Lietuvos pristatymo užsienyje strategiją kurs vieni geriausių rinkodaros ir ženklodaros ekspertų

Vilnius
Reporteris Agnė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Vyriausybės kanceliarija trečiadienį pasirašė sutartį su UAB „NEW Agency“ parengti Lietuvos pristatymo užsienyje strategiją 2020–2030 m.

Šią strategiją rengs strateginė kūrybos agentūra „New!“, verslo konsultavimo įmonių grupė „Synthesis Consulting Group“, socialinių tinklų agentūra „SuperYou“ ir viešųjų ryšių kompanija „Blue Oceans PR“. Į ekspertų komandą suburti šalies rinkodaros, komunikacijos, ženklodaros profesionalai. Jiems talkins gerai pasaulyje žinomas šalių prekių ženklų kūrėjas Simonas Anholtas, per savo karjerą konsultavęs net 40 šalių vyriausybes.

„Iki šiol neturime koordinuotos šalies pristatymo užsienyje strategijos, dėl to sumažėja mūsų atpažįstamumo galimybės tikslinėse užsienio rinkose ir sunkiau išryškinti konkurencinius pranašumus regione. Todėl būtina sukurti vieningą šalies pristatymo sistemą, susitarti dėl komunikavimo krypčių bei gairių ir siekti didesnio Lietuvos žinomumo, kryptingo mūsų valstybės užsienyje pristatymo“, – sakė Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas Deividas Matulionis.

Pasak agentūros „New!“ įkūrėjų Tomo Ramanausko ir Maksimo Kuzmino, šis darbas yra labai atsakingas ir svarbus, jį akylai stebės visuomenė, nes Lietuvos įvaizdis itin jautri tema. Nuo pat Nepriklausomybės atkūrimo trūko sisteminio požiūrio į šalies pristatymą užsienyje, tad, anot ekspertų, prarasta galimybė Lietuvą pasauliui pristatyti nuosekliai. Agentūros „New“ įkūrėjai sakė, jog didžiuojasi galimybe panaudoti savo žinias bei patirtį ir tiki šios reikšmingo projekto sėkme.

„Mes esame prekės ženklo strategai, šiam valstybinės reikšmės projektui ilgai ruošėmės ir nekantraujame pradėti jį įgyvendinti. Manome, jog galime padėti Lietuvai išgryninti ilgalaikę šalies pristatymo viziją, kuri leistų geriau konkuruoti tarptautinėje erdvėje“, – teigė „Synthesis Consulting Group“ partneris Gediminas Užkuraitis.

Vyriausybės kanceliarijos užsakymu atliktas Lietuvos žinomumo ir reputacijos tyrimas parodė, kad nors šalies vardas tikslinėse užsienio rinkose žinomas beveik šimtu procentų, trūksta nuodugnių žinių ir aiškesnio valstybės profilio. Tyrimas atskleidė, kad Lietuva tikslinėse užsienio šalyse labiausiai siejama su turistiniu potencialu – apklaustų septynių užsienio šalių gyventojai Lietuvą sieja su tik su emociniu veiksniu – keturiais metų laikais, ekologišku.

Rengiant strategiją Lietuvos pasiekimų ir prioritetinių valstybės sričių plėtros pagrindu bus išgrynintos Lietuvos komunikavimo kryptys, visuomenės vertybės, parengtos komunikavimo gairės svarbiais Lietuvai klausimais. Kartu su šalies institucijomis bus pasiektas susitarimas dėl tikslinių užsienio rinkų, šalies pristatymo užsienyje tikslų ir uždavinių, veiklų vertinimo rodiklių, parengtas 10 metų trukmės veiksmų planas. Nustačius bendrus Lietuvos pristatymo tikslus, šalies institucijų vykdoma komunikacija taps kryptingesnė.

Strategija kuriama dešimčiai metų, o jai parengti skirti 6 mėnesiai. Laimėtojas buvo atrinktas viešame konkurse, vadovaujantis ekonominio naudingumo kriterijais, iš trijų pasiūlymus pateikusių ūkio subjektų grupių. Strategija yra Vyriausybės kanceliarijos vykdomo projekto „Vieningos, viešuosius interesus atitinkančios ir į rezultatus orientuotos Lietuvos pristatymo užsienyje sistemos sukūrimas“, finansuojamo 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų lėšomis, dalis. Strategijos parengimo kaina – 163 325,80 euro.

ELTA