REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2021 m. Gegužės 30 d. 10:28

Klaipėdos uosto vadovas: baltarusiškų krovinių praradimas būtų nuostolis, tačiau uoste tuščia vieta nebūna

Klaipėda

Uosto direkcijos nuotr.

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


176779

 Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas sako, kad krovinių iš Baltarusijos praradimas būtų tam tikras nuostolis.  

„Sudėtinga dabar situacija. Jei geografinės padėties pakeisti negalima, tai politinė situacija yra banguota, svyruojanti ir šiandien ji raudonoje zonoje. Tai didelis pavojus, galvojant, kad uoste yra perkraunama 32 proc. baltarusiškų krovinių”, – šią savaitę Seimo Ateities komiteto posėdyje sakė A. Latakas.

Pasak jo, iš viso perkaunama 19 mln. tonų tranzitinio krovinio, iš jų 15,6 mln. tonų yra baltarusiško, didžioji dalis trąšos.

„Grįžtant atgal į retrospektyvą, reikia pasakyti, kad tranzitinių krovinių, sakykime, 2000 metais buvo netoli 80 proc. ir per tą laiką keičiantis, išeinant Rusijos kroviniams, kurie išėjo iš Klaipėdos dėl politinių motyvų ir dėl Rusijos strategijos savo krovinius nukreipti per Rusijos uostus, žinome, kad atsirado toks uostas kaip Ust Luga, kur didžiąją dalį krovinių ten nukreipia Rusijos įmonės. Galvojame, kad šita situacija, kad ir kaip pasisuktų, žinoma, tai būtų ir geležinkeliams didelis nuostolis, ir mums kaip uostui, bet iš esmės tuščia vieta uoste nebūna ir ta vieta užsiimtų kitais kroviniais”, – sakė A. Latakas.

Kita identifikuojama rizika, anot Klaipėdos uosto vadovo, yra auganti konkurencija.

„Klaipėdos uostas yra išsišokėlis su savo teigiama krova. Netgi pandemijos laikotarpiu, jeigu visi verslai skaičiavo nuostolius, tai uostas augo. Praėję metai buvo rekordiniai metai, 48 mln. tonų, šiemet skaičiai taip pat auga. Šita situacija verčia aplinkinius uostus, ypač į Šiaurę, mūsų kaimynus, Latvijos, Estijos, Lenkijos uostus labai į tai žiūrėti ir dėti dideles pastangas, kad dalį tų krovinių, kurie ateina į Klaipėdos uostą, jie galėtų pasiimti”, – sakė A. Latakas.  

Dar praėjusių metų rugpjūtį Baltarusijos diktatorius Aliaksandras Lukašenka pagrasino nukreipti krovinių tranzitą per kitus uostus.

Pastaruoju metu vėl imta kalbėti apie Lietuvos ir Baltarusijos ekonominių santykių įšaldymą po to, kai sekmadienį režimas priverstinai nutupdė iš Graikijos į Lietuvą skridusį „Ryanair” lėktuvą, kad suimtų juo skridusį Baltarusijos žurnalistą ir aktyvistą Ramaną Pratasevičių.

ELTA



REDAKCIJA REKOMENDUOJA