REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Virtuvė2017 m. Spalio 26 d. 10:38

Lietuviai atranda naujus skonius: kas juos sužavi?

Vilnius

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


18254

Visame pasaulyje ir Lietuvoje vis labiau populiarėjant sveikai gyvensenai, prekybininkai pripažįsta dažniau išgirstantys klausimų apie maisto produktų kilmę bei ekologiškumą. Lietuvių skonį taip pat formuoja ir pasaulinės gurmaniško maisto mados, o norėdami įsigyti išskirtinės produkcijos jie ieško erdvės, kur galėtų pirmiausia paragauti ir išbandyti naujus skonius.

Daugiau klausimų apie kilmę

Pastebima, kad lietuvaičiai vis dažniau ieško ekologiško maisto.

„Dauguma žmonių vis dažniau užduoda klausimus apie kokybę, ekologiją, sertifikuotus tiekėjus“.

Lietuviai vis dažniau renkasi ne tik sveikus, tačiau ir gurmaniškus maisto produktus. Per pastaruosius metus stipriai išaugo Islandijos krevečių ir šukučių paklausa bei prekyba ispaniška kiauliena „Bellota“.

„Produktas yra labai puikiai žinomas pasaulio gurmanams. Šios ispaniškos kiaulės ypatingos tuo, kad nuo 18 iki 24 mėnesių laisvai ganosi ąžuolų miškuose Ispanijoje. Jos minta žole, grybais, vabalais, vaistažolėmis – viskuo ką galima rasti gamtoje. Atėjus kovo mėnesiui prasideda gilių kritimo sezonas, tuomet kiaulės maitinasi tik gilėmis. Tai mėsai suteikia nepamirštamą riešutų poskonį. Sakoma taip – kartą paragavęs, prie kitos kiaulienos grįžti nenorėsi“.

„Italijoje ir Ispanijoje – senos gero maisto gamybos tradicijos. Šių šalių maistas ir vynas yra populiarus visame pasaulyje, keista būtų, jei Lietuvoje būtų kitaip“.

Vis dažniau tenka išgirsti klausimus: ar produktai užauginti, pagaminti ekologiniuose ūkiuose. Tai rodo, kad lietuviai vis labiau rūpinasi savo savijauta ir renkasi kokybiškus maisto produktus.

Be strategijos nei iš vietos

Specialistas pastebi, kad norint prisijaukinti pirkėjus ir įvesti nišinius produktus į Lietuvos rinką neužtenka vien geros produkcijos, svarbu turėti ir strategiją.

„Pagrindinė strategija yra informuoti žmones apie šiuo nišinius produktus, pabrėžti jų kokybės svarbą. Ko gero, sunkiausia įtikinti žmogų, kad verta mokėti daugiau už itin kokybiškus produktus“.

Specialistas mano, kad geriausia reklama įmonei – produkcijos paragavusių klientų atsiliepimai ir rekomendacijos bei socialiniai tinklai.

„Iš lūpų į lūpas perduodami geri atsiliepimai turi didžiulę vertę. Milžinišką naudą duoda socialiniai tinklai. Jų ir rekomendacijų pagalba yra pasiekiama didžiausia klientų dalis. Klientai pabrėžia, kad Lietuvoje jaučiamas ypatingas trūkumas itin kokybiškų, ekologiškų produktų: tiek žuvies, tiek mėsos“.

Italai pamilo lietuvius

Italijos ir Lietuvos prekybos rūmų prezidentė Ieva Gaižutytė pastebi, kad itališko maisto produktų ir gėrimų importas Lietuvoje auga, o italų gamintojai jau spėjo įvertinti lietuvius.

„Itališko maisto produktų ir gėrimų importas Lietuvoje, lyginant su pirmuoju metų ketvirčiu, II 2017 m. ketvirtį padidėjo 17 proc. Pastebime, kad kai kurie gamintojai jau kelintus metus iš eilės tęsia savo produktų pristatymą tiesiogiai mugėse arba per savo platintojus Lietuvoje, o tai rodo, jog Lietuvos rinką Italijos gamintojai tikrai vertina“, – sako I. Gaižutytė.

Italijos rūmų prezidentė taip pat tvirtina, kad lietuviai vis daugiau dėmesio skiria maisto kokybei, sveikiems ir šviežiems produktams.

„Būtent dėl šios priežasties itališkų maisto produktų populiarumas Lietuvoje vis labiau auga. Atsižvelgiant į tendencijas, šiais metais Italijos stende maisto ir gėrimų parodoje BAF bus pristatomi ekologiški produktai iš Sicilijos, tokie kaip padažai, pikantiškos užtepėlės, šviežios bei konservuotos daržovės“, – pasakoja I. Gaižutytė.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA