Kelionės mokytojams: įgyjama nauja patirtis, keliama kvalifikacija

Lietuva
„Ingrida Tours“ nuotr.
Reporteris Inga Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Kaip sudominti mokinius? Kaip pateikti informaciją, kad pamokos taptų įdomios ir įtraukiančios? Į šiuos ir kitus klausimus mokytojai atsakymą randa kelionėse. Kvalifikacijos kėlimo ekskursijos pedagogams – unikalus būdas praturtinti turimas žinias bei nuolat tobulėti.

Kelionių po Lietuvą, Latviją agentūra „Ingrida Tours“ organizuoja kvalifikacijos kėlimo keliones ikimokyklinio, mokyklinio ir neformaliojo ugdymo pedagogams. Kelionių agentūros vadovė Ingrida Pociutė sako, kad tokios kelionės ne tik praplečia mokytojų akiratį, bet suteikia neįkainojamų žinių, moko pažinti vaikų kūno kalbą, suprasti istorijos chronologinę seką bei būdus, kaip naują informaciją inovatyviai pateikti moksleiviams. Keliones pedagogai gali rinktis pagal poreikį ir sritį, kurioje dirba.

Kūno kalbos mokymai

Mokymų metu pedagogai studijuoja ir praktikuojasi žmogaus kūno kalbos pažinimo būdus. Tai viena populiariausių kvalifikacijos kėlimo kelionių. Jų metu ne tik aplankomi žymūs istoriniai objektai, bet kompetentinga lektorė moko pažinti žmogaus kūno kalbą, pasakoja apie žmonių tipus, kaip juos atpažinti pagal veido bruožus, kūno judesius.

„Bet kuris mokytojas ar darželio darbuotojas bendrauja su žmonėmis ir tą pačią informaciją vaikai išgirsta skirtingai. Pagal tai, kaip žmogus sėdi, jau gali sužinoti, kaip reikia pateikti informaciją, kad ją suprastų. Tai labai naudinga dirbant su vaikais. Kartais vaikai juk nedrįsta pasakyti, kad nesuprato, o po mokymų mokytojas gali tai suprasti iš vaiko kūno kalbos“, – pasakoja I. Pociutė.

Esant poreikiui kūno kalbos pažinimo lektorę galima pasikviesti ir į savo mokyklą, darželį ar kitą ugdymo įstaigą.

Mitologinis, kultūrinis paveldas ir kraštovaizdžio pažinimas

Istorijos pažinimas – tai ne vien sausos istorijos iš vadovėlio. Lietuva gausi kultūros paveldo. Mokytojai gali gilinti žinias ir pažinti įvairius šalies kampelius – Žemaitiją, susipažinti su Oginskių kultūros paveldu, aplankyti Žemaičių Kalvariją, istoriją pažinti per istorines asmenybes ir jų aprašytus to meto išgyvenimus.

„Tai ne tik istorija. Taip pristatoma įvykių seka. Ji susieta su laikmečio asmenybėmis, politika, ekonomine situacija. Pasakojama, kaip keitėsi istorija, geografija. Tokios žinios mokytojams labai svarbu. Istorija tampa tarsi gyva, įdomi“, – sako „Ingrida Tours“ vadovė I. Pociutė.

Šiose kelionėse mokytojams įtraukiamos ir praktinės užduotys, ragaujama istorinį laikmetį atitinkančių patiekalų, bandoma pajusti istoriją, tų laikų aktualijas ir gyvenimo būdą.

Dalis edukacijų vyksta teatralizuotai – jų metu kelionės dalyviai ne tik įtraukiami į linksmybes, bet ir sužino svarbių faktų.

„Supažindinama su ledynmečio laikotarpiu. Kodėl būtent taip buvo suformuotas kraštovaizdis, kokį gamtinį paveldą tuomet turėjo, kaip jis išliko ir kito? Tai atskleidžiama ir per teatralizuotas ekskursijas – veikėjai atskleidžia legendas, pasakas, susijusias su vietove“, – pasakoja I. Pociutė.

Pažintis su pagrindiniais žmogaus pojūčiais

Visi žino, kad žmogus pasaulį ne tik mato, bet ir jaučia kitais savo pojūčiais. Vienas iš svarbiausių – lytėjimas. Kelionės metu akcentuojama ne tik istorija, bet ir pojūčiai. Įvairių emocijų ir pojūčių sukels basakojų takas, kuriame daugiau nei 30 skirtingų dangų.

„Pasivaikščioję basakojų taku pajunta ir savo kraujotaką, ir įvairius taškus pėdoje, kurių gal seniau neskaudėdavo. Ypač šiuolaikiniai vaikai savo laiką leidžia prie kompiuterių ir stokoja tų gamtos pojūčių. Ši ekskursija labai patinka mokytojams“, – sako kelionių organizatorė.

Iš tiesų ekskursijos dalyviai ne tik kojas pamankština, bet duoda peno ir skonio receptoriams. Ragauja arbatos, įvairių valgių. Kelionės metu siūloma aplankyti ir Keramikos muziejų, kuriame gausu įvairių formų ir paviršių eksponatų, kuriuos padovanojo tautodailininkai.

 

Kai susijungia gamta, menas ir technologijos

STEAM ekskursijos po įvairius Lietuvos kraštus nepalieka abejingų. Pedagogai mielai renkasi tokias veiklas, šis mokymo metodas, kuris sujungia gamtą, mokslą, meną, technologijas ir inžineriją, labai populiarus pasaulyje. Pedagogai, dirbantys su ikimokyklinukais arba pradinukais, mielai renkasi šias ekskursijas, kad pagilintų žinias. Jų metu išmokstama, kokie veiklos būdai skatina mokymąsi, kaip taikyti STEAM kasdieniame ugdymo procese. Todėl ir kelionių metų ne tik lankomasi muziejuose ar aplankomi svarbūs miesto kultūros objektai, tačiau mokomasi atrasti ir ryšį su gamta. Kelionių metu pedagogai gali pasirinkti aktualias temas: „Žaidimas vaikystėje: laisvė pažinti, tyrinėti, kurti“ arba „STEAM iššūkis ikimokyklinio ugdymo įstaigoje“. Pagal temas kelionių organizatoriai parenka tinkamiausias kelionės veiklas.

Remiamas turinys