Angle down Atgal

Kauno savivaldybės iniciatyva dešimtys aukštųjų mokyklų dėstytojų persikvalifikuoja į mokytojus

Dėstytojai, kuriems pritrūksta darbo vietų, mažėjant aukštosiose mokyklose studentų, arba tie, kurie nori išmėginti save kaip mokytojai Kauno mokyklose, vis dažniau žengia į klases dirbti.

Prieš keliolika metų mokykloje susirasti darbo negalėjo ir mokslų daktaro laipsnį įgijęs dėstytojas, nes neturėjo pedagoginio išsilavinimo, tuo metu dabar, kai mokytojų trūksta, jie mielai laukiami klasėse.

Unikalus sprendimas, pasak Kauno miesto savivaldybės administracijos atstovės Aušrinės Vaščėgaitės, mažinti mokytojų trūkumą subrandino pirmuosius vaisius. Lietuvoje analogų neturinčią profesinių studijų programą, suteikiančią galimybę universitetų dėstytojams tapti mokytojais, jau baigė 13 įvairių specialybių profesionalų. Dalis jų sėkmingai dirba Kauno mokyklose.

„Šiuo metu daug laisvų darbo vietų mokyklose ar darželiuose nepamatysite, nes Savivaldybė negali leisti, kad dėl mokytojų trūkumo nukentėtų ugdymo procesas. Todėl mokslo metų pradžioje, komplektuojant tvarkaraščius, mokyti kviečiami tiek studentai, tiek pensinio amžiaus žmonės, ir visos pamokos vyksta. Vis dėlto tokia praktika neduoda pačių geriausių rezultatų. Juolab, kai žvelgiama į perspektyvą. Tad pasirinktas kitas kelias“, - teigia A. Vaščėgaitė.

Savivaldybės duomenimis, dabar vidutinis mokytojų amžius Kaune – 51 metai. Didžioji dalis pedagogų artėja prie pensinio amžiaus ir netolimoje ateityje nemažai jų, tikėtina, trauksis iš darbo rinkos. Be to, jaunų pedagogų iki 29 metų amžiaus Kauno bendrojo ugdymo mokyklose yra vos 4,2 proc. Negana to, pastebimi mokyklų kaitos procesai: ieškoma nišinių specializacijų, tarp jų inžinerinio profilio, gamtos mokslų ir pan., kuriamos bakalaureato programos, todėl atsiranda unikalus ugdymo turinys, reikalaujantis naujų pedagogų kompetencijų (žymiai aukštesnis anglų kalbos žinojimo lygmuo), papildomos kvalifikacijos (naujos kartos inžinerijos ir technologijų mokytojai) ar netipinės specializacijos (dizainas ir pan.). Todėl spręsdama mokytojų trūkumo problemą, Kauno miesto savivaldybė ėmėsi motyvacinių priemonių, pritraukiant dėstytojus dirbti mokyklose.

Dar 2018 metų vasarą Kauno miesto savivaldybė universitetų dėstytojams pasiūlė įgyti papildomų kompetencijų ir dirbti mokytojais bei siekti mokyklų vadovų pareigų. Taip ketinama ne tik spręsti visoje Lietuvoje aktualią mokytojų trūkumo problemą bei naujų vadovų poreikį, bet ir pritraukti į mokyklas geriausius specialistus.

Praėjusį gruodį vienerių metų edukologijos studijas pabaigė pirmoji laida – 13 įvairių specializacijų dėstytojų. Pedagogo kvalifikaciją įgijo geografiją, chemiją, biologiją, fiziką, informatiką, matematiką dėstantys akademikai. Tai sritys, kurių specialistai Kauno mokyklose šiandien ypač reikalingi. Jie gilinosi į pedagogo profesijai aktualius dalykus: pedagogiką, didaktiką, psichologiją, ugdymo proceso valdymą, specialiąją pedagogiką ir psichologiją. Ypač svarbi šių studijų dalis – pedagoginė praktika, kurią studentai-dėstytojai atliko Kauno mokyklose. Tokia galimybe džiaugėsi ne tik dėstytojai, bet ir mokyklų bendruomenės. Dalis studentų jau sėkmingai dirba miesto mokyklose bei darželiuose, kiti planuoja mokytojo darbą pradėti nuo naujų mokslo metų.

„Šiandienos demografinė situacija ir aukštojo mokslo permainos diktuoja naujas tendencijas: visoje šalyje stebimas aukštųjų mokyklų dėstytojų poreikio mažėjimas, o mokyklose – kvalifikuotų specialistų stygius. Kauno sprendimas padeda spręsti abi problemas. Universitetų dėstytojams siūloma įgyti papildomų kompetencijų ir dirbti mokytojais arba siekti mokyklų vadovų pareigų. Tai reiškia didesnį uždarbį ir galimybę vertingai perteikti savo patirtį bei žinias, o mokiniams užtikrina turiningesnį ir rezultatyvesnį mokymosi procesą“, – pažymima Kauno miesto savivaldybės pranešime.

Šią programą Kaune ruošiamasi tęsti ir šiemet, planuojama pakviesti dar 20 dėstytojų, kurie ateityje irgi dirbtų miesto mokyklose.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite