REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Veidai2021 m. Lapkričio 21 d. 16:15

Lietuvis Marius įveikė 900 kilometrų dviračiu, kad paremtų onkologinėmis ligomis sergančius vaikus

Vilnius

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


194605

Antrą dešimtmetį skaičiuojančios tarptautinės labdaros iniciatyvos „Team Rynkeby“ parama pirmą kartą pasiekė Lietuvą – iniciatyvoje dalyvavęs vienintelis lietuvis surinko lėšų, kurios skirtos paramos ir labdaros organizacijai „Mamų unija“, besirūpinančiai onkologinėmis ligomis sergančiais vaikais.

Tarptautinės labdaros iniciatyvos „Team Rynkeby“ istorija prasidėjo 2002 m., kai Danijos sulčių ir gaiviųjų gėrimų gamintojos „Rynkeby Foods“ darbuotojai sumanė numinti dviračiais iki Paryžiaus pažiūrėti garsiųjų dviračių lenktynių „Tour de France“ finalinio etapo. Šiam tikslui ieškodami rėmėjų entuziastai surinko didesnę sumą nei reikėjo kelionei – pinigai buvo paaukoti vėžiu sergantiems vaikams gydyti, o pati idėja davė pradžią labdaros projektui.

Šiandien „Team Rynkeby“ Europoje vienija per 2 tūkst. dviratininkų, kurie ištisus metus treniruojasi finaliniam minimui, kad įveiktų maždaug 1000 km atstumą nuo Danijos iki Paryžiaus. Projekte dalyvaujantys dviratininkai išsiskiria vienodo modelio geltonais dviračiais ir apranga.

Kasmet organizuojama iniciatyva jau padėjo surinkti daugiau nei 75 mln. eurų onkologinėmis ligomis sergantiems vaikams.

2016 m. pagrindiniu „Team Rynkeby“ partneriu ir rėmėju tapo didžiausia Europoje sulčių gamintoja „Eckes-Granini“. 2019–2020 m. iniciatyvos sezonui suburtoje „Team Europe“ komandoje, kurią sudaro darbuotojai iš skirtingose šalyse veikiančių sulčių gamintojos filialų, buvo ir vienintelis lietuvis.

„Iš pradžių kvietimas prisijungti prie „Team Rynkeby“ atrodė kaip savotiškas iššūkis – nors idėja minti dviračiu iki Paryžiaus skambėjo gana beprotiškai, tai atrodė labiau kaip pramoga. Juo labiau, kad prie komandos prisijungiau likus vos kelioms dienoms iki registracijos pabaigos ir galimybės įsigyti reikalingą plento dviratį. Vėliau atėjo suvokimas, koks didelis ir prasmingas tai yra projektas“, – pasakoja „Eckes-Granini Lietuva“ logistikos vadovas Marius Žižliauskas.

Treniruojasi metus dėl savaitę trunkančio finalo

Pasak M. Žižliausko, tarptautinės iniciatyvos rimtumą jis įvertino vos prasidėjo pirmosios treniruotės – kadangi komandą sudarė atstovai iš skirtingų šalių, teko treniruotis individualiai pagal numatytas programas. 2020 m. pavasarį jis kartu su dviem kolegomis iš Lietuvos dalyvavo organizuotoje komandinėje dviračių stovykloje, kur kasdien tekdavo numinti po 120 km.

„Iki tol nebuvau profesionalus dviratininkas – dažniau rinkdavausi futbolą, krepšinį, o dviračiu mindavau nedidelius atstumus savo malonumui. Teko mokytis įvairių minimo technikų ir taktikų. Greitai supratau, kad treniruotės yra reikalingos tam, kad fiziškai pasiruoštume finaliniam iniciatyvos minimui ir vos per 7 dienas sėkmingai įveiktume per 1000 km“, – sako M. Žižliauskas.

Planus minti į Paryžių pernai pakoregavo pandemija. Tai buvo pirmas kartas, kai teko atidėti „Team Rynkeby“ organizuojamą didįjį minimą – vietoj jo vyko lokalūs minimai mažesniu atstumu. Panaši situacija pasikartojo ir šiemet, tačiau šįkart savaitę trukusiame 900 km minime Danijoje sudalyvavo ir M. Žižliauskas.

„Teko bendrauti su tais, kurie į Paryžių mynė jau 7–8 kartus, visi sako, kad tai yra neįtikėtinas renginys, kai vos per kelias valandas į Eliziejaus laukus atvažiuoja daugiau kaip 2 tūkst. dviratininkų su vienodomis aprangomis ir geltonais dviračiais. Mindamas Danijoje galėjau pajusti tik dalį tos renginio atmosferos – visi vietos gyventojai pamatę „Team Rynkeby“ dviratininkus mojuoja ir ploja, automobiliai praleidžia, kur sustosi pavalgyti – ten tave kalbina ir vaišina. Pasijauti labai laukiamas ir gerbiamas“, – dalijasi iniciatyvos dalyvis.

Pasak jo, vis dėlto svarbiausias darbas dalyvaujant šioje iniciatyvoje – surinkti paramos onkologinėmis ligomis sergantiems vaikams.

Parama skirta onkologinėmis ligomis sergantiems vaikams

Kiekvienas tarptautinėje labdaros iniciatyvoje dalyvaujančios komandos narys ieško rėmėjų ir renka lėšas savo atstovaujamai šaliai – įvykus finaliniam renginiui, visos surinktos lėšos grįžta paramos pavidalu tų šalių sergantiems vaikams. Šiemet dviratininkams pavyko surinkti 9,74 mln. eurų, iš kurių 3,5 mln. eurų grįžo į Švediją, per 281 tūkst. eurų – į Vokietiją. Lietuvio M. Žižliausko surinkti 3 tūkst. eurų buvo skirti „Mamų unijai“.

„Dalyvavimas šiame labdaros projekte turi dvejopą naudą. Mindamas dviratį aš sportuoju dėl savęs, o rinkdamas paramą prisidedu prie onkologinėmis ligomis sergančių vaikų gerovės. Ieškodamas rėmėjų skleidžiu paramos idėją – prisidėti prie paramos gali tiek įmonės, tiek pavieniai žmonės“, – aiškina pašnekovas.

Pasak fondo „Mamų unija“ vadovės Eglės Mėlinauskienės, kiekviena parama, nepriklausomai nuo jos dydžio, yra reikšminga, nes leidžia padėti didesniam kiekiui vaikų.

„Kaip ir dauguma labdaros ir paramos organizacijų, „Mamų unija“ gyvuoja tik žmonių gerumo dėka. Gaunama parama naudojama sergančių vaikų gerovei ir sveikatai – nekompensuojamiems vaistams ir slaugos priemonėms įsigyti, gydymui užsienyje padengti. Šiuo metu siekiame, kad fondo atidarytuose „Šeimos namuose“ būtų užtikrinamos visos vaikams reikalingos reabilitacijos paslaugos, būtinos ne tik gydymo metu, bet ir jam pasibaigus, kai vaikams reikia padėti grįžti į įprastą gyvenimą. Džiaugiamės, kad Lietuvos gyventojai randa būdų, kaip prisidėti prie fondo veiklos“, – sako E. Mėlinauskienė.

Šiuo metu M. Žižliauskas jau ruošiasi kitų metų finaliniam minimui. Vyras treniruojasi 4 kartus per savaitę po 1–2 val. pagal sudarytą treniruočių planą. Visi pasiekimai vedami į „Strava“ programėlę, kur komanda fiksuoja kiekvieno dalyvio progresą.

„Kiekvienas komandos dalyvis pagal treniruočių planą per metus turi įveikti 2500 km, kad būtų pasiruošęs finaliniam renginiui. Nenuostabu, kad po pirmo sezono atkrenta kas antras ar kas trečias projekto dalyvis, nes jis tiesiog neranda laiko treniruotėms. Kad ir kaip iš pradžių buvo nelengva, pasitraukti net minties nebuvo“, – teigia „Eckes-Granini Lietuva“ logistikos vadovas ir sako tikintis, kad kitais metais pavyks numinti iki Paryžiaus.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA