PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Vasario 20 d. 12:52

„Bolt“ vairuotojai ruošiasi protestui: netenkina didėjantys tarifai, skundžiasi menku uždarbiu (papildyta „Bolt“ komentaru)

Šiauliai

Prieš du metus į streiką dėl keičiamų apmokėjimo sąlygų rinkosi „Bolt Food“ kurjeriai. Dabar užmokesčiu nepatenkinti streikuoti grasina „Bolt“ pavežėjimo paslaugą teikiantys vairuotojai. Valdo Kopūsto / Fotobankas / BNS nuotr.

Reporteris MindaugasŠaltinis: Etaplius.lt


205226

Pavežėjimo paslaugą per „Bolt“ teikiantys vairuotojai skundžiasi menku uždarbiu. „Bolt“ nuo kovo 1 d. ketina didinti komisinius tarifus ir žada didesnį uždarbį vairuotojams, tačiau šie sako, kad realybėje didės tik mokesčiai, uždarbio ir taip nėra. Nepatenkinti vairuotojai organizuoja protestą, į kurį rinksis ir šiauliečiai. (Papildyta „Bolt“ atstovų komentaru.)


Foto galerija:

rtk01419.jpg
rtk01420.jpg
rtk01422.jpg
rtk01424.jpg
rtk01425.jpg
rtk01426.jpg

Ketina protestuoti

Kaip portalui „Etaplius“ pasakojo pavežėju laisvu laiku dirbantis Egidijus Jankauskas, vasario 22 d. prie Šiaulių arenos surengti „Bolt“ vairuotojų protestą nuspręsta dėl nuo kovo 1 d. didėjančio komisinio mokesčio. Mokestis didėja nuo 10 proc. iki 20 proc.

Kaip žada „Bolt“, dėl šio mokesčio didės kelionės kaina keleiviams, atitinkamai žadamas didesnis uždarbis vairuotojams. Tačiau, kaip pasakoja E. Jankauskas, realybėje situacija kiek kitokia nei žada pavežėjimo paslaugą teikianti tarptautinė įmonė.

„Jau ir taip mokesčių 70 proc. su kuru sumoku. O kur automobilio remontas dar, nebeapsimokės važiuoti“, – piktinosi pašnekovas.

Daug mokesčių

E. Jankausko teigimu, nuo komisinių vairuotojams tenka sumokėti atvirkštinį PVM mokestį, kuris sudaro 21 proc. Valstybinės socialinis draudimas (VSD) – 15,52 proc. Privalomas socialinis draudimas (PSD) – 6,98 proc. Gyventojų pajamų mokestis svyruoja nuo 5 iki 15 proc. (priklausomai nuo metinių pajamų).

Degalų kainos nuo praėjusių metų vasaros pabrango apie 50 centų. Taip pat „Bolt“ vairuotojams privaloma palaikyti nuolatinę automobilio švarą tiek išorėje, tiek viduje. Pasak E. Jankausko, nuo naujų metų plovyklos paslaugos pabrango 50 proc.

Dar prisideda taršos mokestis, kuris taikomas komercinę veiklą vykdantiems subjektams. Mokesčio bazė – degalai sunaudoti vidaus degimo varikliuose Lietuvos teritorijoje. Kaip nurodo Aplinkos ministerija, nuo 2021 m. sausio 1 d. mokestis buvo padidintas ir dabar taikomas 8 Eur už toną benzinui, 10 Eur už toną – dyzelinui ir gazoliui.

„Realiai niekas nekyla, o „Bolt“ gauna dar daugiau. Čia Šiauliai, čia nėra atstumų kaip Vilniuje. Kelionės tiek pigios, kad keleiviai beveik visada klausia, ar jums apsimoka už tiek važiuoti. Ypač neapsimoka važiuoti už miesto, nes užmiestyje nėra taikomi didesni tarifai ir, pvz., iš Bubių 15 km grįžti tuščias, nuvežęs žmogų už 4 Eur“, – teigė E. Jankauskas.

Realybėje uždarbis – menkas

Kaip pasakojo E. Jankauskas, „Bolt“ pritraukė daug vairuotojų, žadėdami 500 Eur per savaitę uždarbį. Tačiau nutylima, kad nuo šios sumos teks sumokėti minėtus mokesčius, kur dar automobilio amortizacija, nusidėvėjimas.

Vien automobilio eksploatacinius skyrius, tokius kaip variklio tepalai, reikia keisti vidutiniškai kas 10 tūkst. kilometrų (jeigu automobilis naudojamas dažnai ir didelėmis apkrovomis, atstumas gali mažėti), vien vakarais po darbo keleivius vežiojantis E. Jankauskas tokį atstumą nuvažiuoja per du mėnesius.

Kasdieną reguliariai dirbantys vairuotojai žymiai didesnius atstumus nuvažiuoja per vieną mėnesį. Kur dar automobilio remonto išlaidos, dėvisi šarnyrai, stabdžių kaladėlės, kitos detalės. Jeigu dar pasitaiko rimtesnis gedimas. Viską reikia remontuoti už gaunamus pinigus, po mokesčių.

„Per mėnesį vasarą surinkdavau apie 1 tūkstantį. Dabar po švenčių lieka apie 600 Eur, neskaičiuojant išlaidų remontui. Apie 30–40 proc. Priklausomai, kaip sekėsi. Vieną kartą važiuoji toliau, kitą kartą arčiau paimti žmogaus“, – savo patirtimi dalinasi E. Jankauskas.

Reguliavimo ne mažiau nei taksistams

Pasak jo, taksistai taiko įvairius tarifus – vakare ir savaitgaliais, švenčių dienomis didesnius. Tuo tarpu „Bolt“ vairuotojų uždarbį reguliuoja programėlė, kuri padidina kainas tik esant daugiau užsakymų nepriklausomai nuo paros laiko ir švenčių.

„Paskutiniu metu jų net savaitgalį nebebūna, nes daug mašinų. „Bolt“ pritraukė daug mašinų sakydami, kad galima uždirbti 500 Eur per savaitę, tik jie nesako, kad nuo tos sumos turėsi sumokėti mokesčius ir liks kokie 200 Eur“, – apmaudą liejo E. Jankauskas.

Norint tapti „Bolt“ vairuotoju, reikia užsiregistruoti programėlėje, sutikti su sąlygomis. Tačiau reguliavimo ne ką mažiau nei taksi automobiliams – reikia išsiimti individualios veiklos pažymą (IVP) iš Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI), gauti pažymas iš policijos, užregistruoti automobilį asociacijoje, gauti licenciją.

„Viską jiems nusiunti ir dirbi“, – pasakojo E. Jankauskas.

Portalas „Etaplius“ paprašė situaciją pakomentuoti „Bolt“ atstovų. Už įmonės komunikaciją Lietuvoje atsakingas Mantas Čižas praėjusį penktadienį pažadėjo komentarą pateikti šį pirmadienį. Kai gausime komentarą, papildysime.

Komentuoja Boltvadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius:

Nuo kovo 1 dienos keičiasi komisinis mokestis teikiant pavėžėjimo paslaugas. Didinamą komisinio mokesčio dalį mes skirsime klientų pritraukimui ir geresnio užsakymų srauto generavimui, t.y. investuosime į nuolaidas keleiviams ir premijas vairuotojams. Tuo pat metu didėjantys baziniai paslaugų įkainiai vartotojams iš dalies kompensuos šiuo metu vairuotojų patiriamus pokyčius. Tikime, kad šie pokyčiai ilguoju laikotarpiu prisidės prie stabilių ir didėjančių kiekvieno iš vairuotojų pajamų, ir efektyvios platformos veiklos su daugiau kelionių ir didesne rinkos dalimi.

Palaikome nuolatinį ryšį su vairuotojus vienijančia asociacija ir apie dalies vairuotojų reakciją į numatomus pokyčius esame informuoti. Mes niekada nereguliuojame vairuotojų darbo laiko, krūvio ar kitų sprendimų ir visada stengiamės girdėti jų nuomonę. Net ir konkrečioje susiklosčiusioje situacijoje, niekas nesutrukdys tiems vairuotojams, kurie nori užsidirbti papildomai, toliau teikti pavėžėjimo paslaugas.

Nuolat analizuojame veiksnius, kurie daro įtaką galutinėms vairuotojų pajamoms, tarp jų ir jūsų minimą amortizaciją, išlaidas degalams ir automobilio priežiūrai. Visų šių išlaidų didėjimas įskaičiuotas į vairuotojų pajamų mūsų platformoje didėjimą. Per pastaruosius kelerius metus Šiauliuose dirbančių vairuotojų, kaip ir „Bolt“ vairuotojų visoje Lietuvoje, pajamos augo.

Nėra jokio oficialaus reikalavimo dėl automobilio plovimo, tačiau kaip ir mūsų klientai, tikimės, kad jis bus tvarkingas. Vadovaujamės sveiko proto kriterijumi: jeigu žmogus neatkreipia dėmesio į automobilio būklę, reiškia jis pakankamai tvarkingas. Tais atvejais, kai dėl švaros gauname skundą iš keleivio, rekomenduojame vairuotojui susitvarkyti.

Kiekvienas vairuotojas, norintis dirbti „Bolt“ platformoje, pasirašo susitarimą su įmone, registruota Estijoje. Dėl šios priežasties, pagal Lietuvoje galiojančius įstatymus, privaloma mokėti atvirkštinį PVM.“