Kur veda telkiančios lyderystės ar politinės programos nebuvimas

Šiauliai
anonymous anonymous Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Tai yra Etaplius.lt reporterio nuomonė, už kurios nuomonę redakcija neatsako.

Beveik kiekvienam iš mūsų tenka naudotis viešojo transporto paslaugomis. Vieniems savame mieste, kitiems svetur. Daugeliui mūsų viešasis transportas yra būtina susisiekimo priemonė norint nuvykti į darbą, mokyklą ar ligonę. Didesni miestai turi keletą transporto rūšių, mažesni - tokie kaip Šiauliai vieną - miesto autobusus.

Nesvarbu kiek ir kokių viešojo transporto rūšių yra mieste, gyventojui svarbiausia yra kaina, patogumas, patikimumas ir saugumas. Jei šie kriterijai neatitinka gyventojų lūkesčių jis visuomet ieškos alternatyvų.

Dažniausia alternatyva yra nuosavas transportas, todėl netgi tokiame sąlyginai mažame mieste kaip Šiauliai nuosavu automobiliu laiku atvykti į darbą darosi vis sunkiau. Suvokdami gyventojų lūkesčius ir viešojo transporto svarbą dar 2015 m. miesto tarybos politikai, pasirašydami koalicijos programą su A. Visocku sutarėme, jog nuo UAB “Busturas” atskirsime viešojo transporto administravimo ir kontrolės funkcijas t.y. UAB “Busturas” turės užtikrinti keleivių vežimo patogumą, patikimumą ir saugumą už konkurencingą kainą.

Keleivių ir transporto srautų analizė, bilieto administravimas, lėšų surinkimas ir maršrutų sudarymas nebūtų paties UAB “Busturo” funkcija kaip tai yra dabar, o tuo užsiimtu atskiras padalinys. Vilniuje šias funkcijas atlieka savivaldybės įmonė, Klaipėdoje VšĮ, kituose miestuose tai atlieka atitinkami savivaldybės administracijos skyriai. Šių funkcijų atskyrimas leistų UAB “Busturui” efektyviai naudoti turimus resursus, optimizuoti išlaidas ir gerinti darbuotojų sąlygas ir mokėti vairuotojams orius atlyginimus.

2016 m. buvo parengta Šiaulių miesto viešojo transporto sistemos koncepcijos suformavimo ir jos įgyvendinimo galimybių studijos ataskaita, kurioje buvo atlikta detali miesto viešojo valdymo sistemos analizė, įvardintos didžiausios problemos, pateiktos rekomendacijos ir pasiūlymai remiantis vakarų valstybių gerąja viešojo transporto valdymo praktika.

Rekomendacijoms įgyvendinti Meras turėjo 2 metus, tačiau per šį laikotarpį nei frakcijų seniūnams nei tarybos nariams, nei miesto gyventojams nebuvo parengtas nei vienas su miesto viešojo transporto organizavimu ir valdymu susijęs dokumentas ar tarybos sprendimas. Viešojo transporto analizė atsidūrė stačiuje, o vietoje rekomendacijų įgyvendinimo Busturas įsigijo keliolika Švedijoje atitarnavusių ir nurašytų 10 metų senumo autobusų, kurie daugiau laiko praleidžia garažuose nei miesto gatvėse.

Politinės atsakomybės nebuvimo rezultatas - didžiulė tikimybė prarasti 2,1 mln. ES lėšų naujiems autobusams įsigyti, visiška nežinomybė dėl tolimesnės įmonės ateities, “Busturo” darbuotojų mitingai prie savivaldybės bei už kabineto užuolaidų besislapstantis miesto Meras.