REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2017 m. Gruodžio 20 d. 15:32

Kavinių reitingai verčia pasitempti ir byloja klientui

Marijampolė

Loreta AkelienėŠaltinis: Etaplius.lt


23834

Nuo 2013 metų kavinių ir restoranų vertinimo reitingai imti žymėti puodeliais: aukščiausias įvertinimas – penki puodeliai, gavę 1 ar 2 puodelius jau neturėtų teisės dirbti, nes tiek skiriama radus labai rimtų pažeidimų. Vertinimas yra momentinis – fiksuojama tokia situacija, kokia tą dieną, kai atvyko neįspėję tikrintojai, buvo nustatyta.


Foto galerija:

sotas-4.jpg
sotas-5.jpg

Vertina, ar atitinka higienos reikalavimus

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistai, atlikę vertinimą, įteikia savininkui lipduką su puodeliais, kuris turi būti priklijuojamas klientams matomoje vietoje.

Maitinimo įstaigos stengiasi pasitempti, gauti kuo geresnį įvertinimą, o klientai mato, kaip tvarkomasi ne tik salėje, bet ir virtuvėje – ten, kur jiems užeiti draudžiama. Vertinimui tiriama visuma – higienos būklė, technologijos, įranga, produktų kokybė, personalo švara, pagrįstų skundų skaičius ir kt. Pildomos balų lentelės, paskui susumavus matyti, kiek galima skirti puodelių. Aptarnavimo kultūra, salės interjero grožis ar kiti panašūs dalykai įtakos vertinimui neturi.

Kaip papasakojo Marijampolės VMVT vyr. specialistės-maisto produktų inspektorės Kristina Kučinskaitė ir Vilija Uždavinienė, kiekvieno planinio patikrinimo metu skiriamas lipdukas. Aukščiausią įvertinimą (5 puodukus) šiemet gavę 17 Marijampolės maitinimo įmonių, 16 įmonių gavo 4 puodukus. Trys puodukai suteikti tik dviem įmonėms. Tikrintojos pastebi, kad kavinių ir restoranų savininkai nevengia pasigirti, pasididžiuoti geriausiu įvertinimu, stengiasi pasilyginti su šalia esančiais konkurentais. Taigi vertinimas skatina juos pasitempti.

Valgykla „Sotas“ šiemet gavo 5 puodukus

Kai lapkričio 28 d. kartu su inspektorėmis lankėmės valgykloje „Sotas“ J. Jablonskio gatvėje, pirmas įspūdis tikrai buvo labai geras: patalpos švarios, skoningai įrengtos, virtuvės įranga, matėsi, nauja. Valgyklos vadovė Raimonda Sasnauskienė papasakojo, kad nors dirbama dar tik trečius metus, maitinimo įstaiga lankytojų vertinama gerai, nes jų nestinga, žmonės sugrįžta, ir tikrai ne todėl, kad čia galima gauti veltui bandelę. Valgykloje iš viso yra 12 darbuotojų ir patiekiamas tikrai didelis asortimentas (tądien buvo 15 karštųjų patiekalų), kainos nedidelės, maistas šviežias. Vedėja sakė, kad valgytojų per pietus atvažiuoja iš viso miesto.

Beje, ši valgykla sriubos ir kompoto kasdien veltui duoda socialiai remtiniems žmonėms. Taip pat iš čia maistas tiekiamas Mokolų progimnazijai. Tądien inspektorės skyrė valgyklai 5 puodelius, nors neatitikimų reikalavimams vienas kitas buvo. Taigi pirmas įspūdis neapgavo, o vertinimas pakilo, mat pernai buvo gauti 4 puodeliai.

Maitinimo įstaigų požiūris skiriasi

Marijampolės Gedimino g. esančios kavinės „Miami wok and sushi“ vadovė Sandra sakė, kad lipdukas svarbus ir jiems, ir klientams, ypač atvykusiems iš kitur, nežinantiems, kokia tai maitinimo įstaiga. „Lipdukas su penkiais puodeliais jiems tarsi sako, kad čia švaru, nėra pavojaus apsinuodyti maistu“, – sakė ji.

„Pandos“ kavinės darbuotoja teigė, kad priešingai – jiems visiškai nesvarbu, o ir klientai per tuos ketverius metus nė sykio nesidomėjo, neklausė, koks yra kavinės įvertinimas, nors lipdukas priklijuotas matomoje vietoje ant durų.

Kavinėje „Nica“ kaip tik buvo keičiamas senasis lipdukas, tad penktadienį ant durų nesimatė jokio. Kai kurios darbuotojos net nesuprato, kokio lipduko klausiama. Pasirodo, tik neseniai buvo patikrinimas ir gautas 5 puodukų įvertinimas (toks pat buvo ir prieš tai).

Kavinės „Kambarys“ darbuotoja sakė, kad jie nėra vertinami, nes per mažas asortimentas, bet neatmetė galimybės prašyti, kad MVMV tarnyba įtrauktų kavinę į reitingavimą puodukais. „Patikrinimai vis tiek vykdomi, tik dabar klientai neturi galimybės sužinoti jų rezultatų, kai negauname lipduko. Tiesa, besiteiraujančių lipduko dar nėra buvę.“ O galimybė gauti reitingavimą puodukais egzistuoja, tereikia pateikti tarnybai prašymą.

Vertinimą dar griežtins

Tai, ar maitinimo įstaiga yra gavusi skundų iš klientų, taip pat turi įtakos vertinimui. 2016 metais Marijampolės VMV tarnybos užregistruoti 7 vartotojų skundai: trys dėl kebabinių (nė vienas nepasitvirtino, tiesa, kebabinės nėra reitinguojamos), keturi dėl kavinių/restoranų (vienas buvo pagrįstas).

2017 m. gauti 4 vartotojų skundai: vienas dėl mokymo įstaigos, vienas dėl kebabinės, du dėl kavinių/restoranų, iš jų pagrįstas buvo vienas.

Inspektorės K. Kučinskaitė ir V. Uždavinienė sakė, kad įvertinimą puodukais per 14 kalendorinių dienų savininkai gali skųsti. Per ketverius metus Marijampolės VMVT nėra gavusi nė vieno skundo. Vertinimas galioja vienus metus. Planuojama ateityje dar sugriežtinti reikalavimus gauti aukščiausią įvertinimą. Sužinoti, kokį vertinimą gavo pamėgta kavinė, galima tarnybos vertinimo paieškos el. puslapyje. Čia taip pat maitinimo įstaigų savininkai gali sužinoti, kaip vertinami vieni ar kiti nusižengimai, kaip skaičiuojami balai.

Ričardo PASILIAUSKO nuotraukos



REDAKCIJA REKOMENDUOJA