Angle down Atgal

Kaip paruošti automobilį žiemos sezonui?

Artėjant šaltajam metų sezonui pradėti rūpintis derėtų ne vien tik mūsų sveikata bet ir automobiliu. Tai svarbu, nes visi vairuojantys automobilius žinome, kokios sąlygos ir pavojai gali laukti žiemos metu, o kad šių pavojų išvengtume, rekomenduojama įsitikinti ar automobilis atitinka visus saugos reikalavimus.

Padangos

Turbūt didžiajai vairuotojų daliai išgirdus apie artėjančius oro sąlygų pokyčius pirmoji mintis kylanti galvoje - ar mano padangos dar tinkamos žiemos keliams. Tai užtikrinti padeda ir LR įstatymas, kuris reglamentuoja apie privalomą padangų keitimą prieš žiemą. Puiki žinia, kad dauguma vairuotojų į šį reikalavimą žiūri rimtai ir tuo pasirūpina laiku, tačiau yra dalis vairuotojų, kurie nepaiso šio įstatymo ir bando savo laimę, rizikuodami ne vien savo tačiau ir kitų eismo dalyvių sveikata. Kodėl pravartu pasirūpinti tinkamomis padangomis privalo žinoti kiekvienas vairuotojas, nes tai vienas iš esminių klausimų laikantis vairuotojų pažymėjimą. Nors gali atrodyti, kad pagandos yra visos vienodos, tačiau savo specifikacijomis padangos gali skirtis viena nuo kitos. Didžiausias pokytis, kuris gali turėti įtakos - protektorių gylis. Žiemos metu protektoriai turi būti didesni ir gilesni, todėl net jei naudojamos žieminės padangos pravartu patikrinti ar jų protektorių pakaks šiam sezonui ar labiau vertėtų pasidomėti naujomis padangomis. Šį patikrinimą nesunku atlikit ir namų sąlygomis, pasinaudojus paprasčiausia liniuote. Naujos žieminės padangos protektoriai būna 8 - 10 mm, o dar tinkamas važiavimui protektorius turi būti bent iki 3 mm. 

Skysčiai

Keičiantis metų laikui pravartu pasirūpinti ir įvairiais skysčiais, kuriuos galime rasti automobilio sistemoje. Nors dauguma sako, kad tepalus keisti gali prireikti tik nuvažiavus tam atitinkamą kilometrų atstumą, tačiau specialistai rekomenduoja pasirūpint tepalais ir keičiantis sezonui, tam, kad būtų užtikrintas kokybiškas variklio darbas ir pajėgumas pasikeitus lauko oro temperatūrai. Kitas svarbus aspektas, kurį reikėtų patikrinti - aušinimo skystis. Būtina patikrinti ar šio skysčio talpa nėra kiaura bei nepamiršti, jei vasaros metu į jį buvo pilamas paprastas vanduo, privaloma jį pakeisti nauju kokybišku aušinimo skysčiu, kuris užtikrins gerą variklio darbą esant net ir žemiausiai oro temperatūrai. 

Kuras

Problema, kuri aktuali dyzelinio kuro automobiliams - kuro filtro užsikimšimas. Kadangi dyzelinas esant oro temperatūros pokyčiams kristalizuojasi, todėl tai ilgainiui užkemša kuro filtrą, ko pasekoje automobilis rytais gali sunkiau ar išvis neužsivesti. Todėl artėjant šaltiems orams pravartu patikrinti kuro filtrą ir jei reikia jį pakeisti nauju. Tai paprastai galima padaryti įsigijus naudotą išvalytą kuro filtrą iš RRR.LT automobilių dalys. Kita smulkmena, kurią pravartu prisiminti vairuojant šaltuoju metų laiku - tai, kad kuro bake rekomenduojama laikyti kuo daugiau, t.y. baką vis pripildyti iki sklidino. Tai svarbu, nes esant žemai oro temperatūrai, kuras gali pradėti kondensuotis ir susidaryti vandens lašeliai, kurie gali ne tik paveikti variklio darbą, bet ir stipriai pakenkti variklio sveikatai. Žinoma, tai daryti gali būti brangoka, tačiau rekomenduojama susidėlioti kurui skiriamą biudžetą taip, kad jį būtų galima pildyti reguliariai.

Taigi, automobilių vairuotojai privalo rūpintis savo automobiliu reguliariai, o ne tik esant tam tikriems pokyčiams iš aplinkos, kažkam sugedus ar jau įvykus eismo nelaimei. Kad automobilis tarnautų ilgai rekomenduojama jį patikrai vežti pas specialistus į autoservisus, kur profesionalai išsamiai apžiūrėtų automobilį ir jį parengtų tolimesnėms kelionėms.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite