REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2019 m. Sausio 4 d. 11:24

Kasmet užsidaro kas dešimta kavinė: priežastis – rinkos neišmanymas?

Vilnius

Katlerio kebabų restorano atidarymas © Edvard Blaževič

Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt


66644

Birželio mėnesį sostinėje duris atvėręs humoristo Manto Katlerio kebabų restoranas stabdo veiklą, spalį „Keulė Rūkė“ darbuotojų skaičius sumažėjo nuo 25 iki 6, visgi dabar jų yra jau 15. Ekspertai sako, kad kasmet apie 10 proc. visų kavinių ir restoranų užsidaro, o juos greitai pakeičia nauji. Restoranų rinka Lietuvoje – itin dinamiška, o šios srities neišmanantys savininkai joje užsibūna neilgai.

„Tai vyksta metai iš metų ir nebestebina. Visi mato tik fasadinę mūsų darbo pusę. Ir pramogų pasaulio atstovai, ir kulinarai nesupranta, kiek reikia išmanyti. Teks tvarkyti teisinius, personalo klausimus. Atrodo, kad viskas pasidaro savaime. Klientas yra labai reiklus. Reikia turėti savo koncepciją, kokybiškai gaminti. Tenka nusivilti, ir po pusės metų žmogus mato, kad nebeišsilaiko. Mūsų tai nestebina, tiems, kas ateina į rinką, atrodo kitaip“, – sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidente Evalda Šiškauskienė.

Vis dėlto ji tikina, kad šis sezonas sostinės kavinėms buvo itin geras: augo apyvarta, klientų, turistų skaičius. „Bet kasmet 10 proc. kavinių užsidaro, tiek pat ir atsidaro. Vieni pakeičia kitus. Vis dėlto sostinėje yra įvairiausių restoranų, tai yra žavu, visi ieško savo veido“, – teigia ji.

Norint sukurti sėkmingą restoraną, reikia iš anksto žengti kelis žingsnius į priekį. O viena didžiausių klaidų – svetimos koncepcijos kopijavimas. Svarbu išlaikyti kokybę, gerą aptarnavimą.

Neretai kavines žlugdo aukštos patalpų nuomos kainos, kova su kaimynais: „Yra daug faktorių, reikia juos visus pamatuoti, galima kreiptis į asociaciją, pasitarti. Daug kas taip ir daro“, – sako E. Šiškauskienė.

62.jpg

Svarbu pasirinkti teisingas vertybes

Rinkodaros ekspertai taip pat turi ką patarti kavinių bei restoranų savininkams. Giedrė Plukienė, tyrimų ir mokymų konsultantė, dirbanti su prekės ženklais, sako, kad vartotojai šiuo metu jau yra atsikandę įvairių įvaizdinių reklamų ir didelį dėmesį skiria įstaigos pozicionuojamoms vertybėms.

„Prekės ženklai turi turėti stiprų ir aiškų vertybinį pagrindą. Vertybių poreikis auga. Bet labai svarbu ne tik komunikuoti savo idėją, bet ir ja gyventi. Vartotojas taip pat pastebi, kaip bendraujama su darbuotojais, kokia įstaigos atmosfera“, – sako G. Plukienė.

Pasak jos, būtent šis faktorius gali sukurti ir didžiausią klaidą: „Jeigu prekės ženklas duoda pažadą vartotojui, teigia, kad yra pigiausias, turintis didžiausią pasirinkimą, geriausią kokybę, o tai neatitinka realybės, taip atstumiamas žmogus“.

Mokymų vadovė paminėjo vienos kavinės pavyzdį, kuri įdarbindavo buvusius narkomanus, sunkiai pritampantį jaunimą. Ji nuolat turėjo lankytojų, kurie palaikė pačią idėją, jaunuolius. Tad svarbi yra faktorių visuma ir negali žinoti, kuris iš jų taps svarbiausiu.

„Lojalumą lemia daug faktorių: vieta, pastangos, asortimentas, interjeras. Visumą kuria detalės. Reikalingas autentiškumas, kuris kuria prekės ženklą, pasakoją istoriją. Neužtenka tik savo vardo, kartais užtenka atsitiktinumo, bet tai daugiau išimtys nei taisyklės“, – pridūrė G. Plukienė.

7.jpg

Alfa.lt primena, kad ketvirtadienį pasklido žinia, kad M. Katlerio kebabų restoranas stabdo veiklą. Tai patvirtino ir pats komikas.

Nors jo ir verslo partnerių įkurtas restoranas sulaukė didelio visuomenės dėmesio, šiandien įmonėje įdarbinti vos du asmenys.

„Nu ką, katė išlindo iš maišo, tai tarsiu porą žodžių. Taip, tai tiesa. Nuo sausio 1 d. „Katlerio Kebabai“ uždarė duris. Dirbome 6 mėn. (5 mėn. ilgiau nei Mios restoranas). „Jammi“ mėsa ilgiau stovi šaldytuve, nei kad mūsų kebabinė dirbo. Pardavėm daug kebabų, bet ne tiek, kad užtektų išlaikyt 180 kv. m patalpą pačiame Vilniaus centre. Turėjau seniai tokią svajonę turėti savo vietą, pabandžiau, nepaėjo“, – instagramo paskyroje rašė M. Katleris.

Jis pridūrė, kad bankrotas jo fizinio asmens neištiks ir tai jam esą nėra skaudi tema.

„Juokingiausia buvo paskutines dvi savaites, kai visi emigrantai rašo: „Oi blemba, grįšim į Lietuvą, tikrai paragausim tavo kebabų.“ „Tikrai nebeparagausit“ – galvoju. Su visais darbuotojais atsiskaityta iki paskutinio cento, ir vargu ar rasit bent vieną, su kuriuo buvo elgtasi negražiai. Džiaugiuosi šita patirtimi“, – pridūrė humoristas.

14348970-1250132908350986-623096437-n.jpg



REDAKCIJA REKOMENDUOJA