Lietuvos ekipažai įveikė Dakaro techninės komisijos procedūras

Lietuva
dakaras.lt nuotr.
Budintis Budėtojas Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Labiausiai patyręs Dakaro ralio lietuvis Antanas Juknevičius laiko Prancūzijoje nešvaistė - „Craft Bearings“ komanda pirmoji iš visų dalyvių įveikė techninę komisiją. Devintą kartą į Dakaro ralio formalumų maratoną pasinėręs A. Juknevičius už puikų pasiruošimą gyrė technikų komandą ir džiaugėsi, kad pavyko efektyviai sutvarkyti reikalus ir pradėti laukimą.

Šiemet pirmą kartą Dakaro ralio organizatoriai nusprendė automobilius pilnai patikrinti dar prieš jiems išplaukiant į Pietų Ameriką, kai tuo tarpu ankščiau dalis komisijų dar laukdavo prieš pat lenktynių startą.

„Mes ir ankstesniais metais stengdavomės kuo daugiau dalykų su varžybų techniniais komisarais pasitvirtinti dar Europoje, tik šįkart esam 100 proc. patikrinti. Sudėtos visos plombos, gauti visi štampai ir parašai, suklijuoti lipdukai, nuvykus į Pietų Ameriką beliks tik persižiūrėti, kaip automobilis atlaikė kelionę, - pasakojo A. Juknevičius. - Visa tai tik formalumai. Mes visus metus ruošiamės, technikai žino, kas laukia ir ko tikisi organizatoriai, todėl nieko nelaukdami iš pat ryto keliavome į uostą. Taip išėjo, kad tapome pirmuoju oficialiai komisiją praėjusiu bolidu iš visų dalyvių“.

„General Financing team Pitlane“ komandos technika taip pat sėkmingai pasiekė Le Havro uostą šiaurės vakarų Prancūzijoje.

Technikos patikra ir atidavimas organizatoriams tradiciškai įvyko sklandžiai. Šiemet kiek išaugęs automobiliais startuosiančių dalyvių skaičius lėmė jau nuo paties ryto prabudusį uosto klegesį. Ši patikra ne tik tradicinis startas maratonui, tačiau ir pirmasis šansas pamatyti, kaip realiai atrodys ralio dalyvių parkas.

„General Financing team Pitlane“ mechanikų komanda stebėjosi išaugusiu skirtingų modifikacijų „Toyota“ automobilių kiekiu - nuo penkmečio senumo iki naujausio modelio „Hillux“, „Land Cruiser V8“, kurį kasdien vairuoja komandos pilotas Benediktas Vanagas, „FJ Cruiser“ bei kitos šio gamintojo modelio atmainos užpildė uosto angarą.

Išskirtinio dėmesio susilaukė ir naujieji komandos pagalbiniai automobiliai - vardiniais numeriais „2DAKAR“ ir „4DAKAR“ papuošti „Toyota Land Cruiser 150“ įveikė pirmuosius savo kilometrus ir jau leido suprasti, kad kone dešimtis tūkstančių kilometrų Pietų Amerikoje bus įveikti patogiai ir užtikrintai.

Kartu su B. Vanago ekipažu bei „Craft Bearings“ komanda techninės komisijos procedūras įveikė ir lietuvių „Agrorodeo“ ekipa. Šis momentas žymi esminių darbų pabaigą visų lietuviškų ekipažų pasiruošimo procese ir atveria progą pradėti išsamiau gilintis į laukiantį iššūkį. Nemaža dalis artėjančių metų maratono trasos yra naudota praeityje, tad sėkmingos jau sukauptos patirties studijos lems strateginį pranašumą pirmųjų dienų metu. Būtent pastarąsias varžybų organizatoriai įvardino kaip sudėtingiausias, tad atsakingas šturmanų darbas lems tikrai daug.

Sausio 6 dieną startuosiantis Dakaro maratonas bus keturiasdešimtasis istorijoje ir dešimtasis Pietų Amerikoje.

2018 metais šiose varžybose startuos 525 dalyviai iš 54 šalių. Daugiausiai dalyvių sudarys prancūzai, olandai ir argentiniečiai. Automobilių klasėje, kur varžysis ir trys lietuviškos komandos, iš viso prie starto linijos Peru sostinėje Limoje stos 105 ekipažai. Motociklininkų ir keturračių bus 190.

ELTA