Lapkričio 11 d. prasidėjo papildomas priėmimas į likusias laisvas vietas profesinio mokymo įstaigose

Vilnius
Reporteris Lina Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Šiemet, kaip ir pernai, į profesinio mokymo įstaigas galima stoti ne tik per vasaros-rudens priėmimą. Lapkričio 11 d. – gruodžio 11 d. skelbiamas papildomas priėmimas į likusias laisvas vietas.

„Profesinį mokymą siekiame padaryti kuo lankstesniu – greitai reaguojančiu į darbo rinkos ir asmens poreikius. Šis papildomas priėmimas gali būti naudingas tiems, kurie šiemet baigė mokyklą ir vasarą nebuvo apsisprendę, ką veikti toliau, taip pat suaugusiems žmonėms, norintiems įgyti paklausią profesinę kvalifikaciją“, – sako švietimo, mokslo ir sporto viceministras Arūnas Plikšnys.

Profesinio mokymo įstaigoms 2019 m. iš viso buvo numatyta skirti 20 tūkst. valstybės finansuojamų vietų, iš jų beveik 2 tūkst. per vasaros-rudens priėmimą liko neužimta. Daugiausia laisvų vietų liko gamybos ir perdirbimo, architektūros ir statybos, verslo ir administravimo srityse.

Papildomas priėmimas, kaip ir pagrindinis, bus vykdomas centralizuotai internetu per LAMA BPO sistemą.

Priimtieji pradės mokytis po mokymo sutarties su profesinio mokymo įstaiga pasirašymo, jie prisijungs prie jau nuo rudens besimokančių grupių.

Papildomame priėmime į laisvas vietas dalyvausiančių profesinio mokymo įstaigų ir jų siūlomų mokymo programų sąrašą galima rasti bendrojo priėmimo LAMA BPO interneto svetainėje: www.lamabpo.lt .

Per vasaros-rudens priėmimą į profesinio mokymo įstaigas šiemet priimta tūkstančiu daugiau mokinių nei pernai: 2019 m. – 18,2 tūkst. 2018 m. – 17,2 tūkst. Daugiausia sutarčių sudaryta Inžinerijos ir inžinerinių profesijų, Paslaugų asmenims ir Architektūros ir statybos švietimo sričių mokymo programose.

Kitais metais startuos dar viena visiškai nauja iniciatyva Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos iniciatyva. 2020 m. priėmimas į profesines mokyklas vyks ne tik vasarą kaip įprasta – pirmasis jo etapas bus organizuojamas nuo sausio pradžios iki vasario vidurio, kad iš aukštųjų mokyklų per pirmąjį semestrą „iškritę” studentai galėtų iškart pradėti mokytis profesinio mokymo įstaigose neprarasdami pusės metų.