„LiMA day: Šiauliai'2019“ verslininkus kvietė sustiprinti savo prekinį ženklą (nuotraukų galerija)

Šiauliai
Etaplius.lt ir organizatorių nuotr.
Reporteris Ugnė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Šiandien, vasario 28 d., Šiaulių arenoje startavo kasmetinė marketingo konferencija „LiMA day“. Pasak organizatorių, tai didžiausia marketingo konferencija Šiaurės Lietuvoje. Šiemet ji išsiskyrė ne tik savo tema, bet ir dalyvių gausa.

Tema – aktuali daugeliui

Sėkmingas prekės ženklas yra tapatus sėkmingam verslui, todėl šių metų konferencijos tema – „Sustiprink savo prekės ženklą“. „Vis dar pasigirsta svarstymų, kad prekės ženklo vystymas yra svarbus tik didelėms įmonėms, o mažiems vietos verslams tai nėra itin aktualu. Tačiau visiškai nesvarbu verslo mastas, tvirtas prekės ženklas padeda užsitikrinti klientų meilę ir lojalumą. Jis yra įmonės tapatybės ir rinkodaros pagrindas, ir kuo tvirtesnis jis bus, tuo geresnę poziciją rinkoje užims įmonė“, – sakė Alvydė Palaimaitė, LiMA direktorė.

Pasak „LiMA“ komunikacijos vadovėsLinos Vaikšnorienės, tai, kad šiųmetinė konferencijos tema sulaukė populiarumo, įrodo ir dalyvių gausa – į Šiaulių areną sugūžėjo 150 dalyvių. „Tema skirta ne tik marketingo atstovams. Ji yra gerokai platesnė, todėl aktuali tiek mažoms, tiek didelėms verslo įmonėms. Na, o prekės ženklas, kurį turi visos įmonės, yra pagrindinis konkurencinis elementas“, – teigė L. Vaikšnorienė.

Konferencijoje – 8 pranešėjai

Šiemet į „LiMA“ konferenciją, vykstančią Šiauliuose, pakviesti 8 pranešėjai iš Vilniaus. „Tai nėra tik seminaras. Tai didžiulė konferencija“, – pabrėžė L. Vaikšnorienė.

Visi pranešėjai pristatė savo temas. Trumpai apie tai, kokių žinių sėmėsi konferencijos dalyviai:

Pranešimą „Strategija. Kaip marketingą paversti įmonės sėkmės varikliu?“ skaitė Rūta Gaudešienė, marketingo vadovė, SOCIALINĖS INFORMACIJOS CENTRAS;

Pranešimą „Drąsiųjų keliai: prekės ženklo (r)evoliucija. BIOK atvejis“ skaitė Ieva Semaškienė, prekės ženklo KILIG vadovė, BIOK Laboratorija;

Pranešimą „Ar prekės ženklo vizualas pasakoja tai, ką norima pasakyti?“ skaitė dr. Marius Bartkus, direktorius, kūrybos vadovas, MOIRA VISUALS MoiraVisuals.com kūrybos vadovas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos narys, VDA Grafinio dizaino katedros lektorius;

Pranešimą „Prekės ženklo komunikacija socialiniuose tinkluose“ skaitė Laura Domarkė, kūrybinės rinkodaros agentūros „AdDrama” įkūrėja ir vadovė, rinkodaros projektų vadovė ir lektorė;

Pranešimą „Istorijų svarba komunikacijoje. Fikcija ir realybė“ skaitė Algimantas Kvecys, „PICK A STORY“ verslo plėtros vadovas;

Pranešimą „Kaip prekės ženklui kurti glaudesnius santykius su savo klientais?“ skaitė Giedrė Plukienė, Tyrimų ir mokymų konsultantė, „PATYRIMŲ SLĖNIS“;

Pranešimą „Asmens prekės ženklo vertė. Kodėl to reikia?“ skaitė dr. Dominyka Venciūtė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vadybos ir analitikos programos direktorė, asmeninės ženklodaros konsultantė;

Pranešimą „Prekių ženklo ABC: nuo registracijos iki naudojimo“ skaitė Inga Lukauskienė, asocijuota partnerė, advokatė, patentinė patikėtinė, „ŽABOLIENĖ“ IR „PARTNERIAI METIDA“.

Nuo pat ankstyvo ryto prasidėjusi konferencija dar tik įsibėgėjo. Paskutinio pranešimo pristatymas, kaip rašoma numatytoje dienotvarkėje, turėtų pasibaigti 16:45 val.

Pranešėjai apie šiųmetinę konferencijos temą

Viena iš konferencijos pranešėjų Rūta Gaudešienė, „Socialinės informacijos centro“ marketingo vadovė, teigė, kad vis dėlto verslui ir prekių ženklams konkuruojant svarbiausias turi išlikti vartotojas ir vertė jam. „Užsisukę konkurencinėje rutinoje dažnai užmirštame svarbiausia – tai, kad nei gaminami produktai, nei technologijos, net ir ne gražūs prekės ženklai generuoja pelną. Visa tai yra ne tikslas savaime, o priemonės, padedančios sukurti vertę vartotojui, – teigė R. Gaudešienė. – Daug efektyviau dirbtume, jei žiūrėtume į pelną, ne kaip į ketvirčio užduotį, bet kaip į pasekmę, rezultatą, parodantį, kiek organizacija sugeba sukurti vertės vartotojui. O kai prieiname prie tokio požiūrio, turime plačiau pažvelgti ir į marketingo vaidmenį vystant prekės ženklą.“

Pasak marketingo vadovės, svarbiausias marketingo tikslas yra atrasti prekės ar paslaugos unikalumą, kuris padėtų pabrėžti įmonės konkurencinį pranašumą. Gero marketingo specialisto užduotis – padėti organizacijai suprasti, kad strategija tai ne darymas to paties, ką daro konkurentai, tik geriau, bet galvojimas ką galime daryti kitaip. „Savo unikalumo suvokimas ir yra pats stipriausias pranašumas. Tai ir yra prekės ženklo esmė. Ir kuo mažesnė įmonė, kuo kuklesni reklamos biudžetai, tuo labiau prekės ženklo vystymui pasitarnaus stiprus marketingas“, – sakė R. Gaudešienė, kuri konferencijoje kalbės apie strategiją ir kaip marketingą paversti įmonės sėkmės varikliu.

Kryptingas prekės ženklo vystymas padeda sukurti ir išlaikyti vartotojų lojalumą ir prisirišimą, o prisirišimas prie prekės ženklo yra itin vertinamas aktyviosios rinkos dalies dalyvių – Y ir Z kartos atstovų. Nuosekliai palaikomas santykis su vartotoju kartu kuria ir prekės ženklo vertę, kuri apibrėžiama ne tik kaip žinomumas, bet ir per vartotojų pasitenkinimą, o šis ypač svarbus sąlyginai nedideliems vietos verslams.

„Augant konkurencijai išlaikyti prekės ženklų vertę tampa vis sunkiau, o ką kalbėti apie jų auginimą. Tad investicijos į prekės ženklus – neišvengiamos. Tikiu, kad kai kurie prekių ženklai nebeatperka investicijų į juos ir neduoda reikiamos grąžos, todėl verslas ima svarstyti apie prekės ženklų keitimą ar tobulinimą. O tai labai drąsus ir ryžtingas sprendimas, kurį priima ne tik rinkodaros, bet ir įmonės vadovas. Tad visas galimybes bei rizikas, susijusias su prekės ženklo keitimu, turėtų žinoti ir suprasti visi, atsakingi už verslo rezultatus“, – sakė Ieva Semaškienė, „BIOK Laboratorija” prekės ženklo KILIG vadovė.