Ligoninės pietūs sergančiam kūdikiui – neaiški masė stiklainyje

Vilnius
Etaplius.lt skaitytojos nuotr.
Reporteris Skaistė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Į portalo Etaplius.lt redakciją kreipėsi ukmergiškė, kurios dešimties mėnesių vaikelis šiuo metu gydomas Ukmergės ligoninėje.

Moteris stebisi, kaip čia patiekiamas maistas sergančiam mažyliui. Pusryčiai, pietūs, vakarienė – visi dienos patiekalai, moters teigimu, atkeliauja ne induose, o...stiklainiuose.

Paklausta apie šių stiklainių turinį, mama atsakė, jog čia turėtų būti košytė ir daržovės su mėsa.

Nedetalizuojant maisto sudėties ir skoninių savybių, tenka pripažinti, kad toks vaizdas apetito tikrai nekelia.

Nenuostabu, kad ukmergiškė šio maisto savo vaikučiui sako net nedavusi. Moteris teigia, kad ligoninės darbuotojų klausė, kodėl kūdikiui maistas atnešamas taip. Atsakymas, esą, buvo, jog tai yra normalu.

„Kraupu, juk čia vaikas, o maistas patiekiamas kaip gyvuliui“ - sako jauna mama.

Ketvirtadienį vakare į portalą kreipėsi ir kita mamytė, kartu su vaikučiu gulėjusi toje pačioje palatoje. Jos teigimu, situacija buvo kiek kitokia – stiklainyje buvo atnešta košė, jau užpilta pienu.

„Norėčiau padėkoti visam vaikų skyriaus personalui už rūpestį ir visą suteiktą pagalbą, pragulėjome apie 3 savaites, mūsų vaikas labai alergiškas, tad išklausinėjo visas smulkmenas ką gali valgyti ir gamino viską atskirai. Mamytė, kuriai atnešė stiklainį su avižų koše su pienu, neturi visiškai gėdos, jos vaikučio maistas buvo įdėtas į stiklainį, kadangi buvo košė su pienu, o mano vaikas alergiškas pienui, tai taip atskyrė košytes. Negražu taip juodinti ligoninę, kurioje yra visos sąlygos gulėti vaikučiams, kurie gali valgyti vos kelis produktus", – sako ukmergiškė, taip pat atsiuntusi ir savo darytas ligoninės maisto nuotraukas.

„Mūsų košytė, tik jau apvalgyta", - po nuotraukomis rašo moteris, pabrėždama, jog maistu tikrai negalėjo skųstis: „Mūsų vaikui metukai, klausė, ka gali valgyti, nes jis beveik nieko negali, tai padarė sąrašą su galimais jam produktais ir gamino atskirai. Specialiai kalakutieną jam darė, nes kiaulienos ir vištienos negali. Na, ir ne tik maistas, bet ir visas personalas labai rūpestingas, net likau šokiruota, kad visi tokie paslaugūs (pirmą kartą gulėjome ligoninėje)."

Ukmergės ligoninės ligoninės atstovai atsakė į klausimą, kodėl maistas kūdikiui buvo pristaytas būtent stiklainyje. Tai patvirtinta ligoninės tvarka, taikoma higienos ir patogumo sumetimais. Ligonininė taip pat atsiprašė už neestetišką stiklainio, kurio etiketė buvo nevisiškai nuplauta, išvaizdą.

„VšĮ Ukmergės ligoninės Vaikų ligų skyriuje buvo atsisakyta besigydančius vaikus maitinti pramoniniu būdu pagamintomis košytėmis kūdikiams, vaikams maistas gaminamas VšĮ Ukmergės ligoninės Maisto tvarkymo skyriuje. Atsižvelgiant į tėvelių pageidavimus, su Maisto tvarkymo skyriumi buvo sutarta, kad pertrintos košytės bus patiekiamos stikliniuose induose.

Toks sprendimas buvo priimtas dėl to, kad maistą tokiuose indeliuose patogiau transportuoti į skyrių, jis neišsilaisto, be to kūdikiai ne visuomet iš karto suvalgo patiektą maistą (tuo metu nenori, miega ir pan.). Su vaikais gulintys tėveliai pasilieka patiektą vaikams maistą, vėliau jį pasišildo ir tai padaryti yra daug patogiau, kai maistas tiekiamas stikliniuose induose.

Taip pat atkreiptinas dėmesys, jei pertrintas maistas iš karto nesuvalgomas, jis stikliniuose indeliuose nedžiūsta ir yra apsaugotas nuo atsitiktinio užteršimo. Visi stikliniai indeliai Maisto tvarkymo skyriuje plaunami pramoninėje indų plovimo mašinoje aukštoje temperatūroje. Iš pateiktų nuotraukų matyti, kad pertrintas maistelis buvo patiektas stikliniame indelyje, kurio etiketė buvo nepilnai nuplauta.

Informuojame, kad dėl šio įvykio buvo iškviesti atsakingi asmenys už maisto tiekimą, darbuotojai parašė paaiškinimus, kodėl buvo panaudotas toks neestetiškas indas. VšĮ Ukmergės ligoninės administracija atsiprašo už incidentą, pažadame, kad administracija kontroliuos ir imsis visų įmanomų priemonių, kad daugiau tokie dalykai ligoninėje nesikartotų. Norime padėkoti už gautą informaciją, į kiekvieną pareiškimą sureaguojame, sprendžiame iškilusias problemas, taip siekdami pagerinti pacientų aptarnavimo lygį mūsų įstaigoje" - teigia ligoninės atstovai.