Notice: Undefined index: etapliusAdmin in /home/alfa/subdomains/etaplius/straipsnisDESKTOP.php on line 3
ETAPLIUS - Internetinių parduotuvių skaičius auga. Kaip pradėti savo verslą internete?
REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2019 m. Balandžio 16 d. 09:58

Internetinių parduotuvių skaičius auga. Kaip pradėti savo verslą internete?

Vilnius

pixabay.com nuotr.

Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt


79996

Į priekį sparčiai žengiant technologijoms ir pastebimai greitėjant gyvenimo tempui, internetas okupuoja vis didesnę mūsų gyvenimo dalį – į virtualią erdvę persikelia svarbiausios jo sritys, o pasiklydę didžiuliuose informacijos srautuose atsakymo į visus įmanomus klausimus taip pat ieškome internete. Ten persikelti atėjo laikas ir verslui – vis augantis internetinių parduotuvių skaičius įrodo, jog norint apsipirkti jaukių namų palikti visai nebūtina, ir gana stipriai keičia mūsų įpročius.

Internetinės parduotuvės – patogumo bastionai, atliepiantys ir vėlyvomis valandomis dirbti nenorinčių darbuotojų, ir nenumaldomą potraukį naktiniams apsipirkimams jaučiančių pirkėjų poreikius, suteikdamos galimybę Jūsų verslui dirbti 24 valandas per parą nedidinant krūvio darbuotojams. Nusprendę verslą pradėti internetinėje erdvėje, laimi kovoje su konkurentais dėl potencialių klientų srautų – šiandien, kaip niekad anksčiau, kiekvienam jų itin svarbus greitis ir patogumas bei prisitaikymas prie individualių poreikių. Tačiau ką reikia apsvarstyti prieš pradedant savo verslą vystyti internete ir kaip tinkamai pasirengti jo pradžiai?

Idėja ir verslo planas

Žengti į jau ir taip sausakimšą virtualųjį pasaulį be orginalios ir paklausą atliepiančios idėjos tikrai neverta. Apgalvokite, ką gebate geriausiai ir kuo tai gali praversti aplinkiniams. Galbūt galite pasiūlyti visiškai naują produktą, kurio jūsų šalies gyventojai čia dar nėra matę, o galbūt turite idėją, kaip patobulinti kažkieno rinkoje jau siūlomus gaminius? Jūsų idėja nebūtinai turi nustebinti ar šokiruoti rinką – tam, kad sėkmingai pradėtumėte vystyti verslą ir jis taptų pelningas, kartais pakanka pasiūlyti geresnę kokybę, patrauklesnę kainą ar platesnį pasirinkimo spektrą.

Turėdami idėją, pereikite prie verslo plano ir jokių būdu neatmeskite jo manydami, jog tokie darbai skirti tik senojo, tradicinio verslo modelio kūrėjams. Apibrėžkite savo tikslus, priemones jiems pasiekti, nuspręskite, ko jums prireiks, kad įkurtumėte internetinę parduotuvę ir ją sėkmingai vystytumėte. Jei verslą įkurti rengiatės ne vienas, su kolegomis aptarkite atsakomybės sritis, susidėliokite klientų paieškos ir apsipirkimų skatinimo planą bei reklamą. Be abejo, nepamirškite apsvarstyti ir prekių pozicijų, jų kategorijų, kainodaros, nuolaidų ir akcijų sistemos.

Teisinės verslo formos pasirinkimas

Ši dalis rengiantis pradėti elektroninį verslą ne mažiau svarbi nei mąstant apie tradicinį. Juk pagrįsti, iš kur jūsų pajamos atkeliauja – privalėsite. Nežvelgiantys toli į ateitį arba neplanuojantys naujo verslo plėsti iki itin didelių pelno rodiklių, dažniausiai renkasi individualią veiklą – tai paprasčiausias, lengviausias ir pradedančiajam aiškiausias būdas įteisinti savo veiklą, o ir buhalterinė apskaita jo atveju yra pakankamai paprasta, tad tikėtina, jog visas reikiamas ataskaitas pateiksite savarankiškai, be profesionalų pagalbos. Na o planuojantys verslą, disponuojantį dideliais prekių kiekiais ir pelnu, turėtų steigti juridinį asmenį – uždarąją akcinę bendrovę, mažąją bendriją ar individualią įmonę. Kiekvienas šių tipų turi tiek privalumų, tiek trūkumų, tad prieš pasirinkdami atidžiai įvertinkite visus argumentus žvelgdami toliaregiškai.

Internetinės parduotuvės kūrimas

Vienas esminių aspektų kuriant savo verslą virtualioje erdvėje – internetinės parduotuvės kūrimo darbai. Nors pats elektroninės parduotuvės atidarymo procesas, esant nedideliems poreikiams, nereikalauja didelių investicijų, o prekybą galima pradėti vos per porą valandų, visgi, yra keli svarbūs aspektai, kuriuos svarbu apmąstyti iš anksto. Pradėti derėtų nuo norimo adreso (domeno) pasirinkimo. Šis gali būti bet koks žodis ar žodžių junginys, pasibaigiantis tokiais simboliais, kaip „.lt“; „.com“; „.de“ ir t.t. Domenas – vienas svarbiausių raktažodžių, siekiant atrasti jūsų verslą internete, tad turėtų visiškai atspindėti teikiamas paslaugas ar parduodamus produktus.

Išsirinkus domeną derėtų nuspręsti, kokią internetinės parduotuvės platformą norėtumėte naudoti ir kreiptis į specialistus, padėsiančius sėkmingai įgyvendinti jūsų idėjas bei norus ir įveikti visas kliūtis pradiniame parduotuvės veiklos etape. Jie pagelbės apsisprendžiant dėl konkrečių techninių sprendimų kuriant parduotuvę bei profesionaliai atliks visus reikiamus darbus. Rinkdamiesi įmonę ar laisvai samdomą specialistą atkreipkite dėmesį ne tik į kainą, kuri pradedančiajam verslui turėtų siekti 1000 – 2000 eur, bet ir į turimą patirtį bei jau atliktų panašių darbų pavyzdžius.

Tiekėjų paieška

Jei parduodamas prekes gaminate ne jūs pats ir ne jūsų pažįstami, vienas esminių tikslų kuriant savo verslą internete bus rasti tiekėjus, kurių gaminius galėsite perparduoti. Tai itin svarbu kainos požiūriu – Jūsų klientams siūloma kaina turi būti optimali rinkos požiūriu, tad tiekėjo – dar mažesnė nei jūsų. Dažniausiai verslo naujokai susiduria su kliūtimis nenorėdami užsisakinėti ir sandėliuoti didelių gaminių kiekių, kadangi didmenininkai sutinka parduoti tik kelis šimtus ar daugiau vienetų. Todėl neretu atveju tenka daug laiko ir pastangų paskirti tiekėjų paieškai užsienyje, atsidėti atidžiam tokių puslapių kaip ebay.co.uk ar amazon.co.uk naršymui ir prisiminti, kad prekės atkeliaus ne anksčiau nei po kelių savaičių.

Taip pat, vis daugiau šiandieninių elektroninių verslų savininkų renkasi dropshipping metodą, kuriuo remdamiesi prekę iš tiekėjo siunčiasi tik gavę užsakymą, tokiu būdu neinvestuodami lėšų ir nekaupdami gaminių, kurių paklausa nėra garantuoti.

Pirmųjų klientų pritraukimas

Mažai kam pasiseka taip, jog vos sukūrus naują parduotuvę ir ją išleidus į viešumą, pirmieji klientai ateina patys, o jiems apie save papasakoti bei pakviesti užsukti savininkams netenka. Daugeliui efektyvi komunikacija, sumaniai pasitelkiama reklama ir išnaudojamos visos galimybės pritraukti ir išlaikyti klientą tampa vieninteliu keliu į sėkmingą verslo internete vystymą.

Vienas efektyviausių reklamos internete būdų – SEO optimizavimas (angl. – search engine optimization) – tai procesas, kurio metu naudojant jūsų parinktus potencialiems klientams aktualius raktažodžius internetinė parduotuvė yra optimizuojama taip, kad jos turinys būtų matomas aukštose paieškos sistemų pozicijose. Tokiu būdu didžiuliame bei nuolatos besiplečiančiame informacijos sraute jūsų turinys bus matomas ir vis tiek pasieks savo vartotoją. Be abejo, ne mažiau populiarūs ir efektyvūs yra ir socialiniai tinklai, tačiau reklamuojant savo verslą juose svarbu nepamiršti nuolat išlikti aktyviems ir sekti naujoves bei tikslinės klientų grupės domėjimosi sritis.

 

 

Reklama



REDAKCIJA REKOMENDUOJA