Aktualijos | 8 MIN.

M. Bartuška: nesutinku, kad „Rail Baltica“ projektas stagnacijoje

Reporteris Dovilė
2018 m. lapkričio 5 d. 07:51
nuotraukaphp.jpeg

Lietuva yra bene daugiausiai „Rail Baltica“ projekte padaranti valstybė, interviu Eltai teigė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška. Jis nesutinka su pasigirstančiomis kalbomis, kad projektas šiuo metu yra kiek sustojęs, ir palaiko iniciatyvą prie šios geležinkelio linijos prijungti ir Kauno oro uostą.

M. Bartuška taip pat atkreipė dėmesį į buvusios vadovybės galimai padarytus milijoninius nuostolius valstybei, kuriuos, kaip Eltą patikino „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, bus siekiama susigrąžinti.

Bendrovės direktorius taip pat teigė, kad jau greitu metu geležinkelio atkarpoje Vilnius-Kaunas keleiviai galės keliauti iki 160 km/h greičiu.

- „Lietuvos geležinkeliai“ nuolat akcentuoja tikslą turėti aukštą teikiamų paslaugų kokybės lygį. Ar esate juo patenkintas ir kur būtų galima jį pagerinti?

- Kas dėl keleivių, tai tikriausiai reikėtų pastebėti kelis dalykus. Yra padaryti tyrimai, kurie įvertino visos Europos geležinkelius. Jie parodo, kad mūsų paslaugų kokybė yra gera ir tą vertina patys keliautojai - 2017 m. „Lietuvos geležinkelių“ paslaugos buvo įvertintos geriausiai Europoje. Žinoma, reikia pripažinti, kad pas mus keliauja sąlyginai mažiau keleivių nei kitose Europos šalyse, todėl augant keleivių skaičiui atsiranda ir daugiau atsiliepimų, pastebėjimų, galbūt ir rezultatai tuomet tampa kitokie. Vis dėlto tie keleiviai, kurie važiuoja, mūsų paslaugas vertina gerai.

Tačiau manau, kad dar tikrai yra kur tobulėti. Darome daug pakeitimų, kad ne tik atsirastų daugiau keleivių, bet kad jiems keliauti būtų kuo patogiau. Siekiame, kad geležinkelių transporto sistemos būtų integruotos su miestais, kad būtų patogu atvažiuoti į stotį, išvažiuoti, nusipirkti bilietus. Keičiasi technologijos, atsiranda naujų galimybių, todėl šia linkme ir nukreipti mūsų vykdomi pokyčiai gerinant kokybę.

Taip pat dirbame ties greičių derinimu. Tikime, kad traukiniai atkarpoje Vilnius-Kaunas gali pagreitėti iki 160 km/h. Statant „Rail Baltica“ atsiras naujos galimybės keleiviams važiuoti ir 250 km/h greičiu.

- Už 135 mln. eurų bus greitinamas susisiekimas tarp Vilniaus ir Klaipėdos. Ar dabartiniai greičiai bei pralaidumas nėra pakankami?

- Greitį reikia tobulinti nuolat, nes atsiranda naujos technologijos, nauji riedmenys, naujos galimybės. 135 mln. eurų bus investuojama į antrų kelių statybą, kurie leis pagreitinti keliones tarp Vilniaus ir Klaipėdos. Tuo pačiu atsiras ir daugiau pajėgumų, nes pagrindiniu koridoriumi Vilnius-Klaipėda vežame ir krovinius, ir keleivius. Tam, kad didėtų tiek krovinių, tiek keleivių srautas, tos investicijos yra būtinos, nes tai suteiks mums daugiau galimybių.

- Iki 2027 m. numatyta atlikti nemažai geležinkelio kelių kapitalinio remonto darbų, tačiau tuo pačiu yra vietų, kur kapitalinis remontas yra uždelstas. Kas lemia tą uždelsimą?

- Tai turbūt daugiausia lėmė buvusios vadovybės politika ar strategija, kokią kapitalinių remontų programą buvo renkamasi naudoti. Mes norime, kad infrastruktūra būtų saugi, efektyvi, nes kai pradelsiami kapitaliniai remontai, iš vienos pusės patiriami nuostoliai, nes mažėja greičiai, iš kitos pusės - vėliau atstatyti kainuoja daugiau. Mes keičiame planavimo sistemą ir kapitalinių remontų atlikimo strategiją, kad ji būtų preventyvi - stengiamės imtis veiksmų, kai jau reikia kažką remontuoti, o ne tada, kai jau visiškai sugenda. Priešingu atveju patiriame kelių mėnesių žalą, kai ta atkarpa būna blogos kokybės. Darome tai, ką daro Europa, - efektyviau prižiūrime kelią, kad jis būtų geresnės kokybės.

- Elektrifikuotų geležinkelio kelių Lietuvoje yra kone mažiausiai tarp visų ES šalių. Kiek investicijos į elektrifikavimą svarbios Lietuvoje?

- Elektrifikavimas yra mūsų strateginė iniciatyva, kurią mes norime įgyvendinti kuo skubiau elektrifikuojant pagrindinį koridorių tarp Vilniaus ir Klaipėdos. Šiuo metu jau vyksta rangos darbų pirkimas. Pasirašius sutartį rangovai jau pradės statyti elektrifikavimo tinklą. Tokiu būdu mes galėsime elektriniais traukiniais važiuoti nuo Vilniaus iki Klaipėdos. Ir ne tik keleiviniais, bet ir krovininiais. Greičiausiai tai nebus vienintelis projektas, ateityje svarstysime ir kitas atkarpas, bet pirmiausiai orientuojamės į tą, kuri yra mūsų pagrindinė arterija.

- Kaip vertinate „Rail Baltica“ projekto vykdymą? Pasigirsta kalbų, kad projektas yra kone stagnacijoje, o jo nepavykus įgyvendinti laiku, gali tekti grąžinti dalį ES pinigų, skirtų jam.

- Nesutinku, kad projektas stagnacijoje. Jis yra intensyviai vykdomas ir progresuoja. Tai tarptautinis, didelis, mūsų regione analogo neturintis projektas, sukursiantis naujas galimybes. Šiuo metu visos veiklos yra koordinuojamos, turime komandą, kuri labai intensyviai dirba. Tos atkarpos, kurias mes šiandien atliekame, vykdomos pagal planą. Aš sakyčiau, kad Lietuva yra kone labiausiai progresuojanti bei daugiausiai šiame projekte padaranti. Mes matome naudą ir galimybę žmonėms ateityje greitai susisiekti tarp Vilniaus, Rygos ir Varšuvos, todėl toks mūsų tikslas ir yra - laiku ir kuo efektyviau tą projektą įgyvendinti. Žinoma, projektui yra svarbus ES finansavimas, ypač po 2020 m., nes be ES finansavimo tokį projektą įgyvendinti būtų labai sudėtinga. Šiuo metu 85 proc. lėšų skiria ES, likusią dalį - šalys.

- Susisiekimo ministras Rokas Masiulis išreiškė norą ateityje sujungti Kauno oro uostą su „Rail Baltica“. Tai neapsunkintų projekto įgyvendinimo, atsižvelgiant į tai, kai šį veiksmą taip pat reikėtų suderinti su ES?

- Kadangi atšaka numatyta visiškai šalia Kauno oro uosto, tai būtų tiesiog labai nedidelis papildinys. Logiška, kad oro uostas būtų prijungtas. Šalia esant infrastruktūrai bei turint galimybę Vilniui ir Kaunui susisiekti, sustiprintume galimybes Lietuvai efektyviau išnaudoti „Rail Baltica“ ruožą.

- Baltarusija buvo pareiškusi ketinimus savo šalies krovinius nukreipti iš Klaipėdos uosto į Rygą. Jei taip nutiktų, kiek žalos patirtų „Lietuvos geležinkeliai“?

- Lietuvos teritorijoje mes pervežame tranzitinius krovinius iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą bei kitomis kryptimis. Žinoma, Baltarusijos kroviniai mums yra svarbūs. Nemaža dalis mūsų bendrojo krovinių portfelio, nenoriu sumeluoti, bet apie 30 proc., sudaro būtent jų kroviniai. Jei tokia dalis būtų kažkur perskirstoma, tai, žinoma, būtų reikšminga „Lietuvos geležinkeliams“. Bet mūsų pagrindinis tikslas - teikti kokybiškas, pastovias, subalansuotas paslaugas, todėl tikiu, kad mes galime būti labai konkurencingi ir, bendradarbiaudami su Klaipėdos terminalais, suteikti unikalias bei greitas paslaugas, dėl kurių klientai šiandien ir renkasi mus.

- Keleivių pervežimas išlieka nuostolingas. Ar siekiama įgyvendinti „Lietuvos geležinkelių“ pertvarka, į naujas bendroves atskiriant skirtingų sričių valdymą, lems reikšmingų pokyčių šioje srityje, ar pasikeis tik struktūriniai dalykai?

- Keleivių vežimui reikalingas subsidijavimas, nes tokia veikla standartiškai yra subsidijuojama visoje ES. Palyginti su Europa, mūsų subsidija yra skiriama nei didžiausia, nei mažiausia. Esame per vidurį ES mastu. Taip pat mes mažiname tų subsidijų poreikį, nes sėkmingai auginame keleivių skaičių. Bet kol negauta subsidija iš valstybės, keleivių pervežimas yra finansuojamas iš vidinių įmonės resursų.

Restruktūrizavimas reikalingas visiškai įgyvendinti Europos direktyvas. Tuo keliu mes ir einame. Tai vokiškas modelis, kuris yra pasiteisinęs, kai yra sukuriamos atskiros antrinės bendrovės, kurios vykdo atskiras veiklas. Toks modelis visiškai atitinka Europos direktyvas. Keleivių kompensavimo subsidijavimo tai neliečia, todėl veikla idealiu atveju ir toliau bus subsidijuojama iš valstybės.

- Ketinate siekti buvusių įmonės vadovų padarytos žalos atlyginimo valstybei. Kokia žala buvo padaryta?

- Yra atliktas auditas dėl keleivinių traukinių pirkimo nuo 2006 iki 2016 m., kai buvo perkami keleiviniai traukiniai be konkurso už 110 mln. eurų. Kyla abejonių, ar tokiu būdu jie buvo racionaliausiai nupirkti. Jeigu būtų sudaroma konkurencija, galbūt traukiniai būtų nupirkti bent 10 proc. pigiau, kas leistų sutaupyti apie 10 mln. eurų. Taip pat matome, kad buvo pasirašomi papildomi susitarimai sutarčių vykdymo metu, kai kainos viršijo pirmines sutartis. Visą šią medžiagą inventorizuosime ir atiduosime įvertinti atitinkamoms institucijoms. Dabar vyksta galutiniai dokumentų parengimo darbai, ir tikime, kad artimiausiu metu juos pateiksime.

ELTA


Lietuva
Rokiškyje sulaikyti du vyrai: įtariama, kad padegė daugiabučio kieme stovėjusį automobilį
Rokiškyje ankstų rytą daugiabučio kieme užsiliepsnojo automobilis. Policija praneša sulaikiusi du neblaivius asmenis, kurie gali būti susiję su incidentu.
Kriminalai | 2 MIN.
0
Šiauliai
Lietuva
Šiandien siaučiantis stiprus ir gūsingas vėjas neaplenkė ir Šiaulių. Pačioje miesto širdyje – Prisikėlimo aikštėje – stovinti kalėdinė eglė galimai pajuto šios gamtos reiškinio jėga. Pasviro jos viršūnė su žvaigždės dekoracija.
Gatvė | 2 MIN.
0
Šventės – džiaugsmo, skanėstų ir euforijos metas. Bet po jų dažnai ateina… nuovargis, liūdesys ar net nerimas. Emocinė sveikata po šventinio periodo – ne prabanga, o būtinybė, kad grįžti į kasdienybę su šypsena, o ne su kalėdiniu perdegimu.
Sveikata | 3 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Sugrįžimas į rutiną po švenčių dažnai būna sunkesnis nei pats darbas – mieguistumas, pramiegoti rytai, likę pyragėlių ir sultinio prisiminimai gali trukdyti susikaupti. Pirmoji darbo diena po šventinio periodo dažnai atrodo kaip kalnas, kurį reikia įveikti. Tačiau su tinkama strategija ši diena gali praeiti sklandžiai, netgi be streso.
Kalėdų gidas | 3 MIN.
0
Gruodžio dvidešimt aštuntoji – 362-oji metų diena (septintoji 51-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 4 dienos.
Horoskopai | 4 MIN.
0


Vyriausybė pripažino žemės ir maisto ūkį nacionaliniam saugumui svarbia sritimi. Toks sektoriaus pripažinimas leis kurti ir palaikyti atsparią bei savarankišką šalies apsirūpinimo maistu sistemą.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 3 MIN.
1
Europos Komisijos (EK) pristatytas pasiūlymas dėl ilgalaikio Europos Sąjungos (ES) biudžeto 2028–2034 metams kelia daug rimtų klausimų. Ypač dėl to, kad žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės finansavimas mažėtų apie 20 proc. (palyginti su 2021-2027 metų laikotarpiu) ir dėl numatomo steigti naujo fondo.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 6 MIN.
1

Lietuva
Lietuva
Naktį per Lietuvą slinkusi audra atnešė daug nuostolių: galingi vėjo gūsiai vartė medžius, dalį gyventojų paliko be elektros, o Klaipėdos uoste teko riboti laivybą. Vėjo greitis kai kur siekė iki 31 m/s, skelbia LRT Radijas.
Lietuva | 3 MIN.
0
Ar esate susidūrę su situacija, kai kitas atsisako pripažinti savo klaidas, nors jos akivaizdžios? Tokie žmonės atrodo principingi ir egoistiški. Su kuriais Zodiako ženklais vengti pykčių, jei nenorite papildomo galvos skausmo?
Lietuva | 2 MIN.
0

Pakruojis
Pakruojis
Pakruojyje susitiko Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius, Latvijos sumanaus administravimo ir regioninės plėtros ministras Raimonds Čudars bei Estijos regioninės plėtros ir žemės ūkio ministras Hendrikas Johannesas Terrasas.
Politika | 3 MIN.
0
Gruodžio 18 dieną įvyko Pakruojo rajono savivaldybės tarybos posėdis. Jame dalyvavo 20 tarybos narių. Posėdžio darbotvarkėje suplanuoti 35 klausimai. Prieš prasidedant klausimų svarstymui pasveikinti gruodžio mėnesį gimtadienius šventę Pakruojo rajono savivaldybės tarybos nariai Vida Remeikienė, Robertas Ašmanavičius ir Audrius Kazlauskas.
Politika | 5 MIN.
0

Kelių eismo taisyklės (KET) sukurtos ne tik eismui reguliuoti, bet ir saugumui užtikrinti. Kai kuriems eismo dalyviams atrodo, kad laikytis visų taisyklių nėra būtina, tačiau toks požiūris yra klaidingas ir pavojingas. Net menkiausias taisyklių nepaisymas gali turėti skaudžių, o kartais ir tragiškų pasekmių.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0
Kelionė automobiliu – tai ne tik transporto priemonės vairavimas, bet ir emocinis iššūkis vairuotojui. Daugeliui kelią apkartina stresas, kuris iš dalies kyla ne dėl išorinių veiksnių, o dėl prasto pasiruošimo kelionei. Kruopštus kelionės planavimas leidžia sumažinti įtampą ir išvengti rizikos kelyje.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0

Pasaulis
Pasaulis
Prezidentas Volodymyras Zelenskis pareiškė, kad jo susitikimas su JAV prezidentu Donaldu Trumpu Floridoje bus viešas.
Pasaulis | 3 MIN.
0
Dėl Rusijos smūgių į Ukrainą Lenkija saugumo sumetimais naktį uždarė du oro uostus ir pakėlė į orą naikintuvus.
Pasaulis | 2 MIN.
1


Šiauliai
Šiauliai
Šiaulių techninės kūrybos centro erdvės vienai nakčiai virto tikra kūrybine laboratorija ir improvizuota filmavimo aikštele. Būtent tokioje dinamiškoje aplinkoje Šiauliuose įvyko pirmosios naktinės kūrybinės dirbtuvės „Kai kalba vanduo“, skirtos vyresnių klasių moksleiviams. Iki pat ankstyvo ryto trukęs renginys tapo erdve, kurioje jaunimas galėjo laisvai kurti, diskutuoti, tyrinėti ir praktiškai pristatyti savo idėjas, ieškodami sprendimų aktualiai šiandienos problemai – gėlo vandens trūkumui ir taršai.
Verslas | 6 MIN.
0
Pastebėję, jog Šiaulių miesto įmonėms trūksta aiškumo apie jų vaidmenį galimų ekstremaliųjų situacijų metu, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Pramonės komiteto iniciatyva (pirmininkas Rolandas Gabrielaitis, UAB „Bodesa“ prezidentas), gruodžio 5 dieną pakvietė verslo atstovus į informacinį susitikimą su Šiaulių miesto savivaldybės Civilinės saugos ir mobilizacijos specialistais tema „Pasiruošimas ekstremaliosioms situacijoms: ką privalo žinoti įmonės“.
Verslas | 4 MIN.
0

Šiauliai
Joniškis
Naktį Šiauliuose policijos pareigūnai fiksavo vagystės iš parduotuvės atvejį. Įtariamasis alkoholinių gėrimų pasiėmė neteisėtai patekęs į parduotuvę – išdaužęs durų stiklą.
Kriminalai | 2 MIN.
0
Joniškio rajone penktadienį apdegė šalia laužavietės stovėjęs šešiametis, rankas apdegė ir suaugęs vyras, praneša Policijos departamentas.
Kriminalai | 2 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Šiandien siaučiantis stiprus ir gūsingas vėjas neaplenkė ir Šiaulių. Pačioje miesto širdyje – Prisikėlimo aikštėje – stovinti kalėdinė eglė galimai pajuto šios gamtos reiškinio jėga. Pasviro jos viršūnė su žvaigždės dekoracija.
Gatvė | 2 MIN.
0
Bendrovė „Via Lietuva“ praneša, kad 2026 metais ir Šiaulių apskrityje bus vykdomi valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektai. Situacija yra kintanti, todėl gali būti, kad per kitais metais sąrašas gali pasipildyti naujais projektais. Kol kas „Via Lietuva“ pateikia projektų sąrašą, kuriems vykdyti jau pasirašytos sutartys arba pirkimo procedūros eina į pabaigą ir sutartys bus pasirašytos artimiausiu metu. Taigi, kokie darbai kitąmet numatyti kiekvienoje Šiaulių regiono savivaldybėje?
Gatvė | 3 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Pasiruošimo didžiosioms metų šventėms laikotarpiu automobilių spūstys šalies didmiesčiuose tampa neatsiejama kasdienybės dalimi – ir kartu papildomu streso šaltiniu. Naujas gyventojų tyrimas atskleidė realybę: beveik pusė vairuotojų prie vairo patiria didelę įtampą, ir transporto spūstys jiems tampa rimtu kantrybės išbandymu. Visgi psichologai ragina į šią situaciją pažvelgti kitaip ir spūstyse sugaištas valandas paversti sau prasmingu laiku.
Gatvė | 5 MIN.
0
Artėjant Kalėdoms Lietuvos gyventojai nesvajoja nei apie egzotines salas, nei apie snieguotas Šveicarijos slidinėjimo trasas – dažnas ruošiasi Kalėdas sutikti namuose ar lankant artimuosius. Atlikta apklausa Baltijos šalyse atskleidė, kad namuose per šventes planuoja likti 71 proc. apklaustų lietuvių, 76 proc. latvių ir net 81 proc. estų.
Gatvė | 3 MIN.
0

Šiauliai
Radviliškis
2025 metų Šiaulių rajono sporto apdovanojimų šventė sukvietė rajoną garsinusius sportininkus, trenerius, sportą mylinčius kuršėniškius ir miesto svečius. Šie apdovanojimai vyksta jau dešimtą kartą. Geriausius sportininkus, trenerius, komandas ir nominacijų nugalėtojus pagal pateiktas paraiškas renka Šiaulių rajono savivaldybės Sporto taryba.
Sportas | 3 MIN.
0
Gruodžio 16 d. laisvasis mokytojas Valerijus Belovas organizavo plaukimo varžybas mokiniams, kurie lanko trenerio neformaliojo vaikų švietimo programą „Mokymas plaukti“. Varžybose mokiniai buvo suskirstyti į penkias amžiaus grupes ir rungtyniavo 25 m bei 50 m nugara rungtyse. Mokiniai pasiekę geriausius rezultatus buvo apdovanoti medaliais ir taurėmis, o visi dalyviai saldžiomis dovanėlėmis. Mažiausiems plaukikams apdovanojimus įteikė kandidatė į plaukimo meistrus Ugnė Takuševičiūtė.
Sportas | 2 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Bažnyčių restauracija – tebesprendžiamas uždavinys Lietuvoje, bet Šiauliai buvo pirmieji, kurie sulaukė profesionalių restauratorių. Šv. Petro ir Povilo bažnyčia buvo pirmasis objektas, kuris Lietuvoje atkurtas po Antrojo pasaulinio karo. Tai buvo profesionali restauracija, nes šiems Dievo namams buvo grąžintas autentiškas vaizdas, kuriuo galima gėrėtis iki šiol.
Kultūra | 8 MIN.
0
Sovietinio gyvenimo realybė, kai prie parduotuvių rikiuodavosi žmonės, vis dar atgyja ir mūsų kasdienybėje. Vaistinėse, tarsi žuvelės per maža me akvariume, laukia pirkėjai. Daugelis jų išeina tuštesnėmis kišenėmis ir nešini maisto papildų pakuotėmis.
Sveikata | 4 MIN.
0
Šiauliai
Radviliškis
Šv. Kalėdų laukiame visi, o belaukdami puošiame eglutes – kas prieš mėnesį, kas tradiciškai Kūčių dieną. Besiruošdami šventėms, retas susimąstome, kaip atsirado papuoštos kalėdinės eglutės tradicija, iš kur ji atėjo pas mus, į Lietuvą. Roko grupė „Kardiofonas“, iš Antano A. Jonyno pasiskolinę tekstą, siūlė ant eglutės pakabinti baltą nosinaitę, tačiau mes visgi ir anksčiau, ir dabar žaliaskares puošiame kitaip.
Kultūra | 8 MIN.
0
Daugyvenės kultūros istorijos muziejaus-draustinio Burbiškio dvaro istorijos muziejuje (Radviliškio r.) tvyro žaisminga nuotaika – dvaro erdvėse eksponuojama paroda „Senoviniai Kalėdų eglutės žaisliukai“. Į šventinę parodą iš privačių kolekcijų atkeliavo net 1 254 eglutės žaisliukai, pagaminti įvairiose šalyse – Vokietijoje, Austrijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Ukrainoje, tuometinėje Čekoslovakijoje ir kitur. Žaisliukų amžius siekia XX a. pradžią – 9 dešimtmetį, tad parodoje galima pasigrožėti kalėdinėmis puošmenomis, džiuginusiomis net prieš šimtą metų.
Kultūra | 4 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Šiemet šventinis laikotarpis dovanoja ilgiau trunkantį laisvadienių laikotarpį, todėl natūralu, kad daug gyventojų savo namus paliks ilgesniam laikui – išvyks pas artimuosius, keliaus arba tiesiog praleis daugiau laiko ne namuose. Apsaugos ekspertai ir policija įspėja: būtent tokios dienos tampa aktyviu sezonu vagims, kurie pastaruoju metu elgiasi įžūliau ir veikia žaibiškai. Prie dažnesnių incidentų prisideda ir gyventojų šventinė skuba bei išsiblaškymas.
Namai | 5 MIN.
0
Lietuvoje savarankiškai dirbančių asmenų skaičiui viršijus 300 tūkst., vis daugiau kalbama ir apie jų poreikį įsigyti nekilnojamojo turto. Kelias iki nuosavo būsto savarankiškai dirbantiesiems gali būti sudėtingesnis. Finansų įstaigos, vertindamos laisvai samdomų specialistų ar smulkiųjų verslininkų paraiškas, taiko griežtesnius kriterijus, todėl norint gauti paskolą būtina kruopščiai pasiruošti, rašoma banko „Bigbank“ pranešime žiniasklaidai.
Namai | 5 MIN.
0

Lietuva
Šiauliai
Ketvirtadienio rytą, per pačias Kalėdas, Lietuvos muzikos pasaulį pasiekė skaudi žinia – mirė muzikantas, dainininkas ir legendinės grupės „Nerija“ narys Antanas Čapas.
Veidai | 3 MIN.
1
Šakynos bendruomenėje gyvenimas verda. Tai paliudija ir Gabrielė Kreimerytė – tikra Šakynos bendruomenės siela. Mergina čia gimė, užaugo, o baigusi studijas nusprendė grįžti ir įsikurti savo gimtojoje vietoje. Gabrielė sako dažnai išgirstanti klausimą “Kodėl taip myli Šakyną?“. Atsakymas labai paprastas – vertybes formuoja šeima, o visa Gabrielės šeima širdį atiduoda Šakynai.
Veidai | 4 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Gruodžio dvidešimt aštuntoji – 362-oji metų diena (septintoji 51-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 4 dienos.
Horoskopai | 4 MIN.
0
Ar esate susidūrę su situacija, kai kitas atsisako pripažinti savo klaidas, nors jos akivaizdžios? Tokie žmonės atrodo principingi ir egoistiški. Su kuriais Zodiako ženklais vengti pykčių, jei nenorite papildomo galvos skausmo?
Horoskopai | 2 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Gruodžio dvidešimt aštuntoji – 362-oji metų diena (septintoji 51-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 4 dienos.
Horoskopai | 4 MIN.
0
Ar esate susidūrę su situacija, kai kitas atsisako pripažinti savo klaidas, nors jos akivaizdžios? Tokie žmonės atrodo principingi ir egoistiški. Su kuriais Zodiako ženklais vengti pykčių, jei nenorite papildomo galvos skausmo?
Horoskopai | 2 MIN.
0

Lietuva
Lietuva
Kalėdos baigėsi, o šaldytuvuose ir ant spintelių dažnuose namuose vis dar pūpso kalnai maisto. Ką daryti, kad jis nenueitų perniek? Kūrybingai panaudodami likučius ne tik atsikratysite kaltės, kad maistas be reikalo atsiduria šiukšliadėžėje, bet ir sutaupysite pinigų, sako Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė. Trūksta idėjų receptams? Štai kelios, kurios tikrai pravers.
Virtuvė | 5 MIN.
0
Lietuviškos šventės jau daugybę metų neįsivaizduojamos be vieno pagrindinių jų akcentų – kūčiukų. Kaip įdomiau likusius kūčiukus panaudoti po švenčių.
Virtuvė | 2 MIN.
0