Motociklininkų sezonas: supratimo trūkumas iš automobilių vairuotojų ir džinsai vietoje specialios aprangos

Vilnius
Pixabay.com nuotr.
Reporteris Skaistė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Vasarą gatvėse galima išvysti motociklininkus tik su džinsiniais šortais ir marškinėliais trumpomis rankovėmis. Tačiau palikus specialią aprangą namie, išauga rimtų sužalojimų rizika – perspėja tiek draudikai, tiek motociklininkų bendruomenės atstovai.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, kas 10-ame įvykyje su motociklu ar motoroleriu yra sužeistų ar žuvusių žmonių.

„Pastebime, kad šią vasarą nemažai motociklininkų važinėja be specialios aprangos. Visi su šalmais, kaip ir reikalauja Kelių eismo taisyklės, tačiau be specialios avalynės, pirštinių, striukės ir kelnių. Motociklininkų apranga gaminama iš specialios medžiagos, su integruotomis apsaugomis, kurios gali išsaugoti ne tik sveikatą, bet ir gyvybę įvykus avarijai. Tas pats galioja ir motociklininkų vežamiems keleiviams, kuriems pavojus kitą kartą netgi didesnis“, – komentuoja bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Skaudžiausi – automobilių susidūrimai su motociklais

Draudikų skaičiuojamos žalos siekia nuo 80 eurų iki 80 tūkst. eurų, o įvykių aplinkybės – nuo nudaužto veidrodėlio iki skaudžiausio atvejo, motociklininko mirties.

„Išanalizavus įvykių suvestinę matyti, kad neretai yra kliudomi stovintys motociklai, automobilių vairuotojai nepraleidžia važiuojančių motociklininkų, viena dažniausių ir keisčiausių nelaimingų atvejų priežasčių – kuomet automobilis iš šalutinio kelio nepraleidžia pagrindiniu keliu judančio motociklo. Šis konkretus atvejis baigėsi motociklininko kūno sumušimais ir kaklo slankstelio lūžiu. Automobilių ir motociklų susidūrimų pasekmės: apgadinti motociklai, motociklininkų aprangos, sužeisti motociklininkai ir jų keleiviai, galiausiai – prarastos gyvybės“, – konstatuoja A. Žiukelis.

Jis taip pat pastebi, kad mažiau patirties turintys motociklininkai yra labiau linkę rizikuoti. Į eismo įvykį patekę ir asfaltu slydę marškinėliais trumpomis rankovėmis vilkėję vairuotojai to pakartoti nenori, todėl sėsdami už motociklo vairo sąžiningai dėvi specialią aprangą.  

Kai apsirengti trunka ilgiau, nei nuvažiuoti

Kaune įsikūrusio motociklininkų klubo „Moonlight Knights MC“ prezidento Mariaus Šmilo teigimu, dauguma motociklininkų jau važinėja su apsaugomis, tačiau jų gretas praretina oro temperatūra, pakylanti virš 30 laipsnių Celsijaus.

„Asmeniškai naudoju specialią aprangą kelionėms motociklu – dėviu striukę su apsaugomis. Jei vykstu toliau, tai velkuosi ir apsaugines kelnes. Važinėjantys su sportiniais motociklais dažniau naudoja specialius kombinezonus, o ir šiaip motociklininkų su „tapkėm“ gatvėse jau pamatysi retai. Situacija labai priklauso nuo oro temperatūros. Kai karšta, labai sunku, ypač mieste – įsivaizduokit, sustoti prie šviesoforo kelioms minutėms, kai pavėsyje virš 30 °C, o batai lyg žieminiai. Daug priklauso ir nuo kelionės trukmės – jei reikia mieste nuvažiuoti 3 km, ilgiau užtrunka apsirengti ir nusirengti, nei nuvažiuoti ir grįžti“, – aiškina M. Šmilas.

Jis priduria, kad be specialios motociklininko aprangos galima naudoti išorines apsaugas, kurios pridengia stuburą, alkūnes, krūtinę, pečius, taip pat galima apsaugas susidėti ir po drabužiais – ant kelių, klubų.

Patarimas motociklininkams – tavo kelias visada šalutinis

Klubo prezidentas per savo važinėjimo motociklu laikotarpį yra patyręs ne vieną sužalojimą – tarp jų buvo ir sumušimų, ir išnirimų, ir nusibrozdinimų, kentėjo alkūnės, sėdynė, kojos.

„Bet kokio kritimo atveju dažniausiai motociklininkas čiuožia keliu – tokiu atveju paprasti džinsai tikrai neapsaugos, reikia aprangos. Nors šiais laikais yra gaminami net specialūs motociklininkų džinsai iš mažiau dylančio audinio su integruotomis apsaugomis“, – sako M. Šmilas.

Pasak jo, sunku išskirti, kuri aprangos dalis yra svarbiausia. Šalmas būtinas, batai svarbūs, nes kritimo ar šoninio smūgio į automobilį metu kenčia kojos. Striukė reikalinga tam, kad apsaugotų alkūnes, stuburą. Pirštinės dėvimos nepaisant oro, mat krentant remiamasi rankomis, tad itin svarbu jas tinkamai pridengti.

„Keleiviams apsisaugoti gal net svarbiau. Ne dėl to, kad vairuotojas turi kritimo įgūdžius – nemanau, kad kažkas tokius turi. Tačiau yra įrodyta, kad bet kokios transporto priemonės vairuotojai nesąmoningai yra linkę labiau saugoti save, o ne savo keleivius“, – pabrėžia motociklininkas.

Anot M. Šmilo, pagrindinis patarimas motociklų vairuotojams – nepaisant to, kokiu keliu važiuojama, visada galvoti, kad esi šalutiniame. „Turi visada galvoti, kad tavęs niekas nepraleis, automobilių vairuotojai tavęs nemato. Dažnai kelyje kiti vairuotojai mūsų nepraleidžia ar užkerta kelią“, – tikina jis.