Ką ligoninėje veikia fizikai, kaip kuriami bepiločiai orlaiviai ir kodėl trūksta inžinierių merginų?

Šiauliai
Irma Bagūnė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Šiuolaikiniai vaikai neįsivaizduoja gyvenimo be technologijų, todėl juos sudominti darosi vis labiau sudėtinga. Jau seniai aišku, kad tradicinė pamoka, kurioje vyrauja tik teorinė medžiaga yra neefektyvi, tad pedagogai ieško naujų metodų, kuriais būtų galima patraukti mokinių dėmesį, skatinti veikti ir pajusti atradimo džiaugsmą. Vienas tokių būdų – vis populiarėjanti STEAM sritis, kurios taikymas ne tik praturtina ugdymo procesą, bet ir lavina aukštesniuosius mąstymo gebėjimus – kritinį mąstymą, kūrybiškumą.

Spalio 6 ir 8 dienomis Šiaulių jaunųjų technikų centras rengė tarptautinę nuotolinę konferenciją „EDSTART Šiauliai 2021“. Šiemet pagrindinis dėmesys skirtas trims kryptims: STEAM ugdymui pamokoje – aktyviam ir motyvuotam mokymui(si), edukacinių technologijų panaudojimui ugdyme ir nuotolinio mokymo(si) iššūkiams.

Šiaulių jaunųjų technikų centro direktoriaus Roman Šarpanov teigimu, EDSTART konferencijos tikslas – pasidalinti gerąja patirtimi su Lietuvos pedagogais ir mokiniais STEAM (mokslai, technologijos, inžinerija, menai ir matematika) srityje.

„Mūsų mokytojai yra sukaupę nemažai žinių ir patirties STEAM srityje. Kaip įstaiga bendradarbiaujame su įvairiomis organizacijomis ir verslo įmonėmis, ir ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. Kilo idėja nelaikyti visko tik sau, bet dalintis žiniomis ir patirtimi su bendruomene – Šiaulių miesto, rajono ir visos šalies pedagogais.

Taip ir gimė idėja organizuoti šį renginį: mes norime duoti. Stengiamės, kad šis renginys būtų kuo praktiškesnis, kad mokytojai, grįžę į klases, galėtų pritaikyti vieną arba kitą metodą“, – konferencijos idėja dalijosi R. Šarpanov.

Kviečiame plačiau susipažinti su trimis moksliniais pranešimais.

Medicinos fizikas Karolis Jakštas pasakojo ką fizikai veikia ligoninėse. Specialistas pristatė kaip medicinoje keitėsi technika nuo pirmųjų išradimų iki šių laikų, bei pademonstravo šiuolaikinius aparatus:

Gimnazistė Marija Muningytė konferencijos metu kėlė klausimą, kodėl mergaitėms nuo mažens brukamos lėlės, o berniukams - erdvinį mąstymą lavinantys konstruktoriai, bei atkreipė dėmesį, kad merginos galėtų drąsiau dalyvauti inžinerinėje veikloje. Taip pat Marija supažindino su pagrindinėmis inžinerinėmis sritimis:

Dėstytojas Ignas Daugėla konferencijoje pasakojo apie bepiločius orlaivius bei studijas universitete: