Angle down Atgal

Mažai žinomo vitamino K poveikis organizmui stebina net mokslininkus

Vitaminas C, D, E… Juos galime atrasti beveik kiekvieno iš mūsų vaistinėlėje ir dėl jų paskirties dažniausiai nekyla neaiškumų. O ką žinote apie vitaminą K ir mūsų sveikatai tokią svarbią jo rūšį K2? Tyrimai atskleidė, kad šiandien net 99 iš 100 žmonių trūksta vitamino K, tačiau daugelis apie tai nesusimąsto, nes nežino, su kokiais simptomais siejamas šio vitamino trūkumas organizme.

Jeigu pastebėjote, kad Jus kamuoja žarnyno veiklos sutrikimai, kraujuojančios ir labai prastai gyjančios žaizdos, atsiradęs dantenų kraujavimas, nuovargis, mėnesinių sutrikimai, kraujavimas iš nosies, vertėtų susirūpinti, nes visi šie simptomai rodo vitamino K trūkumą organizme.Trūkstant šio vitamino, lėtėja kraujo krešėjimas, gali pasirodyti diabeto simptomų.

Didžiausi šio vitamino priešai – įvairūs pusfabrikačiai, konservuotas, riebaluose keptas ar skrudintas maistas ir įvairūs vaistai, ypač antibiotikai. Vitaminas K buvo atrastas Danijoje, ir pavadintas „K“ dėl pagrindinės savo funkcijos: reguliuoti kraujo krešėjimą. Tačiau tai – toli gražu ne vienintelis dalykas, dėl kurio šis vitaminas toks svarbus.Vitaminas K taip pat stabdo kraujavimą, skatina žaizdų gijimą, dalyvauja organizmo regeneracijos procesuose, didina atsparumą infekcijoms, dalyvauja cukraus kiekio kraujyje reguliavimo procesuose.

Jis būtinas normaliai inkstų veiklai, be to, apsaugo kraujagysles nuo aterosklerozės, sumažindamas širdies, Alzheimerio ligų bei prostatos vėžio riziką. Vitaminas K pasižymi itin stipriu antioksidaciniu poveikiu. Sveikatos specialistai teigia, kad jokio kito vitamino antioksidacinis poveikis nėra toks stiprus kaip vitamino K, ir būtent dėl to jis gali padėti išgydyti tam tikras vėžio rūšis. Tai patvirtino ir JAV prestižinėje Mayo klinikoje atliktas tyrimas, kurio rezultatai buvo pristatyti metinėje Amerikos vėžio tyrimų asociacijos konferencijoje.

Šis tyrimas atskleidė, kad su maistu ar maisto papildais gaunant reikiamą kiekį vitamino K, sumažėja tikimybė susirgti limfinės sistemos vėžiu. Be to, vitaminas K yra labai svarbus mūsų odai. Jis palaiko natūralią odos barjerinę funkciją, todėl prisideda prie visų odos apsaugos ir gijimo procesų, padeda greičiau gyti įpjovimams ar mėlynėms. Jis mažina uždegimus, paraudimus, patinimus, padeda esant egzemai.

Šis vitaminas dažnai vadinamas išskirtiniu vitaminu, turinčiu unikalių gebėjimų pristabdyti senėjimo procesus, visapusiškai pagerinti odos būklę. 2006-taisiais mokslininkai pripažino, kad dar viena vitamino K rūšis – vitaminas K2, iki tol vadintas tiesiog „Aktyvatoriumi X“, vaidina labai svarbų vaidmenį mūsų organizme, o jo trūkumas gali stipriai atsiliepti mūsų gerai sveikatai.

Dar žinomas menachinono pavadinimu, vitaminas K2 prisideda prie smegenų veiklos gerinimo, suteikia daugiau energijos, mažina oksidacinį stresą, gerina medžiagų apykaitą, mažina inkstų akmenų susidarymo riziką. Vis dėlto pagrindinė šio vitamino paskirtis — reguliuoti kalcio kiekį kauliniame audinyje bei arterijose.

Organizme esant vitamino K2 trūkumui, kalcis nusėda ne kauluose, o minkštuosiuose audiniuose, taip pridarydamas daug žalos visam mūsų organizmui. Dėl kalcio kaupimosi ant kraujagyslių sienelių gresia katarakta, inkstų akmenligė, aneurizma. Nuolatinis silpnumas, padidėjęs troškulys, įvairūs pilvo skausmai, širdies aritmija, niežulys, depresija – šie simptomai gali būti susiję su vitamino K2 trūkumu. Sveikatos specialistai pastebi, kad norint išvengti šių padarinių mūsų organizmui, vitaminą K2 reikėtų vartoti kartu su vitaminu D3.

Kodėl?

Vitaminai D3 ir K2, veikdami kartu, padeda užtikrinti gerą kalcio apykaitą mūsų organizme, neleidžia jam kauptis ant kraujagyslių sienelių ir padeda išvengti širdies ir kraujagyslių ligų rizikos.

Kaip tai vyksta?

Vitaminas D3 kontroliuoja kalcio absorbaciją kraujyje, o vitaminas K2 užtikrina, kad absorbuotas kalcis patektų būtent ten, kur reikia – į kaulinį audinį. Vartojant šiuos vitaminus atskirai, atsiranda kalcio pertekliaus problemos: jeigu kalcis nepatenka į mūsų kaulinius audinius, dažniausiai jis nusėda arterijose, stipriai didindamas širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Galime valgyti sveiką maistą, sportuoti, nerūkyti ir per daug nevartoti alkoholio, tačiau jeigu mūsų arterijose kaupiasi kalcis, vis tiek kentėsime nuo įvairių širdies ir kraujagyslių ligų.

Vitaminas K2 itin aktualus vyresnio amžiaus žmonėms, nes palaiko kaulų stiprumą ir mažina osteoporozės riziką. Juo savo mitybą turėtų papildyti ir vartojantys įvairius kalcio papildus: tyrimų metu pastebėta, kad tokiais atvejais kalcis yra linkęs kauptis arterijose ir inkstuose, didindamas širdies priepuolių ir inkstų akmenų susidarymo riziką. Nyderlandų mokslininkai teigia, kad vitaminas K2 labai svarbus ir menopauzę išgyvenančioms moterims: vartojant šio vitamino maisto papildus, sumažėja rizika susirgti širdies kraujagyslių ligomis.

Kaip papildyti savo organizmą šiuo vitaminu?

Vitaminą K2 gamina mūsų žarnyne esančios bakterijos – tiesa, labai mažais kiekiais. Jo galima rasti ančių kepenėlėse, vištienoje, riebiame fermentiniame sūryje, sojos pupelėse, kiaušiniuose, svieste, riebioje žuvyje, mėsoje ir kituose gyvulinės kilmės produktuose. Sveikatos specialistai teigia, kad įprastai su maistu mes gauname net 90 proc. vitamino K1, nes juo papildyti savo racioną nėra sudėtinga, tačiau tik 10 proc. vitamino K2, todėl norint užtikrinti optimalų jo kiekį organizme, svarbu vartoti maisto papildus.

Lietuvoje vitaminų D3 ir K2 duetą galima rasti įvairiomis formomis: tabletėmis, mikrokapsulėmis ir netgi purškiamus. Vis dėlto geriausią šių vitaminų pasisavinimą užtikrina mikrokapsuliuota šių vitaminų forma: jų gamybai naudojama speciali technologija, neleidžianti vitaminams suirti skrandyje. Tai reiškia, kad jie absorbuojami ten, kur ir reikia — žarnyno gleivinėje, taip užtikrinant kur kas efektyvesnį pasisavinimą.

Alfa.lt

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite