Angle down Atgal

Marijampolės mokykla, kurioje ugdymas vyksta ne tik kabinete

Neseniai šešiasdešimt Marijampolės „Ryto“ pagrindinės mokyklos „Erasmus+“ projektinių grupių mokinių su šūkiu „Vaikščiok lokaliai, mąstyk globaliai!“ nužygiavo 13 kilometrų Kauno marių pakrante, pažintiniu taku „Kadagių slėnis“ ir Dubravos rezervatine apyrube.

Žygio metu atlikome įvairių veiklų, taip ragindami mokinius būti draugiškus planetai, nes žmonijos ekologinis pėdsakas jau 25 proc. pralenkė pasaulio pajėgumą atkurti tai, kas prarandama, o per pastaruosius 20 metų nuolat viršijome Žemės galimybes remti mūsų gyvenimo būdą.

Mokiniai geba įvardinti padarytos žalos poveikį Žemei: nuolat pasiekiamus naujus temperatūros rekordus, ekstremalius orų reiškinius, tirpstančius ledynus, nykstančias gyvūnų rūšis, gėlo vandens trūkumą.

Skaičiuoklėmis „Eco Footprint“ ir„Water Footprint“ moksleiviai nustatė asmeninio gyvenimo būdo poveikį aplinkai ir lengvai bei greitai įvertino kasdienių individualių įpročių poveikį mūsų planetai. Tad buvo paraginti kuo greičiau imtis pokyčių, atsisakyti netinkamų įpročių ir besaikio vartojimo.

Būk atsakingas! Pabandyk ir tu! Ekopėdsakų skaičiuoklę gali rasti https://www.footprintcalculator.org.

* * *

Marijampolės „Ryto“ pagrindinė mokykla dalyvauja keturiuose „Erasmus plius“ projektuose. Trys iš jų skirti mokinių edukacijai, turiningam užimtumui, lavinantys užsienio kalbų žinias, gebėjimą naudotis moderniausiomis technologijomis.

Projektinė veikla skatina mokinių fizinį aktyvumą ir aktyvias veiklas lauke, moko saugoti gamtą, ugdo skaitmeninį raštingumą. Mokytojai išvykose veda integruotas pamokas visiems tarptautinio projekto partneriams. Organizuoja daug socialinių renginių, tokių kaip bendri sporto ir kultūriniai žaidimai, žygiai, istorinių vietų tyrinėjimai, liaudies šokiai, šventės ir kt. Kuria naujus, veiksmingus ir įtraukius švietimo metodus. Taip pat per projektus siekiama paskatinti mokinius domėtis, vertinti ir gerbti visų šalių kultūros paveldą, skatinama įsitraukti į paveldo išsaugojimą. Bent du kartus per metus surengiame mokyklos bendruomenės išvykas, kad geriau pažintume ne tik savo, bet ir užsienio šalių kultūrinį paveldą.

Yra ir projektas, skirtas mokytojams. Jis skatina mokytis visą gyvenimą, nuolat plėsti bendrąją kultūrinę, socialinę ir profesinę kompetenciją. Šio projekto patirtys skatina mokytojus dirbti kitaip, jie geba perteikti ugdymo turinį patrauklesne forma, keičia pamokos kokybę.

Vykdomi ir septyni „eTwinning“ projektai, trys iš kurių šiemet gavo kokybės ženklelius.

Mūsų mokykloje kiekvienas mokinys suranda savo poreikius atitinkantį projektą. Bendrauja su bendraamžiais užsienio šalyse, kartu tyrinėja, priima sprendimus, gerbia vienas kitą ir lavina XXI amžiaus įgūdžius.

Projektuose dalyvaujame jau nuo 2007 metų, esame atlikę ne vienus tarptautinių projektų poveikio tyrimus ir nustatę, kad jie formuoja socialinius įgūdžius, ugdo užsienio kalbų žinias, gebėjimą dirbti su naujausiomis IT programomis ir technologijomis, kelia savivertę, skatina toleranciją, kultūrinį pažinimą ir kt. O mokiniams ir mokytojams kelionės į projektų partnerių šalis nekainuoja, nes šiuos projektus finansuoja Europos Komisija. Nuo 2007 metų pagal įvairias ES programas nemokamai užsienio šalis aplankė 732 mūsų mokyklos mokiniai, o mes priėmėme daugiau nei 400 užsieniečių mokinių. Visi projektai ugdo mokinių pilietiškumą, skatina juos būti atsakingus. Vaikai jaučiasi tikri savo šalies ambasadoriai ir savo nuveiktais darbais formuoja Lietuvos įvaizdį.

Ramunė JUKNELIENĖ

Ryto“ pagrindinės mokyklos istorijos mokytoja

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite