REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Rugsėjo 9 d. 10:26

Kas laukia „Huawei“ vartotojų?

Vilnius

Virginijos Kesminės nuotr.

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


98133

Kinų telekomunikacijų bendrovės „Huawei“ ir Jungtinių Valstijų valdžios konflikto įkarštyje telefonų savininkai neramiai laukia to momento, kai pasibaigs laikinoji kompanijai suteikta licencija naudotis „Google“ paslaugomis. Nuspręsta nutraukti ir „Android“ programinės įrangos atnaujinimus. Tad kokį poveikį vartotojai pajus ir ar galės prašyti kompensacijos už kilsiančius nepatogumus?

Sankcijos „Huawei“ kompanijai pradėtos taikyti po to, kai JAV pareigūnai pareiškė įtariantys, kad telefonų gamintojas bendradarbiauja su Kinijos saugumu ir šnipinėja telefonus įsigijusius vartotojus.

Rugpjūčio 19-oji buvo ta diena, kai „Google“ turėjo galutinai nutraukti bendradarbiavimą ir saugumo naujinių tiekimą „Huawei“, tačiau tą dieną buvo paskelbta, kad laikinoji licencija pratęsta dar 90 dienų. Tačiau kas laukia šiam terminui pasibaigus?

„Vakarų ekspresas“ pasiteiravo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT), ar telefonų savininkai galėtų grąžinti telefonus „Google“ nutraukus bendradarbiavimą su „Huawei“.

„Pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatas, visais atvejais pardavėjas atsako už prekės kokybę.

Šiuo atveju būtų vertinama, ar „Google“ produktų telefone nebuvimas sukeltų esminius telefonų funkcionalumo sutrikimus, tai yra ar dėl to prekė nebeatitiktų jai keliamų ir pardavėjo deklaruotų kokybinių reikalavimų„, - atsakyme teigė VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Giedrė Nenartavičiūtė.

Anot jos, tik tokiu atveju vartotojai turėtų teisę kreiptis į pardavėjus su reikalavimu grąžinti sumokėtus pinigus ir atlyginti nuostolius, atsiradusius dėl netinkamos kokybės prekės pardavimo.

„Tačiau būtina pažymėti, kad tokiu atveju vartotojas privalo konkrečiais įrodymais pagrįsti papildomai patirtų nuostolių dydį. Papildomai informuojame, kad, kilus ginčui, kiekvienu atveju situacija būtų vertinama individualiai, atsižvelgiant į visas svarbias aplinkybes bei ginčo šalių pateiktus įrodymus. Šiuo metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba tokio pobūdžio vartotojų nusiskundimų nėra gavusi“, - aiškino G. Nenartavičiūtė.

„Vakarų ekspresas“ pateikė klausimus ir „Huawei Lietuva“ atstovams, šie pažadėjo atsakyti, tačiau viešųjų ryšių vadovas Mindaugas Plukys ketvirtadienį rengiant publikaciją informacijos taip ir nepateikė.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA