Angle down Atgal

M. Šaraitė: socialiniuose tinkluose nėra paisoma agitacijos draudimo

Visuomeninės organizacijos „Baltosios pirštinės“ vadovė Marija Šaraitė teigia, kad agitacijos draudimo laikotarpiu daugiausiai pažeidimų aptinkama socialiniuose tinkluose. Deja, pasak M. Šaraitės, įstatymuose nėra reglamentuota atsakomybė už agitacijos pažeidimus socialiniuose tinkluose, todėl, pasak jos, asmenys šiuos pažeidimus linkę kartoti.

„Šiuose rinkimuose daugiausiai pažeidimų socialiniuose tinkluose. Daugiausiai pranešimų dėl socialinių tinklų buvo susiję su politine reklama. Tai trečiųjų asmenų bei pačių štabų atstovų komunikacija. Vieni žmonės pažymi, kad tai politinė reklama, kiti nepažymi. Kažkas feisbuko grupėse nuomonę parašo ir kiti mums praneša, galvodami, kad tai reklama", - Eltai sakė M. Šaraitė.

Pasak M. Šaraitės, savaitgalį rinkėjams socialiniuose tinkluose reikėtų vengti agituoti už politinės kampanijos dalyvius, įvardinant konkrečius kandidatus, partijas ar rinkimų komitetus, taip pat vengti dalintis ir kitų asmenų agitaciniais įrašais.

„Agitacijos draudimo laikotarpiu, Vyriausios rinkimų komisijos pateikia rekomendacijos tiek kandidatams, tiek ir piliečiams, kad jie neagituotų. O pasisakymas už ką balsavai, taip pat yra parodymas bei agitacija, todėl tai gali būti laikoma nusižengimu", - teigė ji.

Paklausta, kokios bausmės gresia piliečiams pažeidus agitacijos draudimo laikotarpį, M. Šaraitė teigė, kad tretiesiems asmenims didesnių nuobaudų, kaip paprašyti ištrinti agituojančią informaciją, neturėtų būti. Pasak M. Šaraitės, trečiųjų asmenų agitacijos nuostatai remiasi tik VRK rekomendacijomis, todėl pastebi ji, šiandien Lietuvoje tai – teisinė reguliavimo spraga.

„Lietuvoje turime blogą situaciją, kadangi trečiųjų asmenų agitacija nėra sureguliuota. Todėl VRK rekomendacijos yra vienintelis orientyras. Mes matome teisinę reguliavimo spragą, kuri sukelia tokį neaiškumą. Kita vertus, iš esmės trečiųjų asmenų agitavimas nėra laikomas politinė reklama, jeigu nėra tai daroma pernelyg dažnai, arba jam nėra skirtas kažkoks žymus finansinis indėlis. Yra labai daug interpretacijų VRK rekomendacijose", - teigė ji.

Vadovė teigia, kad dabar neaiškumų iškyla ne tik piliečiams, bet ir patiems VRK ir "Baltosios pirštinės" organizacijos nariams.

„Viskas priklauso nuo agitacijos, kaip tai yra agituojama. Vienos situacijos tikrai nereikšmingos, o kitose matosi organizuotumas bei galima atrasti sąsajų su pačiais štabais. Tuomet mes pasižiūrime į kontekstą ir atsižvelgiame į galimai daromą įtaką. Sprendžiame, ar tiesiog žmogui parašyti rekomendaciją, akcentuojant, kad, pavyzdžiui, pranešimas piktina kitus piliečius dėl esamos agitacijos, Tačiau tokiu atveju vargu ar reikia kreiptis į VRK (...)Buvo atvejų, kad asmuo pasikeitė feisbuke savo viršelio nuotrauką į taškučius ir žmonės apie tai pranešė. Tai galime susieti su agitacija ir ne, bet tai yra žaidimas interpretacijomis", - teigė ji.

„Baltųjų pirštinių" vadovė teigė, kad organizacija jau ruošia išvadas rinkiminiam laikotarpiui apžvelgti. Pasak jos, rinkiminės agitacijos teisinis nesureguliavimas ataskaitoje bus vienas esmingiausių dalykų.

„Jau esame pradėję formuoti rekomendacijas", - sako organizacijos vadovė.

VRK primena apie taisykles, kurių privalu laikytis Prezidento ir Europos Parlamento rinkimų agitacijos draudimo laikotarpiu socialiniuose tinkluose.

Įsigaliojus agitacijos draudimui, socialinių tinklų naudotojai turėtų tapti atsargesni skelbiant politinį turinį ar jį komentuojant.

Kaip informuoja VRK, politinių kampanijų dalyviams socialiniuose tinkluose yra draudžiama: atlygintinai skelbti įrašus, skelbti naujus agitacinio turinio įrašus, įskaitant kvietimą į rinkimus, keisti asmeninės paskyros ir viršelio nuotraukas į atvaizdus su agitaciniais elementais, atlikti kitus veiksmus (pavyzdžiui, aktyviai komentuoti prie kitų įrašų), kurie naujai keltų susidomėjimą konkrečiu kandidatu. Kampanijos dalyviai taip pat turėtų atsisakyti informacijos apie rinkimų dienos renginius, kuriais reiškiamas palaikymas ar žadama konkrečiu būdu balsuoti.

Atkreipiamas dėmesys, jog rinkimų kampanijos dalyviai vis dėlto neprivalo pašalinti iki rinkimų agitacijos draudimo pradžios paskelbtų įrašų, tačiau neturėtų kelti dirbtinio susidomėjimo jais (naujai dalintis, komentuoti ir pan.).

Tuo metu rinkėjams yra draudžiama agituoti už politinės kampanijos dalyvius, įvardinant konkrečius kandidatus, partijas ar rinkimų komitetus, taip pat dalintis kitų asmenų agitaciniais įrašais. Rinkėjai neturėtų keisti asmeninės paskyros nuotraukos ar viršelio į atvaizdą su agitaciniais elementais už konkretų kandidatą, partiją ar rinkimų komitetą.

Nuo 2019 m. gegužės 25 d. 1 val. iki 2019 m. gegužės 26 d. 20 val. rinkimų agitacija yra draudžiama ne tik viešojoje erdvėje, bet ir socialiniuose tinkluose.

ELTA

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite