REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2022 m. Balandžio 23 d. 17:56

Klaipėdos uostui nepavyko įsigyti atliekų surinkimo laivo, bandys dar kartą

Klaipėda

Dainiaus Labučio/ELTA nuotr.

Etaplius.lt BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


213922

Specializuotą atliekų surinkimo laivą ketinusiam įsigyti Klaipėdos uostui nepavyko to padaryti – uosto direkcija atmetė visus tiekėjų pasiūlymus, nes jų kaina viršijo suplanuotas lėšas. Kai kurie konkurso dalyviai abejoja, ar uosto numatyta suma laivo pirkimui atitinka šių dienų realijas. Uostas ieško papildomo finansavimo ir bandys dar kartą. 

„Viešojo pirkimo metu buvo gauti trys pasiūlymai, tačiau visi viršijo pirkimui numatytas lėšas, todėl buvo atmesti“, – BNS sakė uosto direkcijos komunikacijos atstovė Nijolė Dvarionaitė.

Sausio pabaigoje paskelbtam konkursui iki kovo 25-osios pasiūlymus pateikė Klaipėdoje veikianti Vakarų Baltijos laivų statykla, Estijos „Baltic Workboats“ ir Suomijos „Lamor Corporation“. Tačiau direkcija visus pasiūlymus atmetė, rašoma centriniame viešųjų pirkimų portale. Jame nenurodoma nei jų vertė, nei pirkiniui skirtas biudžetas. 

„Pagal pirkimų procedūras orientacinė kaina nėra viešinama“, – teigė uosto atstovė.

Pasak N. Dvarionaitės, direkcija ateityje žada skelbti pakartotinį konkursą laivui įsigyti, o tam ieškoma visų galimų finansavimo šaltinių, tarp jų – ir Europos Sąjungos fondų lėšų. Pirmasis konkursas su jomis nebuvo susijęs.

Vakarų laivų gamyklos grupės, kuriai priklauso Vakarų Baltijos laivų statykla, generalinis direktorius Arnoldas Šileika BNS neatskleidė nei įmonės pasiūlytos kainos, nei uosto direkcijos numatytos laivui pirkti sumos, tačiau paaiškino, jog įmonės pasiūlymo kainą padiktavo karas Ukrainoje, kuris sujaukė laivų statyboje naudojamų metalų rinką.

„Vertinant mūsų ir, manau, kitų dalyvių pasiūlymus, remiamės šių dienų realijomis, ypatingai po to, kas nutiko po vasario 24-osios, kai drastiškai išaugo metalo žaliavų kainos, kurios yra labai nestabilios ir prieinamumas rinkoje yra gana sudėtingas. Nuo karo pradžios metalai pabrango dvigubai ir net daugiau, nėra paprasta jų gauti, alternatyvių tiekėjų ieškoma Europoje, Azijoje, susiduriama su vėlavimu, trūkumu“, – BNS sakė A. Šileika.

Pasak jo laivų statyboje žaliavų ir įrengimų kaina, priklausomai nuo laivo paskirties ir tipo, sudaro apie 60-70 proc. viso projekto vertės. A. Šileika abejoja, ar projekto neturinti direkcija galėjo tiksliai apskaičiuoti laivo statybos sąnaudas. 

„Šiuo atveju pats konkurso dalyvis turi suprojektuoti laivą, man labai sunku vertinti, kaip be laivo projekto direkcija  profesionaliai nustatė biudžetą, kainą“, – sakė A. Šileika. 

A. Šileikos teigimu, verslas į viešuosius pirkimus ima žiūrėti atsargiai, nes dėl itin sparčiai besikeičiančios situacijos rinkoje konkurse dalyvauti nusprendusios bendrovės rizikuoja prisiimti riziką.

„Verslas labai rezervuotai teikia savo kainų pasiūlymus, kurie gali galioti vos kelias dienas ar valandas, todėl viešuosiuose pirkimuose dabar dalyvauti yra pakankamai rizikinga, rinkose yra neapibrėžtumas ir nestabilumas dėl žaliavų, įrengimų tiekimo, pristatymo terminų, kainų“, – BNS kalbėjo A. Šileika.

Iki šiol uostas atliekų surinkimo paslaugą perka, o konsultacijas dėl savo laivo pirkimo pradėjo pernai: „Turėti atliekų surinkimo laivą uosto direkcijai yra svarbu, kad uostas galėtų šią veiklą atlikti savarankiškai“.

Pernai skelbtose rinkos konsultacijose nurodyta, kad norima pirkti įvairių atliekų ir teršalų rinkimui skirtą 23-40 metrų ilgio laivą su specialia įranga, kuris būtų pasiruošęs dirbti 24 valandas per parą.

BNS



REDAKCIJA REKOMENDUOJA