REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2019 m. Lapkričio 15 d. 11:00

Karaliai ir dainininkai – po vienu stogu

Kaunas

Autorės nuotr.

Virginija ŠimkūnienėŠaltinis: Etaplius.lt

106593

Niekad nepagalvojau, kad gražuolis aktorius Bradas Pitas yra tik šiek tiek didesnis už mane, 162 cm ūgio moterį. Ir neįsivaizdavau, kad princesė Diana yra aukšta, lyg kokia krepšininkė. Visi mano įsivaizdavimai stojo į realias vietas, kai neseniai pabuvojau Londone, vaškinių figūrų muziejuje.

Foto galerija:

Madame Tussaud‘s vaškinių figūrų muziejus pavadintas jos įkūrėjos vardu. Jį 1835 metais įkūrė prancūzų kilmės skulptorė Madame Tussaud (tikrasis jos vardas – Marija Grosholtz). Jos pirmoji 1777 metais nulipdyta figūra buvo Volteras. Beveik tuo pačiu metu nulipdė ir Žano Žako Ruso ir Bendžamino Franklino skulptūras. Šiuo metu pasaulyje yra 12 tokių muziejų, tokiuose miestuose kaip Vašingtonas, Holivudas, Las Vegasas, Šanchajus, kitur.

Dabar muziejuje Londone yra apie 300 įžymių žmonių, politikų, dainininkų, kino aktorių ir sportininkų vaškinių figūrų.Būti eksponuojamam šiame muziejuje yra laikoma garbe. Figūros yra originalaus dydžio, gaminamų figūrų plaukų spalva, rankų pirštų ilgis ir kitos detalės pateiktos tokios, kad kuo tikroviškiau atrodytų. Įsitikinome, jog kai kurių žvilgsniai yra tokie gyvi, jog rodos, kad žmogus tave kiauria permato... Ypač man įstrigo N. Mandelos žvilgsnis.

Bet apie viską iš eilės. Kai aš su draugėmis planavau kelionę į Londoną, norėjome per kelias dienas pamatyti kuo daugiau. Vienas iš lankytinų objektų, numatytų mūsų planuose buvo madam Tussaud’s muziejus. Žinodamos, kad prie muziejaus nuolat yra gyva turistų eilė, mes bilietus įsigijome dar Lietuvoje. Bilietas internetu kainavo 37 eurus asmeniui. Nepigu, bet įspūdžiai atsipirko. Muziejus atsidaro nuo 9 valandos vietos laiku, mums buvo nurodyta atvykti pusę dešimtos. Taksi nuo savo gyvenamosios vietos važiavome daugiau kaip 40 minučių. Pastatas iš išorės neatrodė įspūdingai, kad viduje bus įdomu galėjai spręsi tik iš reklaminių plakatų. Kadangi bilietus mes jau turėjome, gyvos eilės dar nebuvo, į vidų patekome greitai. Patikrinus bilietą, mums ant rankos užklijavo apyrankę su kodu, panašiai kaip koncerte ar viešbutyje. Taip pažymėtos ir pradėjome daugiau kaip dvi valandas trukusią vaškinių figūrų apžiūrą. Pirmiausiai mus pasitiko gražuolė Merilin Monro, su garsiuoju savo besiplaikstančiu sijonu. O vėliau sekė žymios ir dar žymesnės kino ir pramogų pasaulio žvaigždės. Džiaugėmės, galėdamos be eilių fotografuotis šalia įžymybių. Dauguma jų buvo po vieną. Tačiau nemažai buvo ir poromis. Vienas šalia kito stovėjo aktoriai Leonardo di Caprio ir Kate Winslet iš „Titaniko“, meiliai glaudėsi Viktorija ir Deividas Bechemai, balkone pasitempę stovėjo princas Čarlzas ir jo dabartinė sutuoktinė Kamila. Politikai Donaldas Trumpas, Barakas Obama ir Borisas Johnsonas, N. Mandela į lankytojus žvelgė po vieną. Dauguma įžymių sportininkų taip pat buvo po vieną, populiariausias tarp jų raudonai pasipuošęs futbolininkas C. Ronaldo.

Jungtinės karalystės Jos didenybė karalienė stovėjo įamžinta su visa svita, prie jos figūros buvome įleidžiami po vieną. Beje, daugumoje vietų dirbo ir muziejaus fotografai, jų nuotraukas – po vieną ar visą albumą buvo galima įsigyti prie muziejaus išėjimo.

Tame pat muziejuje, už atskirą mokestį buvo galima apžiūrėti ir garsiojo seklio Šerloko Holmso butą, apsilankyti morge, kur gulėjo jo priešininko Moriarti palaikai. Pabuvojome ir siaubo kambaryje su vaiduokliais. Gaila, bet šioje muziejaus dalyje nebuvo leidžiama nei fotografuoti, nei filmuoti. Na, o pabaigoje mūsų laukė kelionė smagiu traukinuku po senovinį Londoną. Miesto vaizdus lydėjo pasakojimas, kaip vystėsi milžiniškas miestas, kažkada buvęs didžiausiu pasaulyje. Jau visai netoli išėjimo dar apžiūrėjome Šreko, Sostų karų ir kosmoso ateivių figūras, pasėdėjome erdvėlaivyje. Kaip jau priimta, muziejų palikome išeidami per suvenyrų parduotuvę. Kaip atsilaikyti nenupirkus lauktuvių? Išėjusias iš muziejaus šiek tiek nuliūdino lietus. Tačiau pamatę, kad prie muziejaus nutįsusi kilometrinė eilė, nudžiugome, jog sutaupėme laiko kitoms Londono įžymybėms apžiūrėti.