Mokytojų apklausa parodė, kaip mokytojai vertina naujuosius mokslo metus

Vilnius
Freepik.com nuotr.
Reporteris Dovilė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Įmonės „Ateities pamoka“ atlikta mokytojų apklausa parodė, kad naujais mokslo metais pedagogus vargina chaotiškas darbas (26 proc.), baiminamasi užsikrėsti COVID-19 liga (25 proc.), iššūkių kelia ir mišrus ugdymo metodas (22 proc.). Nepaisant to, tik 5,8 proc. apklaustųjų palaiko visuotinio nuotolinio mokslo idėją.

„Nors tik 12 proc. apklausoje dalyvavusių mokytojų naujais mokslo metais nejaučia jokio streso, didžioji dalis pedagogų džiaugiasi sugrįžę į mokyklų klases. Šiuo metu tokiu būdu dirba kiek daugiau nei 70 proc. respondentų, beveik 27 proc. jų turi derinti nuotolinį ir kontaktinį darbą“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas įmonės direktorius Edgaras Jasalinis.

Tyrimas rodo, kad 47 proc. pedagogų skaitmenines mokymosi priemones šiais metais naudoja dažniau nei prieš pandemiją. Tai, kad nuotolinis mokslas paskatino jų naudojimą mokyklose patvirtina ir elektroninių mokymosi aplinkų statistika.

„Pirmąjį šių mokslo metų mėnesį „EDUKA klasės“ aplinkos naudojimas yra net 2,5 karto aktyvesnis nei prieš karantiną – 2018-2019 mokslo metais tuo pačiu laikotarpiu. Itin išaugusį aktyvumą pastebime nuo rugsėjo vidurio“, – komentuoja Jūratė Mikulevičiūtė, įmonės ugdymo turinio grupės vadovė.

Vis tik augantis elektroninių mokymosi priemonių naudojimas nereiškia, kad popieriniai vadovėliai bei pratybos jau liko užmarštyje. Tyrimo rezultatai atskleidžia, jog popierinius vadovėlius savo pamokose naudoja beveik 80 proc., popierines pratybas – 52 proc. respondentų.

Ir nors nuotolinio mokslo metu visi moksleiviai buvo priversti mokytis prie ekranų, kas trečias mokytojas atvirauja, jog internetinio ryšio trikdžių turinčius mokyklinukus gelbėjo būtent popierinės mokymosi priemonės.

Sutikdami, kad nuotolinis mokslas turėjo įtakos moksleivių fizinei sveikatai bei lėmė tam tikras mokymosi spragas, pedagogai į šių dienų ugdymo situaciją žvelgia plačiau, ieško pozityvių kampų.

Beveik 90 proc. atsakiusiųjų mano, kad geriausias sprendimas mokykloje – derinti tiek popierines, tiek skaitmenines ugdymo priemones. O beveik pusė jų įsitikinę – kuo įvairesnės mokymosi priemonės naudojamos pamokose, tuo formuojamos įvairiapusiškesnės asmenybės.

Tai, kad mokymosi procese – tiek kontaktiniame, tiek nuotoliniame – reikėtų užtikrinti įvairių mokymosi priemonių naudojimą, patvirtina ir švietimo tendencijas bei smegenų veiklą nagrinėjantys mokslininkai.

„Neuromokslininkai patvirtina, kad kasdienius mokymosi metodus papildžius naujais, inovatyviais, įdarbinami įvairesni smegenų centrai. Tyrimai atskleidžia, kad šiuolaikiniam moksleiviui geriausias variantas – popierinių ir skaitmeninių priemonių derinimas. Tad siekiant efektyvių mokymosi rezultatų, visada verta naudoti tiek elektronines, tiek spausdintas mokymosi priemones“, – teigia E. Jasalinis.

Įmonė „Ateities pamoka“ Lietuvos mokytojų apklausą atliko spalio 10-15 d. Apklausoje dalyvavo daugiau nei 1200 pedagogų.

 

ELTA