REDAKCIJA REKOMENDUOJA
Įvairenybės2020 m. Lapkričio 6 d. 17:49

Kelionėms amžius – ne riba

Marijampolė

Asociacijos veikloje dalyvaujantys senjorai nelinkę užsidaryti namuose ir mėgsta keliauti. Nuotrauka iš Marijampolės miesto pagyvenusių žmonių asociacijos archyvo

Birutė MontvilienėŠaltinis: Etaplius.lt

153289

Nors pandemija ir gąsdina visus marijampoliečius, o senjorus tuo labiau, tačiau gamta mus džiugina gražiu rudeniu, žavi geltonais, raudonais atspalviais, kuriuos vis dar paįvairina ir žaliais, oranžiniais potėpiais. Galima rinktis: ar skųstis dargana ir visomis įmanomomis negandomis, ar džiaugtis švelnia rudens saulute ir nepakartojama gamtos spalvų palete.

Marijampolės miesto pagyvenusių žmonių asociacijos senjorai yra optimistai ir nelinkę bėdavoti. Šiuo metu gyvename pagal principą – mūsų bočiai karą, marą ištvėrė, tai mes pandemiją tikrai atlaikysime! Todėl su paskutiniais vasaros ženklais ir su pirmaisiais rudens pėdsakais didelis mūsų asociacijos narių ir jos bičiulių būrys keliavo Lietuvos didingos istorijos keliais. Aplankėme legendomis apipintą Siesikų pilį – dvarą. Tai vienintelis Lietuvoje išlikęs fortifikuotas renesanso stiliaus dvaras, kuriame mus priėmė pats pilies šeimininkas. Jis plačiai ir įdomiai papasakojo pilies istoriją, legendas, pasidalijo tolimesniais restauravimo planais.

Iš Siesikų mūsų kelias vingiavo jau kitu, tačiau ne mažiau svarbiu istoriniu laiku. Užugirių dvaras – tai paties tarpukario Lietuvos Prezidento Antano Smetonos mėgstamiausia rezidencija. Prezidentas jame mėgdavo atsipūsti po įtemptų darbų ir sprendimų, padūmoti ir priimti garbingus svečius. Labai įdomu buvo pamatyti ir prie dvaro Prezidento pastatytą mokyklą-muziejų, kone didžiausią ir pažangiausią to meto Lietuvoje.

O pietaudami Taujėnų dvare pasijautėme bajorais, tačiau labiausiai mus sužavėjo didelis ir įspūdingas dvaro parkas, kuriame po skanių pietų klajodami žavingais parko takais, takeliais atsipūtėme ir mintimis jau keliavome istorijos vingiais.

Grįždami susipažinome su Ukmerge – vienu seniausių mūsų šalies miestų, kur išlikęs gražiai restauruotas piliakalnis, o savo rezidencijas turėjo tokie garsūs Lietuvos didikai kaip Radvilos, Tiškevičiai ir Tyzenhauzai.

Kelionė – tikrai geras atokvėpis, monotoniško gyvenimo paįvairinimas ir nauji įspūdžiai. O šioji paskatino skaityti knygas apie Lietuvos praeitį, papročius, garsius žmones. Dar ilgai diskutuosime ir pasakosime vieni kitiems, ką naujo sužinojome... Ir ne bėda, kad šiuo metu negalime susirinkti į būrį, nes mums nesvetimos interneto technologijos. Taigi, bendraujame telefonu, interneto svetainėse, o besikalbėdami ir vėl svajojame apie naujas keliones. Juk svajonės taip pat nuspalvina mūsų dienas.

Esame labai dėkingi Narto seniūnijos seniūnaičių sueigai ir Marijampolės savivaldybei, kad padėjo mūsų projektui „Marijampolės senjorų pažintinė tautinė kelionė Didingos Lietuvos istorijos ir tautiškumo keliais“ gauti finansavimą. Lėšas šiam projektui skyrė Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

Janina SENKIENĖ,

Marijampolės miesto pagyvenusių žmonių asociacijos pirmininkė