Kaip praaugti save

Kaunas
Autorės nuotr.
Virginija Šimkūnienė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Kol moksleiviai džiaugėsi pirmąja rudens atostogų diena, mokytojai skubėjo...mokytis. Paskutinį spalio pirmadienį Vaclovo Giržado progimnazija kartu su partneriais – savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi bei Švietimo ir paslaugų centro (ŠPC) Neformaliojo švietimo skyriumi, surengė rajono mokytojų Metodų mugę „Įsivertinkime ir praaukime save“. Tad žvarboką rudens rytą progimnazijos fojė prie registracijos stalų smagiai šurmuliavo ne, kaip įprasta, mokinukai, o arti dviejų šimtų pedagogų, pasiryžusių mokytis bei tobulėti, pasidalinti savo patirtimi ir pasisemti jos iš kolegų.

Jau seniai praėjo tie laikai, kai mokinių gebėjimams įvertinti užteko tik pažymio. Gyvenimas parodė, jog šiuolaikiniam vaikui labai svarbu suteikti galimybę savo pasiekimus ar nesėkmes įsivertinti pačiam, kas leidžia giliau pažvelgti į save, atsakingai pagalvoti, ką kiekvienas galėtų padaryti, kad sektųsi geriau, kad būtų galima sėkmingai augti ir net praaugti save. Šia kryptimi žengia ir mūsų rajono pedagogai. Kaip sekasi vaikus pratinti įsivertinti, kokie būdai ir metodai taikomi pamokose – sukaupta patirtimi pasiryžo pasidalinti dvylikos rajono švietimo įstaigų komandos. Savo taikomus įsivertinimo metodus kolegoms mugėje pristatyti pasirengė 13 Vaclovo Giržado progimnazijos pedagogų, tiek pat – iš A. Brazausko gimnazijos, 5 Palomenės pagrindinės mokyklos mokytojai, po 4 – iš Kaišiadorių lopšelio-darželio „Spindulys“, Žiežmarių mokyklosdarželio „Vaikystės dvaras“, po 3 – Pravieniškių lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“, Žaslių pagrindinės mokyklos, Žiežmarių ir Kruonio gimnazijų, 2 – iš Kaišiadorių suaugusiųjų ir jaunimo mokyklos, po 1 – iš Kaišiadorių lopšelio-darželio „Žvaigždutė“, Gudienos mokyklos-darželio „Rugelis“, Kaišiadorių meno mokyklos, Pedagoginės psichologinės tarnybos.

Metodų mugės atidarymą smagiais akordais pradėjo muzikos studijos „Tagretukas“ dalyviai su savo vadove Jurgita Jašauskiene. Trumpam padvelkė švente, po kurios – rimtas darbas. Mugės šeimininkė, V. Giržado progimnazijos direktorė Jolita Morkūnaitė, pasveikinusi tokį gausų kolegų būrį, pristatė svečius. Sveikinimo žodį tarė rajono savivaldybės meras Vytenis Tomkus, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyr. specialistė Edita Navickienė, ŠPC vadovas Dainius Tamulevičius. D. Tamulevičius mokytojams pristatė ir Neformaliojo ugdymo skyriaus komandą, kuriai teko nemažai pasidarbuoti organizuojant šią mugę: tai Aušra Taparauskienė, Modesta Bartkutė, Rima Saikauskienė bei naujoji skyriaus vedėja Giedrė Genevičienė, kuri šias pareigas užėmė po to, kai iš jų išėjo ilgametė vadovė Kristina Dzeventlauskienė. Beje, K. Dzeventlauskienė taip pat dalyvavo Metodų mugėje, tačiau šį kartą – jau kaip Nacionalinės švietimo agentūros darbuotoja.

Pasveikinęs mugės dalyvius, D. Tamulevičius įteikė šių metų jubiliejinį – tūkstantąjį kvalifikacijos kėlimo pažymėjimą, kuris spalio 17-ąją buvo išrašytas Žaslių pagrindinės mokyklos direktorei Astai Malašauskienei.

Metodų mugės dalyviai dėmesingai klausėsi Utenos rajono Krašuonos progimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui V. Vilūnienės pranešimo „Individualios pažangos įrankių rengimas, taikymas, duomenų naudojimas mokyklos ir mokinio pažangai“. Kai kurie metodai, padedantys pamatuoti, kiek žingsnelių „paaugo“ vaiko žinios, jau senokai taikomi daugelyje mokyklų. Tačiau šiuo atveju labiausiai sudomino mokyklos dalyvavimas tarptautiniuose projektuose, kurių metu gautas finansavimas leido įsigyti pažangių technologijų. Matyt, pribrendo laikas ir pas mus „sujudinti“ šį procesą, padėti mokykloms surasti naudingus projektus, pamokyti, kaip juos rengti.

Mūsų rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyr. specialistė Edita Navickienė savo pranešime „Vaiko įsivertinimas Kaišiadorių rajono savivalybėje – sprendimai, rezultatai ir perspektyvos“ apžvelgė, ką jau esame nuveikę šioje srityje, ką pasiekėme ir ką dar reikėtų padaryti.

Gilesniems apmąstymams nuteikė V. Giržado progimnazijos direktorės J. Morkūnaitės įžvalgos, pastebėjimai.

Po pietų pertraukos švietimo įstaigų vadovai rinkosi klausyti Nacionalinės švietimo agentūros mokyklų veiklos tobulinimo skyriaus metodininkės Monikos Bilotienės pranešimo „Vadovo veiklos įsivertinimas: ką ir kaip įsivertiname“, o pedagogai pasklido po visus progimnazijos aukštus. Kiekvienos įstaigos komandai, pasirengusiai pristatyti savo taikomus metodus, buvo skirta po atskirą kabinetą. Keliaudami per juos mokytojai vieni iš kitų mokėsi, planavo, ką pritaikys savo darbe, diskutavo. Akivaizdu, kad iš kaišiadoriečių yra ko pasimokyti, nes ne vienas pristatytas darbas neabejotinai vertas ne tik rajoninės auditorijos. Kad Mugė taptų ne tik darbiniu renginiu, bet ir neformalia vieta pabendravimui, progimnazija tą dieną ‚įkūrė“ kavinę „Refleksija“, kurioje prie kavos puodelio taip pat vyko pokalbiai bei diskusijos. Smagu, kad po ilgos pertraukos, rajono mokytojai vėl turėjo galimybę susirinkti į didelį būrį. Už tai ačiū šios mugės, tikimės, ne paskutinės, rengėjams bei didžiulių rūpesčių nepabūgusiems ir tiek daug svečių priėmusiems V. Giržado progimnazijos žmonėms.