„Mantingos“ reakcija į pandemiją: dėmesys ir pagalba darbuotojams bei visuomenei

Marijampolė
Bendrovės nuotrauka
Rita Ližaitytė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Socialinė įmonių atsakomybė pastaraisiais metais tampa neatsiejama verslo egzistavimo sąlyga. Mat lankstus požiūris į darbo organizavimą, aplinkai palankių technologijų vystymas, labdara padeda bendrovėms augti, tobulėti. Koronaviruso infekcija įmonių socialinės atsakomybės sampratą pakeitė. Pandemijos akivaizdoje svarbiausia tapo ne filantropinė veikla, o darbo vietų išsaugojimas ir saugumo užtikrinimas.

Marijampolėje veikianti UAB „Mantinga“ socialinės atsakomybės idėją puoselėti ėmė vos pradėjusi vystyti veiklą. Prie kai kurių iniciatyvių tiesiog pripratome, tačiau žaibiška įmonės reakcija į besikeičiančią situaciją dėl viruso sužavėjo. Vos prasidėjus karantinui „Mantinga“ pasirūpino ne tik savo darbuotojų, bet ir medikų, savanorių saugumu.

Prioritetas – darbuotojai

Covid-19“ pandemija – didžiausias iššūkis žmonijai per pastarąjį šimtmetį. Per keletą mėnesių situacija iš stabilios virto į sunkiai kontroliuojamą. Tikriausiai, neliko žmogaus, įmonės ar organizacijos, kurios pandemija nebūtų kaip nors palietusi. Paveikė ji ir UAB „Mantinga“. Įmonei teko rūpintis ne tik komerciniais reikalais, bet ir perorganizuoti darbą taip, kad darbuotojai būtų maksimaliai saugūs. UAB „Mantinga“ valdybos pirmininkas Klemencas Agentas tvirtina, jog žmonės sukūrė „Mantingą“, o ne „Mantinga“ žmones, todėl darbuotojų sauga ir sveikata – įmonės prioritetas.

– Esu be galo dėkingas visiems darbuotojams už susitelkimą šiuo kritiniu laiku. Gerbdami kolegų atsidavimą, prisiėmėme atsakomybę pasirūpinti ne tik jų, bet ir jų šeimos narių gerove. Paisydami tokio požiūrio, darbuotojus apsaugos priemonėmis aprūpinome ir darbe, ir jų rinkinius išdalijome asmeninėms reikmėms. Juose buvusių kaukių, dezinfekcinio skysčio pakako ir šeimos nariams, – nurodė K. Agentas.

Suskaičiuota, kad įmonės darbuotojams bendrovė į namus iš viso padovanojo apie 18 tūkst. vienkartinių veido kaukių, 1 tūkst. 800 litrų dezinfekcinio skysčio, 1 tūkst. 800 apsauginių veido skydelių. Priemonės pasiekė net įmonėje dirbančias, tačiau šiuo metu nėštumo, gimdymo ir vaiko priežiūros atostogose esančias mamas. Jų šiuo metu įmonės bendruomenėje – apie šimtas.

Svarbu paminėti, kad prasidėjus pandemijai, įmonėje buvo sumontuotos ir termokameros, dirbančiųjų kūno temperatūrai kontroliuoti. „Mantingos“ valdybos pirmininkas K. Agentas neslepia, jog investicija buvo didelė, tačiau, kaip jis ir minėjo, viskas vardan darbuotojų saugumo.

Priemonės padėjo susikoncentruoti į darbą

Karantino pradžioje pasklido žinia, kad apsaugos, dezinfekcijos ir higienos priemonių ypač trūksta gydymo įstaigoms. Įvertinusi galimybes, UAB „Mantinga“ nusprendė, kad visiems, kam priemonių trūksta labiausiai, jų gali padovanoti. Pasak K. Agento, nelaimės akivaizdoje rūpintis tik savo šeima ir darbuotojais būtų savanaudiška.

– UAB „Mantinga“ – ne tik verslas. Esame bendruomenės nariai, todėl turime būti naudingi tiems, kam galime. Pagalba ir parama – ne prievolė. Tai – atsakomybė, susitelkimas, – įsitikinęs įmonės įkūrėjas.

Todėl dar pandemijos pradžioje Marijampolės ligoninei, Karščiavimo klinikai, Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui, Marijampolės mobiliam koronaviruso patikros punktui, Kalvarijos ligoninei, karštosios linijos savanoriams „Mantinga“ išdalijo 580 litrų dezinfekcinio skysčio, 150 respiratorių, 2 tūkst. vienkartinių veido kaukių, apie 3 tūkst. chalatų, kombinezonų, akinių, apsauginių veido skydelių. „Maisto bankui“ padovanota „Mantingos“ gaminių, skirta finansinė pagalba. Bendra paramos organizacijai vertė – daugiau nei 20 tūkst. Eur.

Paramą gavusios Marijampolės ligoninės ryšių su visuomene specialistė Virginija Tulevičiūtė sakė, kad nuo pandemijos pradžios ligoninė sulaukė įvairių paramos davėjų, tačiau „Mantinga“ buvo viena pirmųjų, skyrusi pagalbą.

– Su „Mantinga“ bendradarbiaujame ne vienerius metus. Įmonė įstaigai yra skyrusi paramą įvairiais būdais ir formomis. Džiaugiamės, kad į pagalbą bendrovė suskubo ir šiuo sunkiu metu. Simboliška, kad „Mantingos“ parama kovai su „Covid-19“ ligoninę pasiekė Marijampolėje užregistravus pirmąjį infekcijos atvejį. Apsaugos priemonių turėjome, tačiau fiksuojant naujus susirgimus jų atsargos sparčiai seko, o užsakymai, kaip ir daug kur, vėlavo. Gavę paramą medikai ir ligoninės personalas galėjo būti tikri, kad atėję į darbą turės apsaugos priemonių, jų nereikės taupyti ar stropiai saugoti. Tai jiems leido geriau susitelkti į darbą, – paramos reikšmę apibūdino V. Tulevičiūtė.

Nustebino žmoniškumas

Gausią apsaugos priemonių siuntą „Mantinga“ nukreipė ir į Kalvarijos ligoninę. Jai vadovaujanti Kristina Škarnulienė pripažino, kad pasiūlymas priimti paramą buvo netikėtas.

– Įmonė veiklą vykdo Marijampolėje – buvo keista, kad dėmesį rodo ne tik vietos, bet ir gretimos savivaldybės gydymo įstaigai, – pripažino ligoninės direktorė. – Gerbiu „Mantingą“ už tai, kad paramą ji skyrė norėdama nuoširdžiai padėti. Niekas neprašė pildyti dokumentų ir popierių – tiesiog priimti priemones. Nustebino paprastas žmoniškumas ir nuoširdumas, – dėkingumo neslėpė Kalvarijos ligoninės vadovė.

Pasak jos, ir dovanotos kaukės, respiratoriai, ir dezinfekcinis skystis ligoninei buvo tarsi aukso vertės. Prasidėjus pandemijai ligoninė priemonių įsigijo, tačiau siuntų pristatymas strigo. K. Škarnulienė sako, kad parama padėjo ramiau sulaukti užsakytų priemonių, užtikrinti maksimalią apsaugą ligoninės personalui, pacientams.

Atsakomybė – pareiga, ne prievolė

Ne tik tiesiogiai – „Mantinga“ Lietuvos medikams ir gydymo įstaigų darbuotojams paramą skyrė ir kaip Lietuvos pramonininkų konfederacijos narė. Organizacija, suvienijusi įmones, įsigijo 50 tūkst. respiratorių, 20 tūkst. apsauginių akinių, dešimtimis tūkstančių apsauginių chalatų, kombinezonų ir kitų apsaugos priemonių. Už „Mantingos“ paramą įsigytos priemonės atiteko Marijampolės medikams.

UAB „Mantinga“ valdybos pirmininkas K. Agentas tikina, jog įkurti verslą, reiškia prisiimti atsakomybę. Todėl, anot jo, įmonės parama ir pagalba gydymo įstaigoms, organizacijoms, savanorių komandoms neturėtų itin stebinti. Klemenco Agento nuomone, prie visuomenės gerovės turėtų prisidėti kiekviena pajėgi bendrovė. Jo manymu, įmonės turi rūpintis ne tik verslu, bet ir žmonėmis, bendruomene, kurioje jis vystomas.

– Atsakomybė ir pagalba kitiems – užkoduota mano kraujyje. Koronaviruso krizė susijusi su žmonių likimu, todėl privalome solidarizuotis, susitelkti. Žinodamas, kad padėjau ir pagalba buvo suteikta laiku, vietoje, jaučiuosi gerai. Mums, „Mantingai“, socialinė atsakomybė nėra pridėtinė vertė. Mes tai suprantame kaip būtinybę – tokia yra sėkmingo verslo elgsena, – atviravo „Mantingos“ įkūrėjas.

Pasak K. Agento, kad įmonė pradėtų puoselėti socialinę verslo atsakomybę, ji pirmiausia aplink save ir savyje turi matyti žmoniškus žmones. Nes, anot verslininko, žmoniškumas – aukštų moralinių savybių visuma, kuri, kaip vertybinis stuburas, tarnauja visais gyvenimo atvejais.

– Tuomet tiesiog žinai, kaip elgtis įvairiose situacijose. Pandemija tai aiškiai parodė. Susiklostė padėtis, kuri skatino ne strategijas kurti, o daryti tai, ką reikia daryti. Veiksmus padiktavo žmoniška intuicija ir tų dienų poreikiai. Žmogus sukurtas tarnauti. Vienas kitam. Vykdyti mainus. Kiek sugeba ir turi išminties. Tuomet savaime aplink save jis kuria žmogišką aplinką. Socialinė verslo atsakomybė – vienas to pavyzdžių, – atkreipia dėmesį „Mantingos“ valdybos pirmininkas.