Nacionalinio skaitmeninio konkurso finale ir mokiniai iš Šiaulių

Šiauliai
Mildos Banevičiūtės kūrinys
Reporteris Odeta Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Šiaulių universiteto gimnazijos mokinę Mildą Banevičiūtę (piešinio kategorija), Šiaulių „Romuvos” progimnazijos mokinę Gabrielę Rimkutę (piešinio kategorija) bei jungtinę moksleivių komandą iš Šiaulių Dainų progimnazijos (virtualios realybės kategorija) nacionaliniame jaunųjų skaitmeninės grafikos kūrėjų konkurse „Įjunk Kalėdas“ lydėjo sėkmė.

Jie pateko į antrąjį turą ir turės galimybę varžytis dėl pirmosios vietos su kitais finalininkais iš visos Lietuvos.

Norą dalyvauti projekto „Prisijungusi Lietuva“ inicijuotame konkurse „Įjunk Kalėdas“ pareiškė jaunuoliai iš visų 60 šalies savivaldybių. Konkursas sulaukė iš viso 2007 skaitmeninių grafikos darbų, iš kurių į tolimesnį – II-ąjį etapą pateko 130 dalyvių darbų. Jaunuoliai savo darbus galėjo pateikti keturioms kategorijoms: piešinių, trimatės (3D) grafikos modeliavimo, vaizdo filmų bei virtualios realybės.

Konkurso komisijos pirmininkas Vytauto Didžiojo universiteto Kultūrų studijų katedros dėstytojas doc. dr. Arūnas Vaicekauskas sako, kad iš tokios gausybės darbų atrinkti vos 130 dalyvių darbų nebuvo lengva užduotis, o dar sunkiau bus išrinkti vieną geriausią darbą. Jaunuolių darbai buvo ypač kūrybiški abejose amžiaus grupėse - tiek 14–19 m., tiek 20–29 m.

„Darbus vertinome pagal originalumą ir kūrybiškumą, jie taip pat turėjo atitikti Kalėdų tematikos idėją. Iš tiesų, darbai labai spalvingi ir tapybiški, jaunuoliai įdomiai atskleidė įvairius siužetus. Daugiausiai sulaukėme piešinių, kuriuose itin mažai stereotipinių kalėdinių vaizdų su eglutėmis, sniegu ar Kalėdų seneliu. Konkursiniai darbai suteikia informacijos apie šiuolaikinį jaunimą – kokius filmus jie mėgsta, su kuo jiems asocijuojasi Kalėdos ir ką jiems reiškia „įjungti“ jas informacinių technologijų kontekste“, – sako konkurso komisijos pirmininkas doc. dr. A. Vaicekauskas.

Konkursas „Įjunk Kalėdas“ skirtas skatinti ir motyvuoti jaunimą drąsiai kurti, lavinti kūrybinį mąstymą ir ieškoti sinergijos tarp skaitmeninių technologijų bei menų.

„Siekėme, kad šiuo konkursu jaunimas turėtų galimybę ugdyti savo informacinių technologijų įgūdžius, o meninę gyslelę turintys jaunuoliai, norintys save išreikšti – atrastų skaitmenines technologijas: kompiuterį, planšetę, 3D grafiką. Šiandien ant popieriaus nutapyti piešiniai jau nebėra tokie aktualūs, tuo labiau, kad grafikos dizaino specialistų poreikis darbo rinkoje yra ypač išaugęs“, – pasakoja konkurso komisijos pirmininkas.

Jis primena, kad norint tapti grafikos dizaino profesionalu, svarbu ugdyti įgūdžius.

„Labai dėkojame šalies mokytojams ir dėstytojams, kurie aktyviai įtraukė ir paskatino jaunuolius dalyvauti konkurse. Viliamės, kad šiandien patekusieji į tolimesnį konkurso etapą išties džiaugiasi darbo rezultatais. Galbūt kai kuriems jaunuoliams tai bus pirmas žingsnis sėkmingos karjeros link“, – sako viena iš konkurso organizatorių Skaidra Vaicekauskienė, Informacijos technologijų mokymo centro (ITMC) direktorė.

Į tolimesnį konkurso etapą patekę dalyviai turės galimybę laimėti vertingų prizų: vaizdo kamerų, planšečių, nešiojamų garso kolonėlių ir kt.

Apie projektą „Prisijungusi Lietuva“ (www.prisijungusi.lt)

Projektu siekiama skatinti Lietuvos gyventojus įgyti reikalingų įgūdžių efektyviai, įvairiapusiškai, saugiai ir atsakingai naudotis internetu, į šias veiklas aktyviai įtraukiant vietos bendruomenes.

Projektą įgyvendina Informacinės visuomenės plėtros komitetas kartu su partneriais: asociacija „Langas į ateitį“, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Lietuvos nacionaline Martyno Mažvydo biblioteka, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.

Projektas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.