Angle down Atgal

Keleivinis kateris „Raketa“ vėl kursuos Nemunu tarp Kauno ir Nidos

Po aštuonerių metų pertraukos rekonstruotas greitaeigis keleivinis kateris „Raketa“ atnaujins laivybą Nemunu – jis kursuos tarp Kauno ir Nidos.

Kateris po dviejų mėnesių remonto į Nemuną bus nuleistas jau ketvirtadienį, Vidaus vandens kelių direkcijos uoste Kaune, išvakarėse informavo direkcija.

Laivą įsigijo viešoji įstaiga „Vandens kelias“. Kateris porą savaičių dar bus tikrinamas, baigiami paskutiniai darbai, o pirmasis reisas iki Nidos ir atgal į Kauną turėtų vykti birželio pradžioje.

Pasak Vandens kelių direkcijos vadovo Vladimiro Vinokurovo, atgaivinti „Raketų“ tipo laivų reisus pastaraisiais metais buvo bandoma ne kartą, tačiau pritrūkdavo ir investicijų, ir savivaldybių palaikymo bei „optimistiškesnio verslininkų požiūrio“.

„Šiemet Vidaus vandens kelių direkcijai atgaivinus krovininę laivybą, o keleivinius laivus įsigijus naujiems savininkams, svajonė vėl matyti atgijusį Nemuną, atrodo, pradeda pildytis. Netrukus į reguliarius reisus išplauks ir mūsų keleivinis laivas „Vilkija“, tad, galima sakyti, Kaunas pamažu atsisuka į savo istorine šaknis ir vėl jaučiame, kad esame paupio miestu“, - sako V. Vinokurovas.

Tikimasi, kad greitaeigis keleivinis kateris bus patogi, greitesnė ir netgi pigesnė alternatyva kelionei į Nidą automobiliu, t.y. nereikės mokėti įvažiavimo, kelto mokesčių, o susisiekimui vietoje bus galima gabentis dviračius ar paspirtukus.

Kaip skelbia direkcija, naujieji „Raketos“ savininkai įsigijo tris greitaeigius keleivinius katerius, tačiau šiemet reisus vykdys tik vienas. Tokio tipo laivų greitis siekia apie 60-70 kilometrų per valandą, tad kelionė iki Nidos turėtų užtrukti apie 3,5-4 valandas. Toks greitis pasiekiamas dėl ypatingos konstrukcijos – specialių menčių.

Keleivių Kaune laivas lauks uoste prie „Combo“, o Nidoje – senajame uoste.

Į vandenį nuleidžiamas laivas pagamintas 1963 metais. Rekonstrukcijos metu buvo atnaujintas laivo korpusas, pakeisti svarbūs mazgai. Jame yra 58 sėdimos vietos, taip pat vietos dviračiams. Lietuvoje yra tik keli upeiviai galintys valdyti tokio tipo laivus, reisus pradedančiojo laivo įgulą sudarys Vidaus vandens kelių direkcijos personalas, BNS informavo direkcijos atstovai.

Sovietinės okupacijos metu Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų. Daugiausia jų plaukdavo maršrutu Kaunas-pajūris. Vasarą keliautojų laukdavo net 3 reisai per dieną.

Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 m. Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą. Kurį laiką laivybą Nemunu vis dar buvo bandoma atgaivinti, tačiau nuo 2010 metų „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.

BNS

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite