Angle down Atgal

Klaipėdiečių nuomonė: Girulių miškas kertamas nebus

Nemažai klaipėdiečių jau pareiškė savo nuomonę, kad Girulių miškas turi būti išsaugotas.

Dėl Girulių miško galimo kirtimo pasisakė ir Klaipėdos miesto tarybos nariai. Galimybė pasisakyti buvo suteikta visiems miesto tarybos nariams.

Klaipėdos miesto tarybos narys Arūnas TUMA:

Kategoriškai „Prieš„, nes nematau jokios net logiškai pagrįstos nuomonės dėl tokio poreikio. Buvo investuoti pinigai į detalaus plano parengimą „Kopūstų kaime“ tai daryti ir esant pagrįstam, apskaičiuotam, įvertintam poreikiui visa tai daryti, tai nebent ten, „Kopūstų kaime“, daryti perkėlimą iš Klaipėdos miesto.

Klaipėdos miesto tarybos narė Judita SIMONAVIČIŪTĖ:

„Pagrindinis motyvas, kuriuo remiasi Susisiekimo ministerija, tai Klaipėdos centrinės stoties geležinkelio mazgo iškėlimas.

Jis buvo numatytas įvariuose dokumentuose. Tačiau dokumentai nenumato kur konkreciai iškelti. Todėl reikia parengti specialųjį planą.

Susisiekimo ministerija įvardina, kad specialusis planas nėra susijės su būsimuoju išoriniu uostu. Pagristai kyla klausimas, ar neivertinus išorinio uosto plėtros, daryti tarpinius sprendimus, tik dėl Klaipėdos centrines stoties iškeldinimo, yra teisinga.

Specialiojo plano rengimas, nėra toks paprastas ir trumpalaikis dokumentas. Specialiųjų planų paskirtis, ivertinti plėtros galimybes ilgalaikėje perspektyvoje.

Todėl, neivertinus išorinio uosto perspektyvos, galimi neteisingi pasirinkimai. Klaipediečiai kelia pagrįstas abejones, ar nebus iškirstas Giruliu miškas. Juk 30 hektarų reikalinga tik Klaipėdos centrinės stoties kelyno iškeldinimui.

O kiek dar reiks išoriniam uostui aptarnauti. Todėl, mano galva, šiuo metu rengti tarpinį specialųjį planą yra netikslinga.

Klaipėdos miesto tarybos narė Nina PUTEIKIENĖ:

Teisybės dėlei reiktų pasakyti, kad tai - ne vienos ministerijos, o visos vyriausybės planuojamas projektas, kuriam nedviprasmišką pritarimą yra išreiškusi Klaipėdos miesto savivaldybė.

is projektas - tik pirmas etapas, vedantis į multimodalinio transporto mazgo atsiradimą, kuriame susikirs sausumos, vandens ir geležinkelio keliai.

Jeigu dabar yra kalbama apie 30 ha, miško iškirtimą, tai vystantis projektui, miškas bus naikinamas geometrine progresija.

Klaipėdos apskrities ir Klaipėdos rajono strateginiuose planavimo dokumentuose jau kelis dešimtmečius šis geležinkelio mazgas buvo planuojamas Kopūstų kaime. Tačiau valstiečių vyriausybė nusprendė jį priartinti prie uosto - taip projektas atpinga - ir numatyti jį vystyti Giruliuose.

Visa viltis - aktyvi, prabudusi Klaipėdos bendruomenė, KBA, kuri telkia klaipėdiečius Girulių miško išsaugojimui. Aš nemanau, kad ūkio plėtros scenarijai, naikinantys gamtą, ilgalaikėje perspektyvoje yra tvarūs ir teikiantys naudą.

Todėl pateikiau parengiau sprendimo projektus Klaipėdos miesto savivaldybės tarybai dėl Neniškio derinimo atšaukimo ir dėl tarybos nepritarimo vyriausybės nutarimo projektui.

Atšaukus savivaldybės derinimą, vyriausybės nutarimas taptų niekiniu. Manau, kad klimato ir pasaulio kaitos sąlygomis pajūryje turime plėsti rekreacines, poilsio zonas ir pagaliau pradėti rimtai dirbti, kuriant turizmo bei kurortinę infrastruktūrą.

Klaipėdos miesto tarybos narys Alvidas ŠIMKUS:

Neigiama. Nepritarsiu nė vienam geležinkelio plėtros projektui, kurie vienaip ar kitaip būtų susiję su Girulių miško kirtimu. Nepritarsiu ir kitiems projektams, kuriuose numatomas medžių kirtimas dėl pramoninės veiklos plėtros mūsų mieste.

Klaipėdos miesto tarybos narys Arūnas ANDZIULIS:

Aš prieš kirtimą. Bet noriu pastebėti, kad bedieviai kerta 100 hektarų Punios, Labanorų, Šimonių ir t.t. giriose, tai iškirsti 30 h jiems nieko nereikš, uosto kompanijos deklaruoja tik plėtrą, reiks daugiau krovinių privežti!

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite