REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Sveikata2024 m. Vasario 18 d. 22:23

5 blogo miego priežastys

Lietuva

freepik.com nuotr.

Ugnė UrbonėŠaltinis: Etaplius.LT


292323

Miegas – viena svarbiausių žmogaus funkcijų. Geras poilsis suteikia organizmui energijos ir padeda atsigauti po įtempto dienos režimo. Nepakankamas arba prastas miegas gali turėti neigiamą poveikį kiekvieno žmogaus fizinei ir psichologinei sveikatai, sako specialistai. Pateikiame 5 galimas miego trikdžių priežastis.

Jeigu prastai miegate arba negalite užmigti, ryte jaučiatės ne pailsėję, o pavargę, metas išsiaiškinti, kas trukdo kokybiškam jūsų poilsiui.

1. STRESAS

Dažnai patiriamas stresas arba ilgalaikis nerimas gali būti viena pagrindinių miego problemų. Nuolatinė įtampa ir nerimas gali sutrukdyti miego ciklą ir trukdyti vakare užmigti. Patiriantiems stresą, gali padėti meditacija, joga ar kita fizinė veikla.

2. DIENOS RITMAS

Nereguliarus dienos ritmas ilgainiui taip pat gali turėti neigiamas pasekmes. Kasdien nueidami miegoti vis kitą valandą, mes klaidiname savo organizmo vidinį laikrodį. Vertėtų laikytis dienos režimo. Tuomet vakarais jausite apimantį snaudulį, o ryte jausitės išsimiegoję ir žvalūs.

3. NEPATOGUMAI

Dažna prasto miego priežastis – netinkamas čiužinys. Jeigu patiriate nugaros skausmus, jaučiatės pavargę po nakties miego, būtina keisti lovos čiužinį arba įsigyti antčiužinį, kuris prisitaikys prie individualių kūno formų ir taps didžiausiu jūsų pagalbininku.

4. BLOGI ĮPROČIAI

Prieš miegą ilgai žiūrite į ekranus? O gal vėlų vakarą nevengiate puodelio kavos? Tai labai blogi įpročiai, kurių reiktų atsikratyti, nes jie ypač kenčia miego kokybei. Stenkitės juos pakeisti alternatyvomis – knyga ir žolelių arbatos puodeliu.

5. SVEIKATOS PROBLEMOS

Kai kurios sveikatos būklės ar ligos gali turėti įtakos miegui. Pavyzdžiui, nemiga dažnai susijusi su depresija, nerimo sutrikimais, skrandžio rūgštingumu. Nenumokite ranka į prastą savijautą ir pasikonsultuokite su gydytoju.

Antčiužinis



REDAKCIJA REKOMENDUOJA