Lietuvos verslininkų prioritetai keičiasi: už pirmąjį milijoną – ne prabangus automobilis, o sportinis dviratis

Vilnius
Reporteris Inga Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Į darbą sėkmingų šiuolaikinių įmonių vadovai ir darbuotojai vis rečiau važiuoja nuosavu automobiliu – keičia juos dviračiais, elektriniais paspirtukais, automobilių dalijimosi paslaugomis ar net viešuoju transportu. Pasak įvairiose šalyse darbo vietas kūrusių verslininkų, tai – ne laikina mada, o tendencija, į kurią turi atsižvelgti visi: ir politikai, ir verslo centrų vystytojai.

„Vilniaus transporto kultūrą lyginčiau su europietiškąja – dviračiai joje yra labai populiari kelionės į darbą priemonė jau ilgą laiką. Gerėjant infrastruktūrai, šias tradicijas vejamės ir mes. Man ir mano kolegoms normalu ir netgi privaloma biure ne tik turėti galimybę saugiai palikti dviračius, bet ir nusiprausti duše – pastebiu, kad juo naudojasi vis daugiau žmonių“, – pasakoja Rytis Laurinavičius, vieno populiariausių pasaulyje integruotos rinkodaros įrankio „Omnisend“ kūrėjas, neseniai atidaręs biurą ir JAV.

Pasak jo, norėdami sukurti patrauklias sąlygas talentingiems darbuotojams, darbdaviai šiandien privalo atsižvelgti į nuolat didėjančią automobilių stovėjimo vietų trūkumo problemą ir, negalėdami užtikrinti jų, siūlyti alternatyvas: gerą susisiekimą viešuoju transportu, paspirtukų ir elektromobilių įkrovimo stoteles, dušus ir kitus patogumus.

Kad galimybės pasiūlyti šiuos privalumus savo darbuotojams Vilniuje ieško vis daugiau įmonių, patvirtina ir vienos didžiausių Lietuvoje erdves gyvenimui, darbui ir poilsiui kuriančios bendrovės „Darnu Group“ turto valdymo direktorius Linas Savickas.

„Galimybė tokią infrastruktūrą turėti verslo centre, kad jos nereikėtų atskirai kurti kiekvieno biuro viduje, yra jau daugiau nei metus itin dažnai patalpų nuomai ieškančių įmonių vadovų užduodamas klausimas.

Stebėdami alternatyvių transporto priemonių populiarumo augimą, savo kuriamuose verslo centruose „Park Town“ ir „Paupyje“ sau keliame reikalavimus: ne tik užtikrinti patogų susisiekimą viešuoju transportu bei pėsčiomis, bet ir patogumą važiuojantiems dviratėmis priemonėmis – įrengėme dviračių ir paspirtukų saugyklas bei krovimo stoteles, dušus. Akivaizdu, kad ateityje verslo centrų vystytojai turės ieškoti dar daugiau sprendimų patogiam ir gamtai draugiškam susisiekimui kurti“, – teigia L. Savickas.

Šiai minčiai pritaria ir geriausiu Lietuvoje bei vienu iš geriausių Baltijos šalyse šiemet pripažintų startuolių „Eddy Travels“ įkūrėjas, žinomas Lietuvos startuolių bendruomenės atstovas Edmundas Balčikonis.

„Naudojuosi viskuo: minu dviratį, važiuoju elektriniais paspirtukais, taksi ir automobilių dalijimosi paslaugomis. Automobilio turėti, dirbant miesto centre, paprasčiausiai neapsimoka – juo važiuoti užtrunka, vargina ieškoti vietos jam pastatyti, be to, brangu. Alternatyvių transporto priemonių tikrai negalime vadinti trumpalaike mada, nes jas žmonės renkasi racionaliai – ieškodami daugiau patogumo, greičio, pigumo. Ir ši tendencija tik augs“, – įsitikinęs E. Balčikonis.

Pasak jo, nors rinktis ekologišką transportą skatinančios iniciatyvos pabrėžia naudą aplinkai, nereikėtų tikėtis, kad, nesukūrus tinkamos infrastruktūros, dirbantieji šaltą žiemos rytą paliks automobilius ir eis ilgus atstumus nuo viešojo transporto stotelės iki savo biurų iš didelės meilės gamtai.

„Turi būti patogu, privalumai turi būti racionalūs, pamatuojami. Gera infrastruktūra, patogiose vietose esantys verslo centrai, dviračiams ir paspirtukams pritaikytos jų erdvės. Geras pavyzdys galėtų būti Kanada, kurioje verslas ir politikai šiuo klausimu dirba kartu: aktyviai kuria motyvacines sistemas, skatinančias Toronto gyventojus rinktis viešąjį transportą ir už tai gauti naudos, privilegijų“, – pasakoja „Eddy Travels“ įkūrėjas.

L. Savickas įsitikinęs, kad komercinio NT vystytojų įgyvendinami tvarūs sprendimai taip pat gali tapti svarbiu postūmiu, kuriant sveikus miestus.

„Tyrimų skaičiai neįtikėtini: jie rodo, kad kasdien į darbą dviračiu, o ne automobiliu vykstantys žmonės gyvena vidutiniškai dvejais metais ilgiau, pėsčiomis – septyneriais metais. Alternatyvaus transporto įtaka miesto ir jo gyventojų sveikatai, oro švarai, saugumui yra tokia didelė, kad prie jo tolimesnio skatinimo prisidėti galintis verslas tai daryti turėtų ne tik užtikrindamas kuo didesnį patogumą savo klientams, bet ir tiesiog siekdamas kurti geresnį miestą. Nesunku pastebėti, kad pastaruoju metu šis įsitikinimas mūsų šalyje itin populiarėja“, – sako „Darnu Group“ atstovas.

Šią savaitę Europa mini Darnaus judumo savaitę, metų tema – „Žingsniuokime kartu“, skatinanti daugiau vaikščioti, taip pat važiuoti dviračiu arba rinktis kitas tvarias transporto priemones.

Alfa.lt