Mokyklos pradėjo dirbti kitaip

Kaunas
Virginija Šimkūnienė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Užsitęsęs karantinas neatpažįstamai pakeitė švietimo sistemą – nuo pirmadienio visoje šalyje startavo nuotolinis mokymas. Pradžia ne visur buvo sklandi, viešojoje erdvėje pasirodė daug įvairių nuomonių dėl „užlūžusių“ sistemų ir pan. O kaip pirmoji nuotolinio mokymo diena atrodė mūsų rajone? Apie tai kalbamės su švietimo, mokyklų vadovais, mokytojais, tėvais.

Rimutė Arlauskienė, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja:

Kol kas, iki pietų, pavojaus varpais niekas nemuša, mokyklos dirba taip, kaip buvo ruoštasi kelias savaites. Skyrius sukaupęs nemažai įvairios informacijos apie interneto technologijų išteklius, mokytojų tobulinimąsi mokinių atostogų metu. Manau, kliūtis, kurios pasitaikys, sėkmingai įveiksime. Žaviuosi mokytojais, kurie vieni kitiems labai padeda, konsultuoja, dalijasi. Tai šiuo nelengvu laikotarpiu labai svarbu. Girdžiu įvairių minčių apie šių mokslo metų sutrumpinimą. Jei ministerija ryžtųsi priimti tokį sprendimą, mano manymu, jis būtų teisingas.

Stanislovas Bernikas, A. Brazausko gimnazijos direktorius:

Apmaudu, kad vos juda elektroninis dienynas, tai lėtina darbo tempus. Žinoma, mokytojai dirba įvairiose platformose, virtualiai kontaktuoja su mokiniais. Visgi pritarčiau nuomonei, kad mokslo metus reikėtų sutrumpinti – juos pabaigti galėtume sugrįžę į klases nuo rugpjūčio 1-osios. Nematau jokios tragedijos, kad stojamieji į aukštąsias mokyklas šiemet būtų pavėlinti. Juk svarbiausia – reikia galvoti apie žinių kokybę, o ji, esamomis sąlygomis, tikrai nebus tokia, kokia turėtų. Praėjus savaitei galėsime matyti daugiau rezultatų, koks grįžtamasis ryšys.

Aurika Bartkienė, mokyklos – darželio „Rugelis“ direktorė:

Žinoma, streso daug, viskas keičiasi iš pagrindų. Sumaišties įneša stringančios sistemos, nors daug kam buvome pasiruošę iš anksto, mokytojai dar prieš prasidedant pamokoms į savo pasirinktą sistemą užduotis buvo sukėlę. 11-ai mokinių vežam popierinius užduočių variantus, neturintys reikiamos įrangos vaikai dirbs su vadovėliais, pratybų sąsiuviniais. Kitas rūpestis – nemokamas maitinimas. Dirba valgykla, socialiai remtiniems vaikams, suderinę su higienistais, karštą maistą išvežiosime kas antrą dieną. Yra šeimų, kurios vietoje jo geriau pasirinko sausą davinį. Stengiamės tartis, bendromis jėgomis įveikti iškilusius iššūkius.

Snieguolė Taparauskienė, Palomenės pagrindinės mokyklos matematikos mokytoja:

Pirmąja diena esu patenkinta. Prie ZOOM programos prisijungė apie 85 proc. mokinių, jie mane matė, girdėjo, stebėjo uždavinių sprendimus Baltoje lentoje, diskutavo, atsakinėjo. Manau, prie programos pavyks prijungti visus, nors ir nebūdami kartu, aktyviai bendrausime ir bendradarbiausime.

Kristina Zazerskienė, 3 mokinių mama:

Šiandien rytas prasidėjo nuo to, kad turėjau savo mažiesiems mokinukams, kuriems dėstau, įkelti lipdymo pamokėlę. O savi vaikai taip pat įsijungė į naują ritmą. Gimnazistė dukra dirba susikaupusi, atlikinėja užduotis. Sūnus kiek nervinasi, kad neprisijungia prie sistemos, nemato užduočių. Labiausiai patinka priešmokyklinuko Anupro mokslai – gavome užduotis, kurias atliksime, išmoksime, ko reikia.

Asmeniškai aš nuotoliniame mokyme nematau jokios tragedijos. Gebėti išsikelti sau klausimus, suvokti temą, paieškoti trūkstamos informacijos internete privalo mokėti kiekvienas. Galų gale, galima susisiekti su mokytoju. Užtat matau įsisenėjusią problemą šiandieniniuose vaikuose – jiems sunku prisiversti dirbti, patiems ieškoti iškylančių klausimų sprendimų, gilintis: jei mokytoja neliepė arba mokinys negirdėjo, kaip liepė, tai ir nereikia... Gal dabar, kai užklupo nuotolinis mokymasis, jaunimas greičiau suaugs?
Kaip seksis toliau, parodys laikas. Vyriausybė kol kas mokslo metų trumpinimui nepritaria. Svarbiausia – pedagogų, mokinių ir tėvelių savitarpio supratimas, geranoriškumas. Visi suprantame, kad sunkiu laikotarpiu turime dėti daugiau pastangų. Būkime susitelkę ir sveiki!