Aljanso vadovas atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje transporto paslaugas vykdo 7 tūkst. įmonių, todėl nėra apibendrintų duomenų, ar visos jos laikėsi Mobilumo paketo reikalavimų, kiek jų buvo kontroliuojančių institucijų nubaustos ir sumokėjo baudų.

„Kiek aš žinau įmonių, jos laikėsi reikalavimų. Bet kitos mokėjo baudas, kai jų vilkikas negrįždavo laiku į savo šalį. Dabar turbūt bus inicijuojami teisiniai ginčai (dėl šių baudų – red.)“, – svarstė P. Drižas.

Jis mano, kad po ESTT nutarimo tam yra teisinis pagrindas, bet konkrečios įmonės esą pačios spręs, ar tokius ieškinius kelti.

Priešinosi bendrai rinkai

P. Drižas pastebėjimu, vieša paslaptis, kas buvo naudingas buvęs teisinis reguliavimas.

„Tai tos šalys, kurios nenorėjo įgyvendinti bendros rinkos principo, kurios nenorėjo sutikti, kad kelių transporto rinka yra bendra, kaip ir kitų ES ūkio šakų.

Todėl jos teisiniais barjerais siekė neįsileisti į savo nacionalinę rinką kitų ES šalių paslaugų teikėjų. Tai visiems buvo aišku nuo pradžių.

Bet teismas pasakė, kad ne. Kad yra viena rinka ir joje visi yra laisvi veikti ir teikti savo paslaugas.

Teismo pagrindinis argumentas buvo, kad Europos Komisija neatliko poveikio vieningai rinkai vertinimo, t. y. netyrė, kaip tokie reikalavimai gali paveikti rinką. Neatsakė į šiuos klausimus.

CO2 išmetimai irgi svarbūs, bet manau, kad vieningos rinkos klausimas teismui buvo svarbiausias, pagrindinis argumentas“, – mano P. Drižas.

Absurdiški reikalavimai

Alfa.lt primena, kad 2020 m. priimtas ES taisyklių rinkinys, vadinamasis Mobilumo paketas, skirtas reguliuoti kelių transporto sektorių.

Kai kurios nuostatos, tarp jų ir vilkikų grąžinimo reikalavimas, sukėlė daug prieštaravimų periferinėse ES valstybėse, kaip Lietuva, Malta, Lenkija, Kipras, Bulgarija, Rumunija ir Vengrija, kadangi šios taisyklės joms kėlė neproporcingus iššūkius.

Visos šios valstybės pareiškė ieškinius prieš Europos Parlamentą ir Tarybą.

Pagal Mobilumo paketo grąžinimo nuostatą vilkikai, vykdantys tarptautinius vežimus, turėjo kas 8 savaites grįžti į savo kilmės šalį.

„Nors ši nuostata oficialiai buvo įvardinta kaip skirta kovoti su vadinamųjų „pašto dėžučių“ įmonių praktika, ji ypač apsunkino periferinių valstybių vežėjus, kuriems dėl didelių atstumų tokios kelionės buvo brangios ir neracionalios.

Vilkikai, vykdantys pervežimus Vakarų Europoje, turėjo kas 8 savaites grįžti į Lietuvą, net neturėdami krovinių ar techninės patikros poreikio. Kadangi taisyklė neįtvirtino jokio „atšalimo“ laikotarpio, t. y. kiek laiko vilkikas privalėjo išbūti Lietuvoje, praktikoje vilkikai net iš karto ar kitą dieną galėjo vėl išvykti į užsienį.

Šios kelionės be jokio praktinio poreikio neproporcingai didino sąnaudas ir prieštaravo ES aplinkosaugos tikslams“, – sakė advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji partnerė Agnė Kisieliauskaitė.

Apribojo konkurenciją

Lietuva ESTT ieškinį pateikė dar 2020 m., argumentuodama, kad grąžinimo reikalavimas buvo priimtas neatlikus poveikio vertinimo ir neatsižvelgus į tai, kad juo sukuriamos nelygios konkurencijos sąlygos periferinėms ES valstybėms narėms, kurių transporto įmonės dėl reikalavimo laikymosi patiria žymiai didesnes logistikos ir eksploatacijos sąnaudas, lyginant su ES centre esančiais vežėjais.

Ši nuostata, Lietuvos teigimu, ne tik pakenkė verslo aplinkai, bet ir prieštaravo fundamentaliam proporcingumo principui ir ES aplinkosaugos tikslams mažinti anglies dioksido emisijas bei sukurti efektyvią transporto sistemą. Lietuvos reikalavimus palaikė ir kitos valstybės, tarp jų Latvija ir Estija, nereiškusios savarankiškų ieškinių.

Advokatų nuomone, ESTT sprendimas ne tik palengvina verslo sąlygas Lietuvos ir kitų periferinių šalių vežėjams, bet ir prisideda prie ES siekio mažinti anglies dioksido emisijas transporto sektoriuje, užkirsdamas kelią nereikalingoms kelionėms.

Mobilumo paketo bylos nagrinėjimas ESTT truko ketverius metus, buvo pareikšta 14 ieškinių.


Radviliškis
Istorinės atminties įamžinimo komisija apžvelgė jau nuveiktus darbus ir ateities planus
Gruodžio 9 d. vykusio posėdžio metu Radviliškio rajono savivaldybės Istorinės atminties įamžinimo komisija išanalizavo 2025 m. rugpjūčio 27 d. priimtą Vyriausybės nutarimą Nr. 616 „Dėl Antrojo pasaulinio karo Sovietų Sąjungos ir kitų šalių, propaguojančių totalitarinius, autoritarinius režimus ir jų ideologiją, karių palaikų perkėlimo ir laidojimo vietos paženklinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, aptarė rajone esančius viešuosius objektus – Antrojo pasaulinio karo karių kapines, diskutavo dėl žymių Radviliškio miesto ir rajono žmonių atminimo.
Aktualijos | 3 MIN.
0
Šiauliai
Kalėdomis dvelkianti mugė – širdis šildanti tradicija
Kalėdų gidas | 2 MIN.
0
Kelmė
Kelmėje suspindo šventinėmis spalvomis
Kalėdų gidas | 2 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Po 50-ies pastebite, kad sunkiau susikaupti, dažniau pamirštate, ką norėjote pasakyti ar pada-ryti? Neskubėkite visko suversti amžiui. Su amžiumi pasitaiko užmaršumo ar dėmesio sutrikimų, tačiau tai nebūtinai neišvengiama. Gyvenimo būdas, mityba, stresas – dažni veiksniai, lemiantys kognityvinius pokyčius.
Sveikata | 5 MIN.
0
Gruodžio 15–21 d. – gali vyrauti įtampa ir netikėtų posūkių laikotarpis.
Lietuva | 8 MIN.
0
Pasaulis
Radviliškis
Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis sekmadienį susitiko su Jungtinių Valstijų prezidento Donaldo Trumpo pasiuntiniais, kad aptartų, kaip užbaigti Rusijos pradėtą karą, ir taip pradėjo dvi krizinės diplomatijos dienas Berlyne.
Pasaulis | 4 MIN.
0
2025 metų lapkričio 24–30 dienomis Santjage (Čilė) vyko Pietų Amerikos lengvosios atletikos meistrų čempionatas. Šiame čempionate dalyvavo sporto klubo „Salikalnis“ pirmininkė Genovaitė Kazlauskienė. Ji dalyvavo dvejose rungtyse (W75 gr.) ir laimėjo du aukso medalius.
Sportas | 2 MIN.
0


Vyriausybė pripažino žemės ir maisto ūkį nacionaliniam saugumui svarbia sritimi. Toks sektoriaus pripažinimas leis kurti ir palaikyti atsparią bei savarankišką šalies apsirūpinimo maistu sistemą.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 3 MIN.
1
Europos Komisijos (EK) pristatytas pasiūlymas dėl ilgalaikio Europos Sąjungos (ES) biudžeto 2028–2034 metams kelia daug rimtų klausimų. Ypač dėl to, kad žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės finansavimas mažėtų apie 20 proc. (palyginti su 2021-2027 metų laikotarpiu) ir dėl numatomo steigti naujo fondo.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 6 MIN.
1

Kaunas
Lietuva
Kauno apygardos prokuratūros vyriausiasis prokuroras Rimas Bradūnas sako, kad generalinei prokurorei Nidai Grunskienei dalies profesinės sąjungos narių reiškiami priekaištai yra nepagrįsti – vadovė reikšmingai prisidėjo prie ikiteisminių tyrimų kokybės ir operatyvumo, kompetentingų ir stiprių darbuotojų pritraukimo į prokuratūrą, jos stiprinimo ir skaidrinimo.
Lietuva | 6 MIN.
0
Baltarusijos režimui savaitgalį paleidus 123 politinius kalinius, o JAV prieš tai panaikinus sankcijas Baltarusijos kalio trąšų eksportui, Seimo Užsienio reikalų komiteto (URK) pirmininkas Remigijus Motuzas sako, kad Lietuva iš Donaldo Trumpo administracijos nesulaukė raginimų imtis analogiškų veiksmų Minsko režimo atžvilgiu.
Lietuva | 4 MIN.
0

Radviliškis
Šiauliai
Gruodžio 11 dieną Pociūnų bendruomenės namuose surengtas Radviliškio rajono savivaldybės vadovų susitikimas su vietos gyventojais. Tai buvo gyvas, dalykiškas ir pagarbus pokalbis apie tai, kas žmonėms svarbiausia – susisiekimą, vaikų saugumą, gyvenamosios aplinkos tvarkymą ir bendruomenės ateitį.
Politika | 4 MIN.
0
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narių balsavimas buvo paskutinis žingsnis dėl ugdymo aplinkos mokesčio išlaikymo didinimo Šiaulių mieste ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą gaunantiems vaikams. Ir politikai buvo vieningi. Tėvams pinigines teks ploninti jau nuo Naujųjų, nes sprendimo projektas įsigalios nuo sausio 1 dienos. Vaikų vasaros atostogas taip pat teks planuoti atsakingiau. Ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą teikiančios švietimo įstaigos iš anksto neatostogausiančių vaikų tėvų reikalaus avansinio mokesčio.
Politika | 5 MIN.
0

Kelių eismo taisyklės (KET) sukurtos ne tik eismui reguliuoti, bet ir saugumui užtikrinti. Kai kuriems eismo dalyviams atrodo, kad laikytis visų taisyklių nėra būtina, tačiau toks požiūris yra klaidingas ir pavojingas. Net menkiausias taisyklių nepaisymas gali turėti skaudžių, o kartais ir tragiškų pasekmių.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0
Kelionė automobiliu – tai ne tik transporto priemonės vairavimas, bet ir emocinis iššūkis vairuotojui. Daugeliui kelią apkartina stresas, kuris iš dalies kyla ne dėl išorinių veiksnių, o dėl prasto pasiruošimo kelionei. Kruopštus kelionės planavimas leidžia sumažinti įtampą ir išvengti rizikos kelyje.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0

Pasaulis
Pasaulis
Baltarusijos protestų lyderė Marija Kalesnikava, sekmadienį kalbėdamasi su žurnalistais, pareiškė, kad nieko nesigaili, – tokie jos žodžiai nuskambėjo po to, kai, tarpininkaujant Jungtinėms Valstijoms, ji buvo netikėtai išlaisvinta.
Pasaulis | 3 MIN.
1
Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis sekmadienį susitiko su Jungtinių Valstijų prezidento Donaldo Trumpo pasiuntiniais, kad aptartų, kaip užbaigti Rusijos pradėtą karą, ir taip pradėjo dvi krizinės diplomatijos dienas Berlyne.
Pasaulis | 4 MIN.
0


Pakruojis
Šiauliai
Su Pakruojo rajono savivaldybės vadovais – meru Sauliumi Margiu, vicemere Simona Lipskyte, administracijos direktore Aušra Dveliene ir savivaldybės skyrių vedėjais susitiko UAB „Milsa“ generalinis direktorius Mantas Makulavičius, vykdantysis direktorius Mindaugas Verbickas, AB „Klovainių skalda“ gen. Direktorius Gediminas Mozūras, projektų ir inovacijų direktorius Imantas Kuncevičius, UAB „Eksplosita“ verslo plėtros direktorius Vaidas Zubavičius.
Verslas | 2 MIN.
0
Dar vos prieš dešimtmetį frazė „globali karjera“ Lietuvos kontekste buvo beveik išskirtinai siejama su vienu miestu – Vilniumi. Norint dirbti su tarptautiniais klientais, gauti vakarietišką atlyginimą ir kopti karjeros laiptais, persikėlimas į sostinę buvo neišvengiamas. Tačiau šiandien situacija – kitokia. Skaitmeninė transformacija, pandemijos įtvirtintas nuotolinis darbas ir naujas įmonių požiūris į talentų paiešką leidžia Alytui, Šiauliams ar Panevėžiui tapti ne tik patogaus gyvenimo, bet ir pasaulinio lygio karjeros centrais.
Verslas | 5 MIN.
0

Šiauliai
Šiauliai
Vakar Šiaulių apskrities vyriausiasis policijos komisariatas gavo šiauliečio pareiškimą dėl sukčių veiklos internete.
Kriminalai | 2 MIN.
0
Vėlų šeštadienio vakarą Šiauliuose prieš moterį smurtavo vyras, praneša teisėsauga.
Kriminalai | 2 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Spindulio gatvėje oficialiai baigti rangos darbai. Čia iš esmės sutvarkyta važiuojamoji dalis: atnaujinta 660 m asfalto dangos kartu su nuovažomis.
Gatvė | 2 MIN.
1
Šiaulių rajone ketvirtadienio vakarą įvyko eismo įvykis, kurio metu, pirminiais duomenimis, vienas automobilis trenkėsi į kito galą. Vieno iš vairavusių asmenų sveikatos būklę medikai vertino ligoninėje.
Gatvė | 2 MIN.
0
Kaunas
Lietuva
Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas pranešė, kad vakar, gruodžio 11 d., Kaune parblokštos dvi pėsčiosios.
Gatvė | 2 MIN.
0
Kasdien pravažiuojame dešimtis ar net šimtus kilometrų ir dažnas įsitikinęs – vairuoju atsargiai, man nieko nenutiks. Tačiau statistika kalba kitaip: kelių eismo įvykiai įvyksta per sekundę, o jų pasekmės gali būti gerokai skaudesnės, nei tikėtasi. Ne vienas vairuotojas pripažįsta, kad tik po pirmo rimtesnio incidento suprato, jog automobilio draudimas nėra formalumas, o reali finansinė pagalba, galinti apsaugoti nuo tūkstantinių nuostolių. Tokiais atvejais ypač vertinama, kai sprendimus galima priimti greitai – čia į pagalbą ateina ir Perlo draudimas, leidžiantis apsidrausti per kelias minutes.
Gatvė | 3 MIN.
0

Radviliškis
Radviliškis
2025 metų lapkričio 24–30 dienomis Santjage (Čilė) vyko Pietų Amerikos lengvosios atletikos meistrų čempionatas. Šiame čempionate dalyvavo sporto klubo „Salikalnis“ pirmininkė Genovaitė Kazlauskienė. Ji dalyvavo dvejose rungtyse (W75 gr.) ir laimėjo du aukso medalius.
Sportas | 2 MIN.
0
Antradienio vakarą Radviliškio sporto arenoje tvyrojo ypatinga atmosfera: FSK „Radviliškis“ žaidė paskutines šių metų rungtynes namuose.
Sportas | 3 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Rūta Balsė – muzikos pedagogė, neformalaus švietimo mokytoja-ekspertė. Rūta jau 25 metus vadovauja vaikų muzikos studijai „En den du“ ir 10 metų yra moterų ansamblio „Gegužė“ vadovė.
Veidai | 3 MIN.
0
„Čia ateina tie, kurie mato širdimi“, – sako Dovilė Jakimavičienė, „Oh yes I do“ ir „Gražūs dalykai“ įkūrėja. Šiaulietės parduotuvė-studija siūlo įvairias dovanų idėjas ir aksesuarus šventėms.
Veidai | 2 MIN.
0
Šiauliai
Pakruojis
Gruodžio 19 d. 18.30 val. Šiaulių kultūros centras kviečia visus susiburti Prisikėlimo aikštėje ir pasinerti į jaukią, šventinę nuotaiką – čia vyks Kalėdinių giesmių vakaras.
Kultūra | 2 MIN.
1
Gruodžio 12-osios vakarą jau 20-ąjį kartą buvo pasveikintas neeilinius pasiekimus parodęs Pakruojo krašto jaunimas – įvyko tradiciniai jaunimo apdovanojimai „Jaunosios žvaigždutės 2025“. Už įvairias iniciatyvas, pasiekimus, įgyvendintas idėjas apdovanota 15 jaunųjų nominantų mokslo, sporto, verslumo, kultūros bei kitose srityse.
Jaunimas | 2 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Lietuvoje savarankiškai dirbančių asmenų skaičiui viršijus 300 tūkst., vis daugiau kalbama ir apie jų poreikį įsigyti nekilnojamojo turto. Kelias iki nuosavo būsto savarankiškai dirbantiesiems gali būti sudėtingesnis. Finansų įstaigos, vertindamos laisvai samdomų specialistų ar smulkiųjų verslininkų paraiškas, taiko griežtesnius kriterijus, todėl norint gauti paskolą būtina kruopščiai pasiruošti, rašoma banko „Bigbank“ pranešime žiniasklaidai.
Namai | 5 MIN.
0
Šiandien vos keliais paspaudimais telefono ekrane technologijos tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą bei apsiperka. Inovacijos ir dirbtinis intelektas yra integruojamas net į buitinės technikos prietaisus, pavyzdžiui, šaldytuvus. Technologinės naujovės leidžia palengvinti jų priežiūrą, su kuria susiję nemažai mitų. Kokie jie ir ar juose yra bent krislas tiesos?
Namai | 5 MIN.
0

Šiauliai
Šiauliai
Rūta Balsė – muzikos pedagogė, neformalaus švietimo mokytoja-ekspertė. Rūta jau 25 metus vadovauja vaikų muzikos studijai „En den du“ ir 10 metų yra moterų ansamblio „Gegužė“ vadovė.
Veidai | 3 MIN.
0
„Čia ateina tie, kurie mato širdimi“, – sako Dovilė Jakimavičienė, „Oh yes I do“ ir „Gražūs dalykai“ įkūrėja. Šiaulietės parduotuvė-studija siūlo įvairias dovanų idėjas ir aksesuarus šventėms.
Veidai | 2 MIN.
0


Pasaulis
Alytus
Kalėdos Europoje turi daug veidų. Vokietijos mugės, garsėjančios savo mastu ir klegesiu, daugelį metų yra neatsiejama šventinio sezono kryptis. Tačiau lietuviai atranda ir kitą Kalėdų pasaulį – ramesnį, natūralesnį, jaukesnį. Į Skandinaviją prieš šventes verta keliauti tiems, kurie nori autentiškumo, atvirukuose matytų vaizdų ir patys patirti ypatingą ritualą – Šv. Liucijos dienos minėjimą. Keltų operatorius DFDS pranešime spaudai dalijasi, kuo Kalėdų mugės Skandinavijoje – ypatingos, ir ko būtina nepraleisti.
Laisvalaikis | 5 MIN.
0
Jau šį sekmadienį TV3 žiniasklaidos grupės laidoje „Lietuvos talentai“ – pirmasis tiesiogiai transliuojamas pusfinalis, kuriame ant scenos išvysime 10 dalyvių. Nuo šiol viskas priklausys nuo žiūrovų, nes tik jų balsai nulems, kurie trys dalyviai pateks į superfinalą. Intrigos netrūks, o vienos iš pasirodysiančių – šokių studijos „Aušrinė“ šokėjos iš Alytaus – žada atiduoti visą save tam, kad nustebintų tiek žiūrovus, tiek teisėjus.
Laisvalaikis | 3 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Gruodžio 15–21 d. – gali vyrauti įtampa ir netikėtų posūkių laikotarpis.
Horoskopai | 8 MIN.
0
Gruodžio keturioliktoji – 348-oji metų diena (septintoji 49-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 18 dienų.
Horoskopai | 4 MIN.
0
Lietuva
Gruodžio 12-osios horoskopas: ramybės žvilgsnis į detales
Horoskopai | 4 MIN.
0
Lietuva
Liūto horoskopas 2026-iesiems
Horoskopai | 5 MIN.
0
Lietuva
Svajonių darbas kiekvienam Zodiako ženklui
Horoskopai | 5 MIN.
0

Lietuva
Lietuva
Šventiniu laikotarpiu tautiečių širdyse ir lėkštėse silkė užima garbingą vietą. Ji patiekiama su „patalais“, svogūnais, morkomis, grybais ar net razinomis – tikra klasika, be kurios sunku įsivaizduoti Kūčių stalą. Tačiau ši nedidelė, nebrangi ir ištisus metus prieinama žuvis – kur kas daugiau nei mūsų virtuvės pažiba. Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ primena, kad silkė yra itin mėgstama ir kitų tautų virtuvėse, o jos maistinė vertė neretai lenkia net kur kas brangesnes žuvis.
Virtuvė | 5 MIN.
0
Šventiniam laikotarpiui desertų studijos „Macaroom“ konditerės Giedrė Pečenkienė ir Jovita Morkūnaitė siūlo alternatyvą įprastiems ir visiems jau puikiai pažįstamiems imbieriniams sausainiams. Nors speculoos sausainių pavadinimas skamba neįprastai, tai įdomesnė imbierinių sausainių versija, kurią kiekvienas labai nesudėtingai pasigamins namuose.
Virtuvė | 3 MIN.
0