Verslas | 10 MIN.

Krovininei laivybai Nemunu žadamas renesansas

Reporteris Skaistė
2022 m. gegužės 12 d. 08:27
20190808-104714-1.jpg

Verslas tikina, kad krovinių plukdymas baržomis Nemunu – anksčiau populiarus ir dabar beveik išnykęs pervežimo būdas – šiandien būtų perspektyvus logistikos kelias. Tačiau ilgiausia šalies upė dar nepritaikyta didelių krovinių srautų gabenimui – žadama, jog krovininė laivyba upe atgims per artimiausius kelerius metus. 

Šiuo metu kroviniams pervežti naudojama tik tarptautinio vandens kelio statusą E41 turinti Nemuno atkarpa tarp Kauno ir Klaipėdos – ja per metus pervežama apie 100 tūkst. tonų krovinių. Tuo metu optimistai skaičiuoja, kad šiuo maršrutu galima pervežti net iki 10 mln. tonų krovinių per metus: būdas atima daugiau laiko, tačiau yra pigesnis ir ekologiškesnis.

Tačiau tam pirmiausiai reikia tinkamai išgilinti Nemuno vagą – šiuos darbus planuojama atlikti ne anksčiau kaip 2023 metais, teigia Vidaus vandenų kelių direkcija.

Laivybą sustabdė privatizavimas

Direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas teigia, kad Lietuvos upinės laivybos sąstingį lėmė po Nepriklausomybės atgavimo privatizuoti ir sunaikinti laivai – naujieji savininkai juos pavertė metalo laužu. 

„Per privatizaciją laivai buvo išparduoti, supjaustyti į metalo laužą, nesant laivų nebuvo poreikio prižiūrėti laivakelį, tai toks užburtas ratas ir sukosi“, – BNS sakė V. Vinokurovas.

Kauno miesto muziejininkas, monografijos „Nemunas Lietuvos gyvenime 1918-1990 metais“ autorius Gediminas Kasparavičius sutinka, kad privatizavimas yra viena pagrindinių priežasčių, lėmusių dabartinę Nemuno krovininės laivybos situaciją. 

Be to, anot jo, sovietmečiu per daug neieškant kitų krovinių buvo susitelkta į statybinių mineralinių medžiagų gabenimą iš Jurbarko žvyro karjerų į Klaipėdą bei Kauną.

„Archyvuose teko matyti netgi sutartis su krovinių užsakovais iki 2010 metų. Tačiau Lietuvai išsivadavus iš sovietinės nelaisvės ir planinės ekonomikos pančių, natūraliai sumažėjo statybos mastai. Nebereikėjo tokio kiekio krovinių. Kita vertus, ir laivai nebuvo pritaikyti gabenti naujiems kroviniams. Trūko infrastruktūros, be to, prisidėjo ir privatizacijos vingrybės“, – BNS sakė G. Kasparavičius.

Jis taip pat teigė, jog po Nepriklausomybės atkūrimo daugelis kitų krovinių transportavimo būdų Lietuvoje sulaukė deramo dėmesio, o upių kelias ilgą laiką buvo užmirštas.

„Dažniausias argumentas buvo, kad Lietuvoje per trumpas laivybos sezonas“, – kalbėjo muziejininkas.

Klaipėdos ir Kauno uostai nevienodai pasiruošę 

Anot Vidaus vandenų kelių direkcijos vadovo V. Vinokurovo, pastaruosius porą metų įstaiga jau teikia krovinių gabenimo Nemunu tarp Kauno ir Klaipėdos paslaugą.  

„Turime keletą laivų: viena yra didžioji barža, tūkstančio tonų talpos, o kitos yra mažesnės, galinčios gabenti po 600 tonų krovinių“, – BNS kalbėjo V. Vinokurovas.

Kaune, Marvelėje įrengtus tarptautinį upinį krovinių uostą pirmasis krovinys iš Klaipėdos – 16 jūrinių konteinerių su maždaug 480 tonų įvairiomis maisto pramonės žaliavomis – barža atgabentas 2019 metais. 

Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas sako, kad toks krovinių gabenimo būdas yra nereguliarus, tik bandomasis.

„Krovinių gabenimas vidaus vandenų keliais į uostą ir iš jo pradėtas praėjusiais metais. Kol kas tai tik bandomieji, pavieniai, nereguliarūs reisai, kuriais gabenami konteineriai ir negabaritiniai kroviniai“, – BNS sakė jis.

Anot A. Latako, uosto infrastruktūra yra visiškai paruošta tokiems laivams, kroviniai baržomis keliauja į Malkų įlanką ir Klaipėdos konteinerių terminalą, tačiau vidaus vandenų keliai tam dar neparengti.

„Tikimasi, kad dalį krovinių, šiuo metu pervežamų sunkiasvoriu transportu sausumos keliais, ateityje pakeis gabenimas vidaus vandenų keliais ir pervežimai didės. Tačiau tam taip pat reikalinga tinkamai paruošta vidaus vandenų kelių infrastruktūra“, – sakė A. Latakas.

Uoste veikiančių krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika sako, kad Kaune nėra specialių kranų, todėl Marvelėje krovinines baržas iškrauti sudėtinga ir nepatrauklu ekonomiškai.

„Jeigu Klaipėdoje mes dabar galime tas baržas aptarnauti, krauti į jas įvairiausius krovinius, galima ir birius produktus, ir negabaritinius krovinius, ir konteinerius, tai Kaune atitinkamos infrastruktūros nėra ir iškrauti baržas sudėtinga, nes reikia nuomoti specialią įrangą, o tai didina kaštus. Būtina kėlimo įranga, tai esminis dalykas. Ji privalo būti universali, tinkama įvairaus tipo kroviniui. Kitaip sunku užtikrinti baržų apyvartumą, tai nebus patrauklu jokiam klientui. Tai būtina Kaune ar kuriame nors kitame taške, kuriame norima krauti krovinius“, – BNS sakė Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas.

V. Vinokurovo teigimu, tokia įranga turėtų atsirasti per artimiausius kelerius metus, kai Marvelės uoste krovinių srautas bus nuolatinis ir didesnis. Pasak jo, šiuo metu su verslu jau yra pasirašyti ketinimų protokolai dėl būsimos veiklos.

„Dabar krovinių iškėlimas vyksta pagal poreikį, suderinus iš anksto, dažniausiai jie iškeliami automobiliniais kranais. Ateityje kranai ir sandėliavimo patalpos galėtų atsirasti krovinių srautui vykstant nuolat ir didelėmis apimtimis, krantinės būtų nuomojamos tuo pačiu principu, kaip Klaipėdos uoste. Turime konkrečių planų, esame pasirašę ketinimo protokolus, verslas labai to laukia, nes mato naudą“, – kalbėjo Vidaus vandenų kelių direkcijos vadovas. 

Kiti perspektyvūs maršrutai

Pasak V. Vinokurovo, šiuo metu daugiau nei 200 kilometrų Nemuno atkarpa tarp Kauno ir Klaipėdos yra vienintelė naudojama krovininei upių laivybai, ja per metus pervežama apie 100 tūkst. tonų krovinių, tačiau jų srautas galėtų padidėti net iki šimto kartų.

„Pernai buvo pasiekta iki 100 tūkst. tonų, tikriausiai tiek bus šiemet ir kitąmet, bet pajėgumai yra begaliniai. Pesimistiniu variantu ant vandens būtų galima perkelti du milijonus, optimistiniu variantu – iki 10 milijonų tonų krovinių“, – BNS sakė V. Vinokurovas.

Jis teigia, kad krovinių pervežimui tinkamos dar bet trys didžiųjų Lietuvos upių atšakos: pirma – Neries atkarpa nuo Kauno iki Jonavos – ji perspektyvi dėl šiame mieste esančios „Achemos“ ir netoliese įsikūrusio Ruklos poligono, antra – Nemuno aukštupys tarp Kauno ir Alytaus įrengus šliuzą per hidroelektrinę, trečias – Nevėžiu nuo Kauno iki Kėdainių.

„Jie yra perspektyvūs, tačiau dėl ankstesnės nepriežiūros ir negautų lėšų nebuvo sutvarkyti fiziškai. Į šias atšakas būtų galima perkelti krovinius nuo kelių ant vandens, tačiau nesant infrastruktūros tai kol kas neįmanoma“, – sakė V. Vinokurovas.

Tarp direkcijos planų yra ir tarp Kauno ir Klaipėdos esančio Jurbarko uosto atnaujinimas.

Susisiekimo ministerijoje šiuo metu rengiama ilgalaikė laivybos Nemunu atnaujinimo programa, kuri numato sujungti visą beveik 500 kilometrų upės atkarpą Lietuvoje ir pritaikyti ją turizmui ir krovinių baržoms.

„Studija dar rengiama, planuojama pabaigti birželį“, – BNS sakė susisiekimo ministro patarėja Gabrielė Vasiliauskaitė.

Norima įvertinti vandens transporto teisinį reguliavimą, išanalizuoti užsienio šalių praktiką, įvertinti ekonominę naudą, parengti vystymo koncepciją ir galimas alternatyvas.

„Planai yra puikiai sustrateguoti, paskutinius 3-4 metus viskas vyksta pagal planą, o po kelių metų mes tikrai matysime daugiau naujų baržų“, – BNS sakė V. Vinokurovas.

muziejininkas G. Kasparavičius taip pat tiki, jog krovininė laivyba Nemunu atgims ir vaidins svarbų vaidmenį Lietuvos krovinių versle vien dėl to, kad jų gabenimo kaštai automobilių keliais smarkiai auga.

„Matant paskutiniu metu kylančias kuro kainas neišvengiamai vandens transportas sulauks savo valandos, kadangi jis pigus ir ekologiškas. Vandens kelias Kaunas-Klaipėda-Kaunas, jei tik bus tinkamai sutvarkytas ir prižiūrėtas, turi visas galimybes vaidinti svarbų vaidmenį Lietuvos krovinių pervežime“, – sakė G. Kasparavičius. 

Planas: infrastruktūra, laivai, uostas 

Krovos kompanijų asociacijos prezidento V. Šileikos manymu, norint efektyviausiai išnaudoti šią galimybę reikia daugiau upėms skirtų baržų, eismo ištisą parą, tinkamo upės gylio. Laivybą Lietuvoje riboja ir gamta, nes žiemą upes užkloja ledas.

„Jeigu kalbame apie didesnius krovinių kiekius, dabar esančių baržų neužtenka, jos turėtų būti ir didesnės talpos. O ir navigacija turėtų būti įmanoma ištisą parą. Kiek suprantu, šiuo metu naktį plaukti negalima. Kiti klausimai – dėl upės gylio palaikymo, dėl sezoniškumo, nežinau, ar žiemą Nemunu įmanomas eismas dėl ledo bei kitų gamtinių sąlygų“, – vardijo krovos kompanijų atstovas.

Siekiant pagerinti sąlygas upinei laivybai Nemune praėjusių metų pavasarį pradėtos įrengti vagą reguliuojančios bunos – 225 kilometrų ruože tarp Kauno ir Kuršių marių iki 2023 metų planuojama pastatyti arba suremontuoti 500 šių hidrotechnikos statinių.

„Dabar esame susikoncentravę į infrastruktūros paruošimą, o vėliau imsimės baržų statybos, per artimiausius penkerius metus planuojame turėti apie 20 nuolat kursuojančių sąstatų. O kai bus laivakelis ir laivai, toliau planuojama Marvelės uosto plėtra“, – vardijo Vidaus vandenų kelių direkcijos vadovas V. Vinokurovas.

Direkcijos vadovas sako, kad kitais metais visas E41 kelias Nemune bus pritaikytas eismui tamsiuoju paros metu, tam padės apšviesti orientyrai ir ženklai bei šiemet pradėjusi veikti tiksli navigacijos sistema. 

„Su navigacija galima matyti uostus, tiltus, gylius, orientyrai ir ženklai bus apšviesti, todėl dėl plaukimo naktį problemos nebus“, – kalbėjo V. Vinokurovas.

Jis sutinka, kad krovinius plukdyti gali sutrukdyti šalta žiema ir upę užklojantis ledas, tokiu atveju maršrutas būtų nenaudojamas kelias savaites.

„Klimato atšilimas ir intensyvi laivyba neleistų Nemune susidaryti ledams, jeigu oro temperatūra ilgiau nei savaitei nenukrenta žemiau 20 laipsnių. Tiesa, šiemet tokios sąlygos buvo, Nemunas buvo užšalęs, tai tokiu atveju apie tris savaites laivyba negalėtų vykti, reikėtų galvoti apie alternatyvius kelius“, – sakė direkcijos generalinis direktorius.

Verslui patrauklu dėl kainos

Nors sąlyginai nedidelį atstumą krovinius upe reikėtų gabenti pakankamai ilgai, tačiau, pasak V. Šileikos, dalis krovinių  tinkami tokiam transportavimui.

„Konteineriai, ypač sunkiasvoriai, kurių negalima vežti keliais, galėtų būti vienas iš tų segmentų, kuriam patraukli upinė laivininkystė. Tai gali būti ir įvairios žaliavos ar pašarų priedai, statybinės medžiagos ir panašiai. Žinoma, viskam reikia įdirbio“, – kalbėjo jis.

Verslui, anot V. Vinokurovo, krovinių gabenimas upėmis yra patrauklus pirmiausiai dėl kaštų: tai kainuoja dvigubai pigiau nei pervežimas keliais, antra, šis būdas patogus, mažesnė avarijų tikimybė. Tarp pranašumų – didesnės stambiagabaričių krovinių gabenimo galimybės, pridėtinė vertė – ekologija.

Krovinio plukdymas upe iš Klaipėdos į Kauną gali užtrukti apie parą, tačiau laikas, anot V. Vinokurovo, iš anksto įskaičiuojamas į bendrus pristatymo terminus, todėl tai nėra labai ilgesnis gabenimo būdas. 

„Pilnai pakrautos baržos kelionė trunka maždaug apie 18 valandų, didelio skirtumo, prieš srovę ar pasroviui, nėra, gal kokios trys valandos. Verslo pozicija tokia: jeigu konteinerio galima laukti kelis mėnesius, tai kelios valandos nieko nekeičia“, – kalbėjo jis.

Pirmojo pasaulyje elektrinio laivo projektas

Upių laivybai reikalingas baržas direkcija planuoja statyti Kauno žiemos uoste, ten šiuo metu statoma ir 1800 tonų keliamosios galios barža, galinti gabenti maždaug 80-90 vilkikų atitinkantį krovinį. 

Praėjusių metų pabaigoje Vakarų laivų gamyklos grupės įmonės „Western Baltic Engineering“ inžinierių komanda pristatė elektrinio baržų stūmiko projektą, kuris yra itin svarbus skatinant krovinių gabenimą Nemunu nuo Kauno iki Klaipėdos.

„Tai bendra mūsų iniciatyva. Tai pirmas pasaulyje elektrinis upės stūmikas, galintis nuplaukti tokį atstumą. Jeigu viskas sėkmingai, tai kartu statysime ateityje“, – sakė V. Vinokurovas.

Teigiama, kad pasroviui stumdamas krovinį esant 85 proc. variklio apkrovai laivas galės išvystyti apie 22 kilometrų per valandą greitį, o prieš srovę plaukti apie 18 kilometrų greičiu.

Tačiau kol kas tai tik projektas. V. Šileikos manymu, toks laivas galėtų paversti upinę laivybą patrauklesnę, tačiau būtina kuo greičiau imtis konkrečių darbų ir projektus versti realybe. 

„Tai labiau ateities vizija, bet esami vilkikai tikrai galėtų būti pakeisti, tai būtų investicija norint padaryti upinę laivybą patrauklesne. Apskritai reikia mažiau gražių kalbų ir projektų, o daugiau konkrečių sprendimų, nes laikas bėga ir jis dabar tikrai nėra mūsų sąjungininkas“, – BNS sakė V. Šileika.

BNS


Lietuva
Nuo sausio keisis „Regitros“ padalinių darbo laikas
Nuo kitų metų „Regitros“ padaliniuose keisis darbo laikas. Visi padaliniai dirbs nuo pirmadienio iki penktadienio, o didžiuosiuose šalies miestuose jų darbo laikas bus ilginamas iki 18.30 val.
Aktualijos | 2 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Nelaimingi atsitikimai darbe nutinka kur kas dažniau, nei daugelis įsivaizduoja – kasmet jie paliečia šimtus darbuotojų visoje Lietuvoje. Daugiausiai nelaimių nutinka statybos, gamybos, transporto ir sandėliavimo sektoriuose. Tačiau ekspertai įspėja, jog pavojai tyko net ir ten, kur rizika atrodo minimali, todėl apsauga reikalinga kiekvienam.
Aktualijos | 4 MIN.
0
Gruodžio 15-oji – Tarptautinė arbatos diena; Lietuvos teismų diena.
Horoskopai | 5 MIN.
0
Lietuva
Radviliškis
Amerikietis režisierius Robas Reineris ir jo žmona buvo rasti negyvi savo namuose pietinėje Kalifornijoje, sekmadienį pranešė JAV žiniasklaida.
Pasaulis | 3 MIN.
1
Gruodžio 9 d. vykusio posėdžio metu Radviliškio rajono savivaldybės Istorinės atminties įamžinimo komisija išanalizavo 2025 m. rugpjūčio 27 d. priimtą Vyriausybės nutarimą Nr. 616 „Dėl Antrojo pasaulinio karo Sovietų Sąjungos ir kitų šalių, propaguojančių totalitarinius, autoritarinius režimus ir jų ideologiją, karių palaikų perkėlimo ir laidojimo vietos paženklinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, aptarė rajone esančius viešuosius objektus – Antrojo pasaulinio karo karių kapines, diskutavo dėl žymių Radviliškio miesto ir rajono žmonių atminimo.
Aktualijos | 3 MIN.
0


Vyriausybė pripažino žemės ir maisto ūkį nacionaliniam saugumui svarbia sritimi. Toks sektoriaus pripažinimas leis kurti ir palaikyti atsparią bei savarankišką šalies apsirūpinimo maistu sistemą.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 3 MIN.
1
Europos Komisijos (EK) pristatytas pasiūlymas dėl ilgalaikio Europos Sąjungos (ES) biudžeto 2028–2034 metams kelia daug rimtų klausimų. Ypač dėl to, kad žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės finansavimas mažėtų apie 20 proc. (palyginti su 2021-2027 metų laikotarpiu) ir dėl numatomo steigti naujo fondo.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 6 MIN.
1

Lietuva
Lietuva
Nuo kitų metų „Regitros“ padaliniuose keisis darbo laikas. Visi padaliniai dirbs nuo pirmadienio iki penktadienio, o didžiuosiuose šalies miestuose jų darbo laikas bus ilginamas iki 18.30 val.
Lietuva | 2 MIN.
0
Nuo to, kad perpylus kraują ne tik donoras, bet ir recipientas bus vakcinuotas, iki to, kad pasiskiepijus nuo gripo kraujo negalima aukoti net keletą dienų. Tokie ir panašūs mitai bei klaidinga informacija kelia sumaištį visuomenėje kiekvienų metų rudens ir žiemos sezoną, kai pradedama aktyviai skiepytis gripo bei COVID-19 vakcinomis. Tad Nacionalinio kraujo centro (NKC) direktorius Daumantas Gutauskas šalies gyventojus skatina nepasiduoti dezinformacijai. Realybė – kur kas paprastesnė: po daugumos vakcinų kraujo aukoti galima jau kitą dieną, o paaukotas kraujas recipientui vakcinos jokiu būdu perduoti negali.
Lietuva | 5 MIN.
0

Radviliškis
Šiauliai
Gruodžio 11 dieną Pociūnų bendruomenės namuose surengtas Radviliškio rajono savivaldybės vadovų susitikimas su vietos gyventojais. Tai buvo gyvas, dalykiškas ir pagarbus pokalbis apie tai, kas žmonėms svarbiausia – susisiekimą, vaikų saugumą, gyvenamosios aplinkos tvarkymą ir bendruomenės ateitį.
Politika | 4 MIN.
0
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narių balsavimas buvo paskutinis žingsnis dėl ugdymo aplinkos mokesčio išlaikymo didinimo Šiaulių mieste ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą gaunantiems vaikams. Ir politikai buvo vieningi. Tėvams pinigines teks ploninti jau nuo Naujųjų, nes sprendimo projektas įsigalios nuo sausio 1 dienos. Vaikų vasaros atostogas taip pat teks planuoti atsakingiau. Ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą teikiančios švietimo įstaigos iš anksto neatostogausiančių vaikų tėvų reikalaus avansinio mokesčio.
Politika | 5 MIN.
0

Kelių eismo taisyklės (KET) sukurtos ne tik eismui reguliuoti, bet ir saugumui užtikrinti. Kai kuriems eismo dalyviams atrodo, kad laikytis visų taisyklių nėra būtina, tačiau toks požiūris yra klaidingas ir pavojingas. Net menkiausias taisyklių nepaisymas gali turėti skaudžių, o kartais ir tragiškų pasekmių.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0
Kelionė automobiliu – tai ne tik transporto priemonės vairavimas, bet ir emocinis iššūkis vairuotojui. Daugeliui kelią apkartina stresas, kuris iš dalies kyla ne dėl išorinių veiksnių, o dėl prasto pasiruošimo kelionei. Kruopštus kelionės planavimas leidžia sumažinti įtampą ir išvengti rizikos kelyje.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0

Lietuva
Pasaulis
Amerikietis režisierius Robas Reineris ir jo žmona buvo rasti negyvi savo namuose pietinėje Kalifornijoje, sekmadienį pranešė JAV žiniasklaida.
Pasaulis | 3 MIN.
1
Baltarusijos protestų lyderė Marija Kalesnikava, sekmadienį kalbėdamasi su žurnalistais, pareiškė, kad nieko nesigaili, – tokie jos žodžiai nuskambėjo po to, kai, tarpininkaujant Jungtinėms Valstijoms, ji buvo netikėtai išlaisvinta.
Pasaulis | 3 MIN.
2


Pakruojis
Šiauliai
Su Pakruojo rajono savivaldybės vadovais – meru Sauliumi Margiu, vicemere Simona Lipskyte, administracijos direktore Aušra Dveliene ir savivaldybės skyrių vedėjais susitiko UAB „Milsa“ generalinis direktorius Mantas Makulavičius, vykdantysis direktorius Mindaugas Verbickas, AB „Klovainių skalda“ gen. Direktorius Gediminas Mozūras, projektų ir inovacijų direktorius Imantas Kuncevičius, UAB „Eksplosita“ verslo plėtros direktorius Vaidas Zubavičius.
Verslas | 2 MIN.
0
Dar vos prieš dešimtmetį frazė „globali karjera“ Lietuvos kontekste buvo beveik išskirtinai siejama su vienu miestu – Vilniumi. Norint dirbti su tarptautiniais klientais, gauti vakarietišką atlyginimą ir kopti karjeros laiptais, persikėlimas į sostinę buvo neišvengiamas. Tačiau šiandien situacija – kitokia. Skaitmeninė transformacija, pandemijos įtvirtintas nuotolinis darbas ir naujas įmonių požiūris į talentų paiešką leidžia Alytui, Šiauliams ar Panevėžiui tapti ne tik patogaus gyvenimo, bet ir pasaulinio lygio karjeros centrais.
Verslas | 5 MIN.
0

Šiauliai
Kelmė
Sekmadienio pavakare Šiauliuose aptiktas žmogaus kūnas.
Kriminalai | 2 MIN.
0
Kelmės rajone sekmadienio vakarą automobilis partrenkė dviračiu važiavusį senjorą, kuris vėliau mirė ligoninėje.
Kriminalai | 2 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Spindulio gatvėje oficialiai baigti rangos darbai. Čia iš esmės sutvarkyta važiuojamoji dalis: atnaujinta 660 m asfalto dangos kartu su nuovažomis.
Gatvė | 2 MIN.
1
Šiaulių rajone ketvirtadienio vakarą įvyko eismo įvykis, kurio metu, pirminiais duomenimis, vienas automobilis trenkėsi į kito galą. Vieno iš vairavusių asmenų sveikatos būklę medikai vertino ligoninėje.
Gatvė | 2 MIN.
0
Kaunas
Lietuva
Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas pranešė, kad vakar, gruodžio 11 d., Kaune parblokštos dvi pėsčiosios.
Gatvė | 2 MIN.
0
Kasdien pravažiuojame dešimtis ar net šimtus kilometrų ir dažnas įsitikinęs – vairuoju atsargiai, man nieko nenutiks. Tačiau statistika kalba kitaip: kelių eismo įvykiai įvyksta per sekundę, o jų pasekmės gali būti gerokai skaudesnės, nei tikėtasi. Ne vienas vairuotojas pripažįsta, kad tik po pirmo rimtesnio incidento suprato, jog automobilio draudimas nėra formalumas, o reali finansinė pagalba, galinti apsaugoti nuo tūkstantinių nuostolių. Tokiais atvejais ypač vertinama, kai sprendimus galima priimti greitai – čia į pagalbą ateina ir Perlo draudimas, leidžiantis apsidrausti per kelias minutes.
Gatvė | 3 MIN.
0

Radviliškis
Radviliškis
2025 metų lapkričio 24–30 dienomis Santjage (Čilė) vyko Pietų Amerikos lengvosios atletikos meistrų čempionatas. Šiame čempionate dalyvavo sporto klubo „Salikalnis“ pirmininkė Genovaitė Kazlauskienė. Ji dalyvavo dvejose rungtyse (W75 gr.) ir laimėjo du aukso medalius.
Sportas | 2 MIN.
0
Antradienio vakarą Radviliškio sporto arenoje tvyrojo ypatinga atmosfera: FSK „Radviliškis“ žaidė paskutines šių metų rungtynes namuose.
Sportas | 3 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Rūta Balsė – muzikos pedagogė, neformalaus švietimo mokytoja-ekspertė. Rūta jau 25 metus vadovauja vaikų muzikos studijai „En den du“ ir 10 metų yra moterų ansamblio „Gegužė“ vadovė.
Veidai | 3 MIN.
0
„Čia ateina tie, kurie mato širdimi“, – sako Dovilė Jakimavičienė, „Oh yes I do“ ir „Gražūs dalykai“ įkūrėja. Šiaulietės parduotuvė-studija siūlo įvairias dovanų idėjas ir aksesuarus šventėms.
Veidai | 2 MIN.
0
Šiauliai
Pakruojis
Gruodžio 19 d. 18.30 val. Šiaulių kultūros centras kviečia visus susiburti Prisikėlimo aikštėje ir pasinerti į jaukią, šventinę nuotaiką – čia vyks Kalėdinių giesmių vakaras.
Kultūra | 2 MIN.
1
Gruodžio 12-osios vakarą jau 20-ąjį kartą buvo pasveikintas neeilinius pasiekimus parodęs Pakruojo krašto jaunimas – įvyko tradiciniai jaunimo apdovanojimai „Jaunosios žvaigždutės 2025“. Už įvairias iniciatyvas, pasiekimus, įgyvendintas idėjas apdovanota 15 jaunųjų nominantų mokslo, sporto, verslumo, kultūros bei kitose srityse.
Jaunimas | 2 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Lietuvoje savarankiškai dirbančių asmenų skaičiui viršijus 300 tūkst., vis daugiau kalbama ir apie jų poreikį įsigyti nekilnojamojo turto. Kelias iki nuosavo būsto savarankiškai dirbantiesiems gali būti sudėtingesnis. Finansų įstaigos, vertindamos laisvai samdomų specialistų ar smulkiųjų verslininkų paraiškas, taiko griežtesnius kriterijus, todėl norint gauti paskolą būtina kruopščiai pasiruošti, rašoma banko „Bigbank“ pranešime žiniasklaidai.
Namai | 5 MIN.
0
Šiandien vos keliais paspaudimais telefono ekrane technologijos tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą bei apsiperka. Inovacijos ir dirbtinis intelektas yra integruojamas net į buitinės technikos prietaisus, pavyzdžiui, šaldytuvus. Technologinės naujovės leidžia palengvinti jų priežiūrą, su kuria susiję nemažai mitų. Kokie jie ir ar juose yra bent krislas tiesos?
Namai | 5 MIN.
0

Šiauliai
Šiauliai
Rūta Balsė – muzikos pedagogė, neformalaus švietimo mokytoja-ekspertė. Rūta jau 25 metus vadovauja vaikų muzikos studijai „En den du“ ir 10 metų yra moterų ansamblio „Gegužė“ vadovė.
Veidai | 3 MIN.
0
„Čia ateina tie, kurie mato širdimi“, – sako Dovilė Jakimavičienė, „Oh yes I do“ ir „Gražūs dalykai“ įkūrėja. Šiaulietės parduotuvė-studija siūlo įvairias dovanų idėjas ir aksesuarus šventėms.
Veidai | 2 MIN.
0


Lietuva
Pasaulis
Gruodžio 15-oji – Tarptautinė arbatos diena; Lietuvos teismų diena.
Horoskopai | 5 MIN.
0
Kalėdos Europoje turi daug veidų. Vokietijos mugės, garsėjančios savo mastu ir klegesiu, daugelį metų yra neatsiejama šventinio sezono kryptis. Tačiau lietuviai atranda ir kitą Kalėdų pasaulį – ramesnį, natūralesnį, jaukesnį. Į Skandinaviją prieš šventes verta keliauti tiems, kurie nori autentiškumo, atvirukuose matytų vaizdų ir patys patirti ypatingą ritualą – Šv. Liucijos dienos minėjimą. Keltų operatorius DFDS pranešime spaudai dalijasi, kuo Kalėdų mugės Skandinavijoje – ypatingos, ir ko būtina nepraleisti.
Laisvalaikis | 5 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Gruodžio 15-oji – Tarptautinė arbatos diena; Lietuvos teismų diena.
Horoskopai | 5 MIN.
0
Gruodžio 15–21 d. – gali vyrauti įtampa ir netikėtų posūkių laikotarpis.
Horoskopai | 8 MIN.
0

Lietuva
Lietuva
Šventiniu laikotarpiu tautiečių širdyse ir lėkštėse silkė užima garbingą vietą. Ji patiekiama su „patalais“, svogūnais, morkomis, grybais ar net razinomis – tikra klasika, be kurios sunku įsivaizduoti Kūčių stalą. Tačiau ši nedidelė, nebrangi ir ištisus metus prieinama žuvis – kur kas daugiau nei mūsų virtuvės pažiba. Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ primena, kad silkė yra itin mėgstama ir kitų tautų virtuvėse, o jos maistinė vertė neretai lenkia net kur kas brangesnes žuvis.
Virtuvė | 5 MIN.
0
Šventiniam laikotarpiui desertų studijos „Macaroom“ konditerės Giedrė Pečenkienė ir Jovita Morkūnaitė siūlo alternatyvą įprastiems ir visiems jau puikiai pažįstamiems imbieriniams sausainiams. Nors speculoos sausainių pavadinimas skamba neįprastai, tai įdomesnė imbierinių sausainių versija, kurią kiekvienas labai nesudėtingai pasigamins namuose.
Virtuvė | 3 MIN.
0