REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Sausio 6 d. 16:10

Keliuose daugės sektorinių greičio matuoklių

Marijampolė

R. Pasiliausko nuotr., "Suvalkietis"

Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt


25201

Lietuvos keliuose atsirado naujų matuoklių, kurie fiksuos automobilių ne momentinį, bet vidutinį greitį. Du tokie radarai įrengti ir Marijampolės apskrityje. Iki šiol tokia sistema buvo tik vienintelėje kelio „Via Baltica“ atkarpoje tarp Kauno ir Marijampolės.

Vidutinio greičio matuokliai – 25 atkarpose

Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, šiais metais Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose sektoriniai greičio matuokliai sumontuoti 25 atkarpose. Vidutinis greitis jose skaičiuojamas pagal laiką, per kurį buvo įveiktas žinomo ilgio ruožas. Įrangos veikimo principas labai paprastas – ruožo pradžioje ir pabaigoje kameros užfiksuoja transporto priemonės numerį, o sistema pagal laiką apskaičiuoja vidutinį greitį.

Išskirtinio dėmesio sulauks „mirties keliu“ praminta magistralė „Via Baltica“. Nuo jos pradžios ties Latvijos pasieniu iki pabaigos už Kalvarijos iš viso ruošiamos net keturios vidutinio greičio kontrolės atkarpos. „Via Baltica“ magistralėje sektoriniai greičio matuokliai vidutinį greitį fiksuos magistralinio kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruože nuo 76,36 iki 80,39 km, kelio Panevėžys–Aristava–Sitkūnai atkarpoje nuo 12,98 iki 17,95 km, to paties kelio ruože nuo 47,99 iki 53,23 km ir magistralės Panevėžys–Pasvalys–Ryga atkarpoje nuo 46,73 iki 50,46 km. Nors atkarpų ilgis skirtingas, atstumas daugumoje atvejų svyruoja nuo 4 iki 7 kilometrų. Naujieji radarai greičio nefiksuos. Jie fiksuos automobilių numerius įvažiuojant į sektorių ir iš jo išvažiuojant. Žinant atkarpos ilgį ir laiką, per kurį automobilis atstumą įveikė, apskaičiuojamas jo vidutinis greitis.

Pradės veikti šiais metais

Pasak valstybės įmonės „Kelių priežiūra“ Marijampolės padalinio viršininko pavaduotojo kelių priežiūrai Algimanto Bičkaus, nors valstybinės reikšmės keliuose matuokliai jau sumontuoti, bet jie dar oficialiai neveikia. Praėjusių metų gruodžio 13-ąją buvo priduotas sektorinis greičio matuoklis kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai atkarpoje nuo 76,936 iki 80,368 kilometro. Jau priduotas ir greičio matuoklis kelyje Marijampolė–Vilkaviškis.

Taip pat tokia atkarpa, kurioje matuojamas vidutinis greitis, yra kelyje Vilnius–Prienai–Marijampolė 36,639 kilometre ir apie Prienus – 88,293 km.

Sektorinis greičio matuoklis kelio Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas ruože yra pastatytas nuo 8,521 km iki 11,225 kilometro.

Pasak A. Bičkaus planuojama, kad greitis oficialiai, kuomet skiriamos baudos, fiksuoti šiuose ruožuose bus pradėtas nuo sausio. Prieš tai atsiras įspėjamieji ženklai, kad priekyje – radaras.

Tačiau policijos pareigūnai ragina gyventojus neviršyti leistino greičio šiuose ruožuose. Vienas marijampolietis pasakojo gavęs policijos pranešimą, kad kelyje Vilnius–Prienai, ties Prienais, jis smarkiai viršijo leistiną greitį. Tai užfiksavęs sektorinis radaras. Bauda vairuotojui neskiriama, bet tai reiškia, kad matuokliai jau veikia.

Pasak Marijampolės Kelių policijos skyriaus pareigūnų, sektoriniai greičio matuokliai puikiai fiksuoja automobilių numerius ir naktį. Priduodant matuoklį, esantį kelyje Marijampolė– Kybartai–Kaliningradas pareigūnai, peržiūrėdami įrašus matė užfiksuotus seno automobilio „Audi“ numerius, kuris, atvažiuodamas nuo Kybartų, leistiną greitį viršijo daugiau kaip 50 kilometrų per valandą. Kol oficialiai nepaskelbta, kad matuokliai pradedami naudoti, greičio mėgėjai nebaudžiami. Tačiau jų daug. Užfiksuota apie 100 pažeidimų.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA