asmeninio albumo nuotraukos
Angle down Atgal

Marijampolės aštuntokų išvyka į sostinę

Lapkričio 12 d. Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinės mokyklos VIII a klasės mokiniams auklėtojas Artūras Lazauskas suorganizavo edukacinę išvyką į Vilnių.

Lankėmės LR Seimo rūmuose. Jų darbuotojai ekskursiją pradėjo Seimo lankytojų centre. Susipažinome su Seimo veikla, įstatymų leidybos procedūromis, piliečių galimybėmis dalyvauti teisės aktų leidyboje, aplankėme Seimo posėdžių salę ir LR Nepriklausomybės atkūrimui svarbią Kovo 11-osios Akto salę, Konstitucijos salę, Laisvės gynėjų galeriją. Aš, kaip klasės seniūnas, trumpam tapau Seimo Pirmininku, o Paulius Ponkratjevas – sekretoriumi. Naudodamiesi šia galimybe pateikėme svarstyti Švietimo įstatymo pakeitimus. Siūlėme trumpinti mokslo metus. Kajus Jasaitis atstovavo Seimo nariams. Po ilgų diskusijų buvo priimtas sprendimas – 2019/2020 mokslo metus baigti birželio 1 d. Nors šis įstatymo pakeitimas buvo priimtas žaidimo forma, mes supratome, kad darbas Seime yra labai sunkus.

Vėliau susitikome su Seimo nariu dr. Kęstučiu Mažeika. Jis atsakė į mums rūpimus klausimus. Susitikimo pabaigoje aplinkos ministras K. Mažeika visus apdovanojo suvenyrais.

Pėsčiomis perėjome visą Gedimino prospektą nuo Seimo rūmų iki Katedros aikštės. Jau žinojome, kad pamatysime Katedrą, jos požemius. Tai truputėlį baugino. Bažnytinio paveldo muziejaus darbuotojai pateikė nepaprastai įdomų edukacinį pasakojimą apie garsių LDK didikų, valdovų, katedros vyskupų ir jų pagalbininkų, kapitulos narių laidojimo vietas. Ėjome į Katedros požemius, ten pamatėme per archeologinius tyrinėjimus surastus artefaktus, susipažinome su paties statinio istorija. Išgirdome, kas yra gotika, renesansas, barokas, klasicizmas. Ir visa tai telpa viename pastate – Katedroje, Lietuvos krikšto simbolyje.

Apžiūrėjome ir Šv. arkangelo Mykolo vienuolyno patalpas – buvusio Bernardinų vienuolyno pirmą aukštą. Tarp seniausių ir vertingiausių archeologinių radinių – sidabrinė angeliuko skulptūrėlė. Gidė pasakojo, jog manoma, kad tai – buvusio relikvijoriaus kojelė. Pats relikvijorius neišliko. Inovatyvus sprendimas – virš skulptūrėlės pakilusi trimatė holograma.

Vėliau su bendraklasiais tapome archeologais. Patys ieškojome, kasinėjome, nustatinėjome, ką radome, darėme išvadas arba teigėme, kad reikalingas gilesnis ir išsamesnis mokslinis tyrimas. Naudojomės tikrais archeologų įrankiais, pirštinėmis ir kt. Apibendrindami kasinėjimo rezultatus vartojome specialius terminus. Buvo nauja, neįprasta ir įdomu.

Tomas VENCIUS,

VIII A klasės seniūnas

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite