Angle down Atgal

Natūralūs būdai virškinimui gerinti

Tikriausiai sutiksite, kad valgymo malonumas nublanksta, o apetitas gerokai sumažėja, kai kamuoja virškinimo sutrikimai. Jų gali būti daugybė - nuo sunkaus ir maudžiančio skrandžio po gausios puotos iki varginančio vidurių užkietėjimo ar pilvo skausmų. Jei nemalonių simptomų priežastys - rimtos, lėtinės ligos ar kiti sveikatos sutrikimai, žinoma, prireiks ilgo kompleksinio gydymo, bet jei kalta nesubalansuota mityba ar laikinos aplinkybės (pasikeitęs mitybos režimas ir pan.), galite sau padėti natūraliomis priemonėmis. Štai keletas paprastų ir visiškai nekenksmingų būdų padėti savo virškinimo sistemai natūraliais būdais.

Gerkite daug vandens. Elementarus, bet labai veiksmingas būdas visokeriopai pagerinti savo savijautą, virškinimo sistema - ne išimtis. Kai trūksta vandens, gali kamuoti vidurių užkietėjimas, tuo tarpu jei viduriuojate, netenkate daug skysčių, taigi vandens gerti būtina, antraip gali ištikti dehidratacija. Apsinuodijus maistu vanduo padeda greičiau išplauti iš organizmo toksinus. Mineralinis vanduo teikia papildomos naudos - atstato elektrolitų pusiausvyrą organizme, suteikia jam naudingų mikroelementų.

Vartokite skaidulų. Skaidulų trūkumas - dažna vidurių užkietėjimo priežastis. Vartokite daugiau vaisių, daržovių, nešlifuotų kruopų, viso grūdo produktų (visadalių miltų duonos, makaronų ir pan.).

Galingieji prieskoniai. Nuo seno žinoma, kad tam tikri prieskoniai pasižymi apetitą bei virškinimą skatinančiomis savybėmis. Tokių prieskonių išties daug, todėl galite pasirinkti keletą, kuriuos mėgstate labiausiai ir kuriais pagardinsite savo patiekalus. Pavyzdžiui, teigiama, kad virškinimui labai padeda imbieras - ne veltui jis taip mėgiamas Azijos virtuvėje. Beje, nėščiosioms jis gali padėti nugalėti rytinį pykinimą - kartais pakanka tik pauostyti kvapnios imbiero šaknies, ir pasijusite geriau! Na, o pavasarį, pasirodžius pirmiesiems žalumynams, vertėtų į savo racioną įtraukti daugiau krapų - jais galima pabarstyti troškinius, jų maišyti į sriubas, salotas, padažus… Kuo naudingi krapai? Jie mažina pilvo pūtimą, turi antiseptinį poveikį, skatina skrandžio sulčių ir tulžies išsiskyrimą, taigi gerina virškinimą ir stimuliuoja apetitą. Mėgstate saldumynus? Gardinkite saldžius kepinius cinamonu! Cinamona skatina skrandžio sulčių išsiskyrimą ir virškinimo fermentų gamybą. Kita vertus, valgyti saldėsių nebūtina - galite tiesiog išsivirti kvapnios cinamono arbatos - ji pamalonins ir jūsų gomurį, ir skrandį…

Reguliariai vartokite fermentuotų ir raugintų produktų. Tokie produktai labai naudingi mūsų žarnynui, nes teigiamai veikia jo mikroflorą ir organizmas geriau pasisavina su maistu gaunamas vertingąsias medžiagas. Fermentuoti produktai padeda subalansuoti virškinimo sistemos veiklą. Valgykite daugiau raugintų daržovių, paragaukite kambučos (raugintos arbatos, kuriai paruošti naudojamas specialus grybas), paskanaukite fermentuotų azijietiškų produktų ir patiekalų - seitano, tempės, miso sriubos… Na, o jei tokia egzotika nevilioja, puikiai tiks ir mūsų tradicinis rūgpienis ar kefyras, taip pat - natūralus jogurtas su gyvomis bakterijomis. Šie pieno produktai apskritai labai naudingi - ir laikantis iškrovos dietų, ir siekiant pagerinti virškinimą, nes jie padeda atkurti skysčių pusiausvyrą organizme, suteikia daug vertingų maisto medžiagų, yra nekaloringi ir labai palankūs žarnyno mikroflorai. Žinoma, geriausia rinktis nesaldintą kefyrą ar jogurtą be jokių priedų.

Vaistažolių arbatos. Virškinimą gerinančiomis savybėmis pasižymi įvairios žolelės - rinkitės tokią arbatą, kuri jums skaniausia, o jei ieškote efektyviausios, pasitarkite su vaistininku, juolab kad vaistinėje galima nusipirkti įvairių vaistažolių mišinių, skirtų būtent virškinimui stimuliuoti. Keletas „klasikinių” pasirinkimų - kmynų, pipirmėčių, ramunėlių arbatos. Kmynai plačiai žinomi dėl savo virškinimą gerinančių savybių - jie stimuliuoja virškinimo liaukų veiklą, atpalaiduoja lygiuosius žarnyno raumenis, skatina tulžies išsiskyrimą, pipirmėčių lapuose esantis eterinis aliejus ramina dirglų žarnyną, mažina pilvo pūtimą, skatina žarnyno peristaltiką, o švelniosios ramunėlės ramina sudirgusį skrandį.

Įtraukite į racioną linų sėmenų. Kad organizmas juos geriau įsisavintų, linų sėmenis geriau sumalti, sutrinti ar bent jau labai gerai sukramtyti. Malti ir vandenyje pamirkyti sėmenys tampa tąsūs lyg kiaušinio baltymas - pasirodo, ši gliti masė labai gerai veikia mūsų virškinimo sistemą! Taip paruošti sėmenys ramina sudirgusį skrandį, saugo skrandžio ir dvylikapirštės žarnos gleivinę, slopina dirgliojo žarnyno sindromo simptomus.

Po valgio išgerkite kavos. Gali būti, kad tradicija užbaigti pietus puodeliu kavos atsirado ne veltui - esama įrodymų, kad kava skatina skrandžio sulčių išsiskyrimą, be to, ji spartina medžiagų apykaitą, taip netiesiogiai stimuliuodama ir virškinimą. Kita vertus, kofeinas pasižymi ir švelniu vidurių laisvinamuoju poveikiu - nepiktnaudžiaukite šiuo gėrimu! Taip pat žinoma, kad stipri, smarkiai skrudinta kava gali sudirginti skrandį, todėl nevalgius geriau jos negerti. O štai papietavę išties galite pasimėgauti puodeliu kokybiškos kavos.

Padarykite mankštą. Galbūt šis patarimas iš pirmo žvilgsnio pasirodys netikėtas tačiau… kai kurie pratimai, pavyzdžiui, jogos, gerina kraujotaką pilvo srityje, švelniai masažuoja vidaus organus ir taip suaktyvina virškinimo sistemos darbą. Žinoma, persivalgius nereikia iškart pulti aktyviai sportuoti, tačiau, jei kamuoja skrandžio sunkumas ar dujų sankaupos, padarykite tempimo pratimų, ar tiesiog nestipriai pamasažuokite pilvą - to gali pakakti, kad pasijustumėte geriau.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite