Marijampolės Marijonų gimnazijos žingsniuotojų iššūkis – smagus ir sveikas

Marijampolė
Marijonų gimnazijos direktorius Saulius Andriuška prisijungė prie gimnazijos bendruomenės iniciatyvos „Marijonai eina“. Ričardo Pasiliausko nuotrauka
Birutė Montvilienė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Pamokoms persikėlus į namus, mokiniai ir mokytojai susidūrė su fizinio aktyvumo ir emocinės sveikatos iššūkiais.

Padėti juos įveikti buvo skirta nauja iniciatyva „Mokyklos eina“, kilusi skatinti judėjimą ir fizinį aktyvumą. Mobiliosios programėlės „#walk15“ žingsnių iššūkiai tapo viena iš efektyviausių šio projekto aktyvumo skatinimo priemonių.

Pasidalijo ketvirtą ir penktą vietas

Iš Marijampolės savivaldybės aktyviausiai iniciatyvoje dalyvavo, žingsniavo ir varžėsi, kas daugiau žingsnių nueis, Marijonų gimnazijos bendruomenė.

Marijonų gimnazijos feisbuko paskyroje rašoma, kad net 188 bendruomenės nariai prisijungė prie prasmingos ir naudingos sveikatai iniciatyvos „Mokyklos eina!“ žingsnių iššūkio ir per tris akcijos mėnesius bendrai nužingsniavo 37 milijonus žingsnių.

„Vaikščiojimo ambasadorės – istorijos mokytoja Loreta (beveik 800 tūkst. žingsnių) ir kūno kultūros mokytoja Kristina (gerokai per 800 tūkst. žingsnių) ragino ir skatino mokinių motyvaciją judėti. Džiugu paminėti, kad tarp gimnazijos žingsniuotojų lyderių yra ir mūsų direktorius Saulius (daugiau kaip milijonas žingsnių). Į dešimtuką pateko šie mokiniai: penktokė Meda Augustinavičiūtė (daugiau kaip pusantro milijono žingsnių), septintokė Paulina Jablonskytė (per 700 tūkst. ž.), ketvirtos klasės gimnazistas Dovydas Rutkauskas (per 600 tūkst. ž.), penktokė Gabija (per 600 tūkst. ž.). Tai mūsų aktyviausieji. Be abejo, šaunūs visi, kurie sugebėjo mesti iššūkį pirmiausia sau, suprato aktyvaus laisvalaikio naudą – juk tai ne tik geresnė savijauta, bet ir sveikesnė, pozityvesnė mąstysena“, – rašoma gimnazijos paskyroje.

Sausio 8 dieną „Mokyklos eina“ feisbuko paskyroje paskelbta, kad visi iniciatyvos dalyviai per 3 mėnesius kartu buvo nužingsniavę net 13 kartų aplink Žemę. Visi šalies dalyviai bendrai nužingsniavo daugiau nei 650 mln. žingsnių ir užaugino 2,5 mln. virtualių medžių. Absoliutūs žingsnių iššūkio lyderiai: I vieta – Telšių „Germanto“ progimnazija (61 mln. žingsnių), II vieta – Vilniaus „Santaros“ gimnazija (49 mln. ž.), III vieta – Vilkijos gimnazija (40 mln. ž.).

O ketvirtą ir penktą vietas pasidalijo Vilniaus Kunigaikščio Gedimino progimnazija ir Marijampolės marijonų gimnazija, surinkusios po 37 mln. žingsnių.

Projektą „Mokyklos eina“ įgyvendino UAB „Walk15“, jis bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis.

Gimnazija žingsniuoja ir pasibaigus akcijai

Kaip „Suvalkiečiui“ papasakojo Marijonų gimnazijos direktorius Saulius Andriuška, prisijungti prie akcijos „Mokyklos eina“ gimnaziją pakvietė iniciatorės Vlados Musvydaitės atstovė.

Rudenį pradėta iniciatyva buvo labai smagi, ją organizuoti ir koordinuoti ėmėsi gimnazijos bibliotekininkė ir istorijos mokytoja Loreta Tolkovienė.

„Per tuos kelis mėnesius kai kurie buvo ypač užsidegę, tai kai kam buvo proga kasdien nueiti net po 10–15 kilometrų. Idėja mums taip patiko, kad mes susikūrėme savo iniciatyvą „Marijonai eina“ ir dabar toliau žingsniuojame. Jau apie 150 mokinių yra užsiregistravę ir toliau renka sėkmingai žingsnius“, – pasakojo direktorius.

Keliaujant reikia turėti išmanųjį įrenginį ar laikrodį, kuris skaičiuoja žingsnius, o programėlė viską fiksuoja: gali pamatyti, kiek dalyvių tuo momentu eina, kurioje vietoje eilėje esi pats, kas tos dienos lyderis ir kas pirmauja bendrai sudėjus.

„Aš kasdien po 10–12 km nueinu, toks mano tikslas. Nuėjau net į Lūginę, į Liudvinavą. Kai eini, daug ką apmąstai, išsikrauni emociškai. Ir žmona prisijungia, su ja einame aplink Marijampolę. Ši akcija labai tiko karantinui, todėl Marijonų bendruomenė eina ir toliau. Dabar mes rungtyniaujame tarpusavyje, toks užimtumas labai sveikas per karantiną. Kai kurie gimnazijos bendruomenės nariai išsikelia sau didelius tikslus, eina ir savaitgaliais, yra tikri ėjimo entuziastai“, – sakė S. Andriuška.

Nors iniciatyva „Marijonai eina“ prasidėjo neseniai, prieš porą savaičių, jau skaičiuojama, jog bendrai nužingsniuota per 200 tūkst. žingsnių. Ėjimą kaip kūno kultūros pamokos alternatyvą skatina ir mokytoja, gimnazistai už tai gauna įvertinimą.

Per karantiną vaikšto daugiau

Siekdama kovoti su šalutiniais nuotolinio mokymosi veiksniais, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su mobiliąja naudingų žingsnių programėle „#walk15“ nemokamų žingsnių iššūkių iniciatyvą rudenį atgaivino vėl.

Žingsnių iššūkiai klasėms ir mokykloms buvo pristatyti jau antrą kartą. Daug dėmesio, mokytojų ir mokinių įsitraukimo iniciatyva sulaukė dar pirmo, pavasario karantino metu. Tada buvo sukurta per 120 privačių iššūkių, kuriuose ėjo nuo keliasdešimties iki kelių šimtų mokinių. Bendrai šalies mokiniai nužingsniavo atstumą, prilygstantį keturioms kelionėms aplink Žemės rutulį.

Žingsnių iššūkis tapo priemone, išjudinančia net ir mažiausiai einančius mokinius ir mokyklų bendruomenių narius. Per tris projekto mėnesius 30-ies mokyklų bendruomenės iš žemiausią fizinį aktyvumą rodžiusių šalies savivaldybių įsitraukė į šį iššūkį.

Mobiliosios programėlės „#walk15“ kūrėjos Vlados Musvydaitės teigimu, per karantiną tiek vaikai, tiek suaugusieji vaikšto daugiau, nei anksčiau. Programėlės duomenimis, iki karantino vidutinis vartotojo kasdienių žingsnių skaičius siekė 4000, o dabar – 4500 žingsnių. Nemokamų žingsnių iššūkių tikslas – suteikti įrankį, leidžiantį klasių bendruomenėms jaustis kartu, net ir būnant atskirai. Smagiai tarpusavyje besivaržydami mokiniai lengviau įveikia rekomenduojamą dienos žingsnių skaičių, turi kasdieninį tikslą ir bendravimo temą.

Mobiliojoje naudingų žingsnių programėlėje „#walk15“ įdiegta speciali funkcija, leidžianti klasės ar mokyklos atstovui sukurti privatų žingsnių iššūkį, kuriame būtų galima stebėti visos klasės aktyvumą. Privataus iššūkio trukmę kiekviena klasė ar mokykla gali nustatyti individualiai, o iššūkio privatumas garantuojamas – jo dalyvių sąrašas ar rezultatai matomi tik jame dalyvaujantiems.

„Žingsnių iššūkiai tapo ir neatsiejama mokymo priemone, platforma, kurioje atliekami fizinio lavinimo pamokų namų darbai. Skyręs mokiniams įveikti tam tikrą žingsnių skaičių, fizinio lavinimo mokytojas ar auklėtojas realiuoju laiku gali matyti mokinio pasiektus rezultatus“, – sako V. Musvydaitė.