Angle down Atgal

Lietuvių kuriamas projektas sieks 80 procentų sumažinti kelyje žūstančių vaikų skaičių

Švietimo ir informacinių technologijų kūrimo kompanija BMK („Biznio mašinų kompanija“) kartu su partneriais iš įvairių šalių - mokslininkais, psichologais, programuotojais, eismo specialistais ir įvairių kitų sričių profesionalais - ėmėsi kurti novatoriškus eismo mokymus. Jų principas - saugaus eismo pagrindus perduoti interaktyviu, jauniems žmonėms patraukliu būdu. Pavasarį pradėtą, Europos Sąjungos lėšomis įgyvendinamą projektą planuojama baigti įgyvendinti iki kitų metų rudens.

„Saugus eismas yra socialinis reiškinys, kuriame dalyvauja žmonės, o ne tik automobiliai. Mes manome, kad sutelkdami dėmesį į žmonių ugdymą galime pasiekti švedų inicijuotą, visos Europos Sąjungos mastu užsibrėžtą misiją „Vision Zero“ - nulio žuvusiųjų keliuose. Turime platų kompetencijų spektrą ir kartu su partneriais galime įgyvendinti tokio masto projektą, kuriuo pasinaudotų ir jo naudą pajustų visi Lietuvos moksleiviai“, - teigia vienas iš projekto autorių, (BMK) projektų vadovas Vilius Jurgelevičius.

Projekto mastai - ambicingi: planuojama, kad per artimiausius 5 metus priemonė pasieks 150 tūkst. Lietuvos moksleivių. Palyginimui, pirmokų Lietuvoje kasmet būna apie 20 tūkst., tad toks mastas turėtų įtaką didžiosios dalies Lietuvos jaunimo gyvenimui.

Pagrindinė projekto idėja - ne tik demonstruoti jauniems žmonėms įvairias eisme nutinkančias situacijas, bet ir paversti juos tų situacijų dalyviais bei patiems leisti priimti sprendimus, kurie nulemtų vėlesnius įvykius. Taip vaikai mokomi patys būti atsakingi už savo saugumą eisme. Jiems taip pat bus suteikiama teorinė informacija, moksleiviai mokysis ir žaisdami.

Tokio projekto analogų nėra visame pasaulyje, tad jį BMK įgyvendina kartu su įvairių sričių partneriais - Vytauto Didžiojo universiteto eismo psichologais, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto specialistais, programuotojais bei įvairių eismo saugumo programų kūrėjais ne tik Lietuvoje, bet ir Jungtinėje Karalystėje.

Projektas skirtas 1-12 klasių moksleiviams, tad simuliacijos rengiamos atsižvelgiant į jų aplinkos suvokimą ir išsilavinimą - pirmokas aplinką ir atsakomybę suvokia kitaip nei dvyliktokas. Tai yra vienas didžiausių projekto iššūkių.

Automobiliai kiekvienais metais tampa saugesni, kelių infrastruktūra tobulėja, tačiau statistika ne visada teigia tą patį - sužeistų eismo dalyvių skaičius Lietuvoje pastaraisiais metais auga.

„Ypač daugėja vaikų dviratininkų ir mopedų vairuotojų, patenkančių į eismo įvykius. Manyčiau, kad šie įvykiai visų pirma susiję su saugios infrastruktūros stoka Lietuvos miestuose, tačiau tai dar ne viskas. Net ir esant blogiausiai infrastruktūrai saugiai ir atsakingai elgiantis galima užkirsti kelią nelaimingiems atsitikimams. Tai ir yra pagrindinis projekto tikslas - supažindinti vaikus ir jaunimą su keliuose slypinčiais pavojais ir išmokyti elgtis saugiai ir atsakingai“, - teigia VGTU transporto inžinerijos fakulteto docentas Saugirdas Pukalskas.

VGTU prie šio projekto prisideda kurdami įvairių eismo įvykių scenarijus, remdamiesi realiomis situacijomis - įvykusiomis avarijomis ar esamomis konfliktinėmis situacijomis, kuriose specialistai apsilanko, nuodugniai aprašo, nufotografuoja bei persiunčia programuotojams į Jungtinę Karalystę. Kai kurias situacijas įvairiomis temomis pasiūlo ir eismo ekspertai, o viso jų BMK kuriamame teste - 24. Be jų, numatyti įvairūs virtualūs testai, teminiai žaidimai ir kitos veiklos.

ELTA

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite