M. Skuodis: automobilių taršos mokestis turėtų būti vienkartinis

Vilnius
G. Bartuškos nuotr.
Reporteris Agnė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad degalų akcizo mokesčių didinimas vienu centu gali lemti, jog valstybė neteks dalies vilkikų vežėjų pinigų, nes šie prisipils degalų kaimyninėse valstybėse. Anot ministro, automobilių registracijos mokestis turi būti mokamas vieną kartą, nes kitu atveju yra ribojama taršaus automobilio atsisakymo galimybė.

„Esu atsargus dėl akcizo, nes negyvename uždaroje erdvėje. Mes turime kaimyninę Latviją, Lenkiją, aš jau nekalbu apie Baltarusiją. Tai ne tik kontrabanda – jeigu pilsimės kurą Latvijoje ar Lenkijoje, tai valstybė neteks pinigų. Kai vilkikai, kurių tranzitu per Lietuvą važiuoja labai daug, įsipila 1 000 litrų degalų, tai tikrai vieno cento pakėlimas gali lemti labai daug. Šioje vietoje labai svarbu įsivertinti tą mūsų aplinką, žiūrėti ne vien tik iš Lietuvos perspektyvos“, – LRT radijui antradienį teigė M. Skuodis.

Anot ministro, džiugina tai, kad diskusija automobilių registracijos mokesčio klausimu Vyriausybėje eina į tą pusę, jog jis turėtų būti mokamas tik vieną kartą.

„Jis turėtų būti vienkartinis, o ne atsitikti taip, kad žmogus paveldi ir už paveldėjimą turėtų susimokėti, jeigu nori kažkam parduoti, kitas žmogus vėl turi susimokėti už perregistravimą. Tai šioje vietoje mes kaip tik ribojame taršių automobilių atsisakymo galimybes, o dėl kitų detalių Vyriausybės oficialiai pasiūlymas dar nėra pasiekęs. Kai Aplinkos ministerija pateiks galutinį variantą, bus galima konkrečiau pakomentuoti“, – sakė susisiekimo ministras.

M. Skuodis sakė sutinkąs su 80 proc. EBPO pastabų, nes yra skiriamas didelis akcentas viešajam transportui ir susisiekimui, dviračių, pėsčiųjų takams.

„Tikslas – sukurti alternatyvą žmonėms išgyventi be automobilio, bet nepriversti, aš labai nenoriu apie kažkokią mokestinę prievartą ar kitokią kalbėti, bet alternatyvą – jeigu žmonės naudosis tam tikrais gyvenimo tarpsniais, kai nereikia vaikų vežti į darželius ir pan. Man truputį kelia nerimą tokios rekomendacijos: numatyti, kad statant daugiabučius nebebūtų privalomų vietų automobilių stovėjimui, didinti automobilių stovėjimo mokesčius, padaryti taip, kad miestuose nebeliktų nemokamų stovėjimo vietų. Aš net neabejoju – tokios iš paklausos pusės priemonės tikrai paskatintų žmones atsisakyti automobilių, bet žinote, kol mes neturime tikrai sutvarkyto viešojo transporto, kol mes neturime tų pačių dviračių, pėsčiųjų takų ir alternatyvų, aš asmeniškai tikrai nesiryžčiau tokių priemonių imtis. Su 80 proc. rekomendacijų sutinku, bet dėl dalies yra toks klaustukas ne dėl jų iš principo poveikio aplinkai, bet tiesiog kada jos turėtų būti taikomos“, – teigė M. Skuodis.

ELTA