Angle down Atgal

Miegate prie įjungto televizoriaus? Medikai turi jums blogų žinių

Gerai išsimiegoti yra vienas iš svarbiausių dalykų, norint gerai jaustis ir būti produktyviems. Daugelis žmonių mano, kad įjungtas televizorius padeda išsimiegoti. Tačiau ekspertai vieningai sutinka, kad tai nėra gera idėja. Pasirodo, miegas su įjungtu televizoriumi gali padidinti nutukimo, diabeto ir kitų sveikatos problemų riziką, skelbia healthline.com.

 

Buvo atlikta daugybė tyrimų, kaip kasdien naudojamos technologijos veikia žmonių miegą, svorį, streso lygį ir bendrą sveikatos būklę.

Visų jų bendras rezultatas yra tas pats: jei galite išvengti technologijų naudojimo savo miegamajame, turėtumėte taip ir padaryti.

Jūs tikriausiai ne kartą girdėjote, kad neturėtumėte naudotis telefonu prieš pat miegą. Taip pat dauguma mokslininkų ir miego ekspertų rekomenduoja nemiegoti su įjungtu televizoriumi.

Nors gali pasirodyti, kad televizorius padeda užmigti, ekspertai įspėja, jog miego kokybė dėl to nukentės. Be to, tyrimai parodė, kad miegojimas prie įjungto televizoriaus susijęs su tam tikru neigiamu poveikiu sveikatai.

4 priežastys, kodėl negalima miegoti prie įjungto televizoriaus

Yra keletas priežasčių, kodėl neturėtumėte miegoti kai fone veikia televizorius.

Žalingą poveikį ekspertai ištyrė miego tyrimų metu ir tai patvirtina nuoseklūs daugelio metų eksperimentai. Miegojimas su įjungtu televizoriumi gali sutrikdyti jūsų miego ciklą, hormonus ir sveikatą.

1. Tai gali padidinti jūsų miego trūkumą

Ekspertai rekomenduoja suaugusiems žmonėms kasnakt miegoti apie 8 valandas. Bet koks miego kiekis, kuris yra trumpesnis nei tos 8 valandos, vadinamas miego skola.

Taigi, jei miegate 6 valandas, turite 2 valandų miego skolą. Tai gali paveikti jūsų gebėjimą aiškiai mąstyti ir sutelkti dėmesį. Laikui bėgant, miego skola gali sukelti psichinės ir fizinės sveikatos problemų.

Kai miegate su įjungtu televizoriumi, iš tikrųjų galite miegoti mažiau nei manote. Net jei jūs tik klausotės televizoriaus ir jo aktyviai nežiūrite, jūsų smegenys vis tiek išlieka budrios.

2. Tai sumažina melatonino gamybą

Melatoninas yra hormonas, kuris padeda mums miegoti. Jis signalizuoja jūsų kūnui, kad laikas pailsėti ir atsigauti po dienos darbų. Televizoriai ir kiti mėlyną šviesą skleidžiantys įrenginiai gali sumažinti jūsų organizme gaminamo melatonino kiekį.

Dėl to smegenims gali būti sunku suvokti ar šiuo metu naktis, ar diena. Jei jūsų smegenys mano, kad vis dar diena, tai apsunkina tiek užmigimą, tiek išsimiegojimą.

3. Tai stimuliuoja jūsų smegenis

Paskutinis dalykas, kurio norite, kai bandote užmigti, yra jūsų smegenų stimuliavimas. Kai jūsų smegenys stimuliuojamos, miegas gali būti neramus, nepavyks pasiekti gilaus miego stadijų.

Ekspertai sako, kad žiūrint televizorių ar jo klausantis jūsų smegenys yra per daug stimuliuojamos. Tai daro šviesos blyksniai, garso pokyčiai, sklindantys iš ekrano.

Be to, mes dar ilgai priimame aplinkinius garsus, kol pasiekiame giliausią miego ciklo dalį. Tai reiškia, kad jūsų smegenys net ir snaudžiant vis dar gaudo dialogo dalis ir yra stimuliuojamos. Tai gali sukelti keistus ir net nerimą keliančius sapnus.

4. Tai gali turėti įtakos jūsų sveikatai

Negaudami pakankamai miego, turite didesnę tikimybę patirti įvairių padarinių sveikatai, pavyzdžiui:

  •     aukštas kraujo spaudimas
  •     susilpnėjęs imunitetas
  •     atminties praradimas

Tačiau rizika viršija įprastus miego trūkumo padarinius.

2019 m. atliktas „Trusted Source“ tyrimas nustatė, kad miegas prie dirbtinės šviesos, pavyzdžiui, iš televizoriaus, buvo susijęs su padidėjusia nutukimo rizika. Tyrimo metu nustatyta, kad ši rizika padidėjo, net jei dalyvių miego kiekis ar kokybė nesumažėjo.

Taigi, net jei jums atrodo, kad puikiai pailsėsite prie televizoriaus, ilgainiui tai gali pakenkti jūsų sveikatai.

 

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite