REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2020 m. Gruodžio 23 d. 19:00

Kalėdų siuntos daugelį pasieks prieš Naujuosius

Vilnius

Šiuo metu „Omniva LT“ valdo didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje. © Alfa.lt

Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt


159323

Per šventes šiemet kaip niekad daug nedarbo dienų, šventes švęs ir kurjeriai, todėl prieš Kalėdas išsiųstos siuntos daugelį pasieks tik po ilgojo savaitgalio.

Šiemet siuntų kiekis muša visų laikų rekordus: skaičiuojama, kad siuntų, lyginant su praėjusiais metais išaugo 2-3 kartus.

Privačios įmonės siuntų srauto didžiulį augimą prognozavo iš anksto ir tam ruošėsi nuo metų pradžios – įdarbino naujus darbuotojus, plėtė paštomatų tinklą.

Tuo metu valstybės įmonei Lietuvos paštas šį gruodį tris kartus išaugus siuntų srautui pradėjo trūkti žmogiškųjų ir kitų išteklių, todėl bendrovė prieš šventes padidino kurjerių paslaugų įkainius.

E. prekybos bumo tikėjosi vėliau, bet nesutriko

Didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė OMNIVA LT nuo šių metų pradžios iki gruodžio 20 d. pristatė 2,3 karto daugiau siuntų nei per visus 2019 m.

„Nors šių metų gruodžio mėnuo dar nesibaigė, matome tendenciją, kad siuntų skaičius auga: 2020 m. gruodžio mėnesį pristatėme dvigubai daugiau siuntų nei 2019 m. gruodį. Palyginti su 2019 m. lapkričiu, šių metų lapkritį pristatėme 132 proc. daugiau siuntų“, – Alfa.lt sakė UAB OMNIVA LT direktorius Simonas Bielskis.

Pasak jo, pirmojo karantino siuntų skaičius smarkiai šovė į viršų ir tai buvo tam tikras iššūkis, nes tokį e. prekybos bumą, taip pat siuntų skaičiaus padidėjimą Lietuvoje, pasak S. Bielskio, bendrovė prognozavo po 1–2 metų.

„Didelis siuntų srautas išlieka ir per antrąjį karantiną, į kurį patenka ir kalėdinis laikotarpis, tačiau siuntų augimą numatėme ir jam ruošėmės iš anksto“, – teigė bendrovės vadovas.

Siuntų pristatymo greitis priklauso ne tik nuo verslo logistinių gebėjimų, bet ir nuo vartotojų – kaip greitai jie pasiima gautą siuntą iš paštomato ir palieka vietos kitai siuntai.

S. Bielskio teigimu, siuntų atsiėmimo laikas gruodžio mėnesį, palyginti su prieššventiniu laikotarpiu, sutrumpėjo 20 proc., „Esame labai dėkingi, kad klientai išgirdo mūsų prašymą solidarizuotis ir atlaisvina skyrelius kitoms siuntoms. Su tokia klientų pagalba siuntas galime pristatyti greičiau“, – teigė įmonės vadovas.

Siuntų gerokai daugiau, tačiau situacija nėra kritinė

„Siuntų skaičius gerokai didesnis nei įprastu metu iki karantino įvedimo ar kalėdinio laikotarpio pradžios, tačiau situacija nėra kritinė, logistikos procesai vyksta sklandžiai“, – sakė S. Bielskis.

Bendrovė, pasak jo, kalėdiniam laikotarpiui ir didesniam siuntų srautui ruošėsi iš anksto – nuo metų pradžios planavo, kokias priemones taikys kalėdiniu laikotarpiu, ir tai pasiteisino.

„Spalio pradžioje padidinome savo pajėgumus šventiniam sezonui įdarbindami naujų darbuotojų, lapkričio pradžioje įrengėme 21 laikiną siuntų atsiėmimo „Džiaugsmo stotelę“ Lietuvos miestuose ir miesteliuose, atnaujinome budinčių kurjerių paslaugą. Taip pat vykdome planuotą paštomatų tinklo plėtrą – prie populiariausių paštomatų pridedame papildomus modulius, kurie iki 20 proc. padidins paštomatų skyrelių skaičių. Visos šios priemonės padeda suvaldyti didelį siuntų skaičių“, – teigė S. Bielskis.

Šventiniu laikotarpiu keičiasi pristatymo grafikas

OMNIVA LT teigia, kad praėjusią savaitę Lietuvoje pristatė rekordinį skaičių siuntų – 15 proc. daugiau kalėdinių siuntų negu ankstesnę savaitę. Tačiau artėjant šventėms siuntų pristatymas gali išsitęsti.

Bendrovė informavo, kad gruodžio 24 d., 25 d. 26 d. ir sausio 1 d. yra nedarbo dienos yra tiek Lietuvoje, tiek Estijoje. O Latvijoje nedarbo diena yra ir gruodžio 31 d. Todėl gruodžio 24-26 d. ir sausio 1 d. siuntos Lietuvoje nebus surenkamos ir pristatomos. Šiomis dienomis nedirbs ir privačių bei verslo klientų aptarnavimo centras, todėl bendrovė rekomenduoja privatiems klientams siųsti internetu užpildant specialią formą, o privatiems klientams kreiptis e. paštu. Į jas įmonė žada atsakyti gruodžio 28 d.

OMNIVA LT informuoja, kad gruodžio 23 d. Lietuvoje surinkta siunta klientus Lietuvoje pasieks gruodžio 28 d., gruodžio 30 d. – kitą darbo dieną, o gruodžio 31 d. surinkta siunta – sausio 4 d.

Šios bendrovės paštomatų siuntų pristatymas Lietuvoje trunka 1–3 darbo dienas, o Vilniaus regione terminas ilgesnis, t. y. 1–4 darbo dienos.

„Siuntų skaičius augo visoje Lietuvoje, tačiau Vilniaus regione jis augo sparčiausiai, palyginti su kitais Lietuvos miestais. Dėl šios priežasties pristatymo terminas gali būti šiek tiek ilgesnis“, – paaiškino S. Bielskis.

Investavo daugiau kaip 5 mln. eurų

Šiuo metu OMNIVA LT plečia savo valdomą 300 paštomatų tinklą ir prie esamų paštomatų prideda 200 papildomų modulių. Jie didina dabar turimus pajėgumus 20 proc. Į šią plėtrą bendrovė investuoja apie 1 mln. eurų.

2019 m. į plėtrą OMNIVA LT investavo 4 mln. eurų. Bendrovės valdomas paštomatų tinklas išaugo du kartus –nuo 150 iki 300 paštomatų. Šiuo metu bendrovė valdo didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje.

S. Bielskis prognozuoja, kad vartotojų įpročiai smarkiai nesikeis ir pasibaigus pandemijai.

„Vis daugiau žmonių atranda e. komercijos pranašumus, verslai taip pat suka į e. prekybą. Vertindami dabartinę situaciją ir tendencijas manome, kad 2021 m. siuntų rinka ir toliau augs apie 10–20 proc.“, – Alfa.lt teigė S. Bielskis.

Lietuvos pašto skyriuose – apgultis

Lietuvos pašto skyriuose prieš šventes buvo galima matyti apgulties vaizdus. Žmonės plūdo išsiųsti ar atsiimti kalėdinių siuntinių bei sumokėti komunalines įmokas. Dėl ribojamų klientų srautų daug kur nusidriekė ilgos eilės, ypač didžiuosiuose prekybos centruose. Šiose eilėse, pro šalį zujant pirkėjams su pilnais prekių krepšiais, neretam teko laukti pusvalandį.

Tuo metu užsikišus paštomatams siuntos kai kur buvo dalijamos tiesiog iš kurjerių autobusiukų.

Pašto atstovai aiškino, kad šį gruodį siuntų srautas išaugo tris kartus, o karantino metu pradėjus trūkti tiek žmogiškųjų, tiek ir kitų išteklių, bendrovė iš naujo planuoja siuntų vežimo maršrutus bei imasi kitų būtinų priemonių, kad siuntos klientus pasiektų labai nevėluodamos.

Prieš šventes padidino įkainius

„Visa tai lemia stipriai augančius siuntimo paslaugų įkainius“, – teigė Lietuvos paštas.

Tad prieš šventes pailgėjus eilėms prie LP EXPRESS paštomatų ir pašto skyrių, nuo gruodžio 21 d. valstybės įmonė pavieniams klientams padidino kurjerių paslaugų įkainius.

Kainos didinamos klientams, kurie siunčia daiktus, sveriančius daugiau kaip 50 gramų ir užsisakantys kurjerių LP EXPRESS paslaugas, kai siunta yra paimama iš siuntėjo ir nugabenama gavėjui į rankas Lietuvoje arba pasirinktą terminalą ir atvirkščiai – paimamos iš terminalo ir nuvežamos gavėjui į rankas.

Daugeliu atveju Lietuvos pašto įkainiai didėja dvigubai, kai kuriais atvejais – trigubai.

Pavyzdžiui, iš siuntėjo – gavėjo adresu pristatoma XS (iki 1 kg) ir S (iki 2 kg) dydžio siuntos pristatymas šį pirmadienį pabrango nuo 5,89 Eur iki 10,99 Eur su PVM. Iš siuntėjo – terminalą siunčiamos XS dydžio (iki 1 kg) siuntos pristatymas pabrango nuo 2,58 Eur iki 8,99 Eur su PVM.

Bendrovės teigimu, pokytis neapima paslaugų iš terminalo į terminalą, taip pat Lietuvos pašto teikiamų paslaugų pašto skyriuose, importo bei eksporto paslaugų kainos. Naujos kainos taikomos siuntoms, užsakytoms per savitarnos sistemą arba prie siuntų terminalo.

Aptarnaus tik prekybos centruose

Lietuvos paštas informuoja, kad per didžiąsias šventes keičiasi pašto skyrių darbo laikas. Šv. Kalėdų pirmą dieną bei pirmąją Naujųjų metų dieną nedirbs nė vienas skyrius, o kitomis šventinėmis dienomis dirbs tik prekybos centruose esantys paštai.

Nemažai pašto skyrių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Alytuje didžiuosiuose prekybos centruose nedirbs ir per Kūčias gruodžio 24 d. Iš Lietuvos pašto viešai skelbiamo darbo grafiko matyti, kad daugiausia uždarytų Lietuvos pašto durų Kalėdų išvakarėse ras vilniečiai ir kauniečiai.

Perspėjo dėl siuntų vėlavimo 

„Šiemet siuntų kiekiai muša visų laikų rekordus, todėl nuolatos ieškoma alternatyvų, kaip siuntą kuo greičiau pristatyti gavėjui. Siuntos gali būti nukreipiamos į siuntų savitarnos terminalus, jeigu terminalas užpildytas, siunta nukreipiama į kitą artimiausią terminalą ar pašto skyrių, atiduotas mobiliame punkte. Situacija nuolat stebima ir, esant poreikiui, siūlomos papildomos pristatymo ar siuntų atsiėmimo alternatyvos“, – teigė Lietuvos paštas.

Pasak valstybės įmonės, populiariausius terminalus kurjeriai aptarnauja 5 kartus per dieną. Gavus siuntą į savitarnos terminalą, prašoma ją atsiimti kuo greičiau ir taip prisidėti prie sklandesnio pristatymo proceso.

Kita vertus Lietuvos paštas perspėjo, kad šiuo metu siuntos gali vėluoti apie 3 dienas, ypač didesnės, o artėjant Kalėdų ir Naujųjų metų šventėms pristatymo terminas esą dar labiau ilgės. 

Alfa.lt

alfalt-logo-skaidrus.png



REDAKCIJA REKOMENDUOJA