Metų solistų apdovanojimuose įvertintas ir praėjusiais metais sužibėjęs „Procesas“

Vilnius
Budintis Budėtojas Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Trečiadienio vakarą Nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) įvyko Metų solistų apdovanojimų ceremonija, kurioje įvertinti operos ir baleto solistai, 2017 m. spektakliuose sukūrę įspūdingiausius vaidmenis, bei Metų viltys - ryškiausią meistriškumo pažangą pernai atskleidę jaunieji artistai.

Tarp šiemet apdovanotųjų - Viktorija Miškūnaitė, Jeronimas Krivickas, Dovilė Kazonaitė, Neringa Česaitytė ir „Procesas“.

Apdovanojimai geriausiems teatro solistams įteikti jau šešioliktą kartą. Laureatus išrinko vertinimo komisija, sudaryta iš LNOBT vadovų ir meno kolektyvų atstovų, teatro rėmėjų, operos ir baleto kritikų. Geriausiems metų solistams buvo įteiktos ir keramikės Violetos Ganusauskienės sukurtos skulptūrėlės.

2017 Metų operos soliste už įsimintiną Džuljetos vaidmenį Vincenzo Bellinio operoje „Kapulečiai ir Montekiai“ pripažinta V. Miškūnaitė. Tai jau antras toks apdovanojimas soprano karjeroje - prieš dvejus metus dainininkė Metų solistės apdovanojimą pelnė už Manon vaidmenį to paties pavadinimo Jules'o Massenet'io operoje.

„2017-ieji man buvo dar vieni intensyvaus darbo scenoje metai. Jie įsimintini tuo, kad galėjau išbandyti save tikroje bel canto stilistikos operoje. Teko vieną vokalinę mokyklą pakeisti kita, o dainininkams tai nėra paprasta.

Bet kai įveiki sunkumus - supranti, kad esi palypėjęs vienu laipteliu aukščiau. Smagu, kai ir kiti tai pastebi. Bet nebijokit, ant laurų užmigti nežadu. Kai surinksiu bent penkis Metų solistų apdovanojimus - tada jau galvosiu, kad esu šio to pasiekusi“, - juokavo V. Miškūnaitė.

2017 Metų baleto solistu už Jozefo K. vaidmenį Martyno Rimeikio balete „Procesas“ pripažintas J. Krivickas. Vos prieš metus jis buvo vienas ir Metų baleto vilties apdovanojimo laureatų, taigi vilties išsipildymo ilgai laukti neteko.

„Metai buvo puikūs, esu dėkingas trupei už suteiktą galimybę atsiskleisti ir šokti tiek daug. Juk tai - vos trečias mano sezonas teatre, o vaidmenų sąrašas jau netrumpas. Daug žymių choreografų teko pažinti, daug puikių partnerių scenoje sutikti.

Žinoma, fizinių jėgų naujiems vaidmenims irgi reikėjo nemažai, bet esu dėkingas likimui, kad mano žvaigždės taip sukrito. Ir toliau žadu iš savęs reikalauti tiek pat, kiek iki šiol“, - užtikrino J. Krivickas.

2017 Metų operos viltimi už naujai sukurtą Grafienės vaidmenį Johanno Strausso operetėje „Vienos kraujas“ paskelbta solistė D. Kazonaitė. Teatro publika jauną solistę gali girdėti dainuojančią ir operose „Figaro vedybos“, „Karmen“ bei operetėje „Šikšnosparnis“.

„Iki šio apdovanojimo mažais žingsneliais ėjau net penkerius metus - tiek prabėgo nuo mano debiuto operos scenoje, kai po perklausos pirmąkart gavau mažytį Barbarinos vaidmenį „Figaro vedybose“. Metų operos vilties apdovanojimą vertinu kaip geltonąjį operos diržą. Jis neabejotinai paskatins mane siekti juodojo operos diržo“, - kovos menų terminologiją pasitelkė D. Kazonaitė.

2017 Metų baleto viltimi už Džuljetos vaidmenį Sergejaus Prokofjevo balete „Romeo ir Džuljeta“ bei Eglės vaidmenį Eduardo Balsio balete „Eglė žalčių karalienė“ tapo N. Česaitytė. Be to, pernai balerina debiutavo ir kaip Ridikutė balete „Čipolinas“.

„Praėję metai atnešė daug naujų, reikšmingų vaidmenų, dėl ko esu labai laiminga“, - džiaugėsi N. Česaitytė.

Šįmet teatro apdovanojimuose buvo ir nauja nominacija - 2017 Metų įvykis, kurio paskelbtas LNOBT baleto trupės darbas, kuriant choreografo Martyno Rimeikio baletą „Procesas“.

„Dėkoju visai mūsų baleto trupei ir visiems „Proceso“ kūrybinės komandos nariams, padėjusiems įgyvendinti mano scenos viziją. Tikiuosi, kad pirmasis ilgo metro spektaklis, kurį man kaip choreografui patikėjo pastatyti, šioje scenoje nebus paskutinis.

Kolegų jam suteiktas apdovanojimas suteikia tokių vilčių. Norėčiau, kad „Procesas“ scenoje gyvuotų ilgai ir kuo daugiau žmonių galėtų jį pamatyti, nes juk pats didžiausias apdovanojimas kiekvienam iš mūsų yra patenkintas žiūrovas“, - sakė baleto „Procesas“ idėjos autorius M. Rimeikis.

ELTA