Marijampolės autobusų parką džiugina didėjantis užsakomųjų reisų skaičius

Marijampolė
Gintaro Kandroto nuotrauka
Gintaras Kandrotas Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Derlinga tik ką pasibaigusia vasara džiaugiasi UAB „Marijampolės autobusų parkas“ kolektyvas. Smarkiai išaugus užsakomiesiems reisams, įmonės autobusai vos spėja suktis, o keliautojų maršrutai driekiasi ne tik po Lietuvą, bet ir į Lenkiją, Latviją, Švediją, Kroatiją, Rumuniją, Suomiją ir kitas šalis. Nuo šių metų prie autobusų parko prijungus Marijampolės autobusų stotį įmonė dirba sėkmingai ir dėlioja ateities planus.

Įmonių sujungimo naudą pirmi pajuto keleiviai

Pasak UAB „Marijampolės autobusų parkas“ eksploatacijos skyriaus viršininko Roberto Dobrovolskio, nuo naujų metų prie autobusų parko buvo prijungta Marijampolės autobusų stotis. Tą bene pirmiausia pajuto keleiviai: stotis ėmė dirbti ilgiau (nuo 5.30 val iki 22 val.). Prailginus jos darbo laiką, patogiau tapo ne tik laukiantiems autobuso, bet ir tiems, kas nori pasinaudoti siuntų siuntimo paslauga.

Siuntas nuo durų iki durų gali nuvežti tą pačią dieną

Kaip sakė R. Dobrovolskis, nuo kovo mėnesio „Marijampolės autobusų parkas“ įmonėms pradėjo teikti naują kurjerio paslaugą. Tai reiškia, jog siuntą turinti įmonė, užuot pati gabenusi ją į stotį, gali išsikviesti kurjerį, kuris siuntą paims, nugabens į stotį, ten ji bus išsiųsta autobusu užsakovui, o kitame mieste vėl kurjeris ją nuveš nurodytu adresu. Šios paslaugos pranašumas prieš kitų siuntų firmų teikiamas panašias paslaugas – operatyvumas: siunta nuo durų iki durų gali nukeliauti tą pačią dieną. Jau dabar tokiu būdu savo siuntas galima siųsti į Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius, Panevėžį, Alytų ir kitus miestus. Tikimasi, kad paslaugos geografija dar plėsis, o netrukus ja pasinaudoti galės ir gyventojai.

Stotyje - nauja kavinė

Kalbėdamas apie kitas permainas autobusų stotyje, eksploatacijos skyriaus viršininkas sakė, jog stotyje jau pirmosiomis rugsėjo dienomis turėtų atsidaryti nauja kavinė, teiksianti kokybiškas maitinimo paslaugas ir keleiviams, ir vairuotojams. Kavinės erdvė bus atskirta sienele nuo keleivių salės. Ant šios sienelės keleivių salės pusėje ketinama sumontuoti du didžiulius ekranus, kuriuose bus ne tik skelbiama informacija apie autobusų eismą, bet ir rodomi Marijampolę populiarinantys vaizdo siužetai, filmai.

Stotyje įsikūrus autobusų parko administracijai, tapo patogiau atnaujinti informaciją apie pasikeitimus, komunikuoti su keleiviais, atsakyti į jų klausimus, išspręsti jiems kylančias problemas. Patalpos autobusų parke Gamyklų gatvėje, kuriose iki tol dirbo administracija, bus parduodamos. Vairuotojams, remontininkams, budėtojams ten šiuo metu renovuojamos patalpos nedideliame sename pastate, kuris bus šiuolaikiškai suremontuotas, jame įrengti visi patogumai. Remonto darbus ketinama baigti jau spalio mėnesį.

Geri autobusai – privalumas

Pasak R. Dobrovolskio, šiuo metu Marijampolės autobusų parkas turi 32 autobusus, iš kurių 8, įsigyti nauji 2014 metais, važinėja Marijampolės mieste, o kiti – priemiesčio ir tarpmiestiniais maršrutais bei užsakomaisiais reisais. Ir jeigu priemiesčio ar tarpmiestinių reisų skaičius išlieka stabilus, beveik nesikeičia, tai užsakomųjų reisų skaičius auga labai sparčiai – pastaruosius trejetą metų maždaug po 30 proc. kasmet.

– To priežastys – įvairios. Viena jų – padaugėjo keliaujančių žmonių, daugiau keliauja darbo kolektyvai. Kita – daug klientų pritraukia tai, kad mes siūlome naujus ar apynaujus, gerus autobusus. Nors orientuojamės ne į pigias, bet į geras, kokybiškas paslaugas, daug klientų, kartą važiavę mūsų autobusais, sugrįžta pas mus vėl, – pasakojo Marijampolės autobusų parko eksploatacijos skyriaus viršininkas.

Autobusų parkas bendradarbiauja su įvairiomis turizmo firmomis, kelionių organizatoriais, veža jų grupes. Ypač glaudus bendradarbiavimas yra su Marijampolėje dirbančia bendrove „Jotva“, kuri rengia daug kelionių Lietuvoje ir už jos ribų.

Galvoja ir apie naujus autobusus, ir apie vairuotojų įdarbinimą

R. Dobrovolskis neslepia, kad šiandien įmonė sunkai suspėja patenkinti užsakomųjų reisų poreikį, tad mato geras galimybes plėstis šia linkme. Visgi tai nėra taip paprasta. Pirmiausia – jau trūksta turistinių, ilgesnėms kelionėms pritaikytų autobusų. Nenaujų ar bet kokių pirkti nenorima, o geri kainuoja labai brangiai. Pavyzdžiui, 30 vietų autobusų kainos prasideda nuo 150000 eurų, o 50 vietų turistinis autobusas gali kainuoti ir 250000 eurų ar dar brangiau. Nepaisant to, dirbama, ieškoma sprendimų ir nauji autobusai yra įmonės planuose. Tikimasi, kad jie atsiras jau kitą sezoną. Nes tik einant tokiu keliu galima sėkmingai konkuruoti su kitais vežėjais.

Reikėtų ir daugiau vairuotojų. Juos įmonė atsirenka labai kruopščiai.

– Šiandieną galėtume priimti bent keletą gerų vairuotojų. Tačiau jiems turime reikalavimų: punktualumas, žalingų įpročių neturėjimas, greitas orientavimasis situacijoje, raštingumas ir komunikabilumas. Juk mūsų vairuotojai vežioja žmones, tad turi būti paslaugūs, mandagūs, mokėti su jais bendrauti, – sakė R. Dobrovolskis.

Anot jo, todėl ir nenorima priimti bet ko.

Beje, Autobusų parke dirbantys vairuotojai alkotesteriu turi pasitikrinti du kartus: darbo dienos pradžioje ir jai pasibaigus.

Nuotraukos autoriaus ir iš autobusų parko svetainės marijampolesap.lt