Angle down Atgal

Ilka Adams apie šaldytuo turinį ir ryšį su lietuviškais patiekalais

Na, kaip jūsų vasaros kūnai? Paruošėte juos? Sporto salėje plušėjote? O ką valgėte? Jei domitės sportu, sveika gyvensena Ilkos Adams nereikia pristatyti. Plačiai besišypsanti moteris ne tik išmano kaip ir ką kelti sporto salėje, bet ir puikiai suderina sportininkų meniu. Ką ji valgo? Negi jos šaldytuve tik varškė ir vištienos krūtinėlė?... Žiūrim, ką turim.

Sveikame kūne sveika siela? O kiek čia svarbus maistas? Ar pradėjus sportuoti, turi būtinai keistis ir maistas? Kaip keitėsi Ilkos maistas, kai ji įžengė į sporto salę? „Kai pradėjau sportuoti, pradėjau valgyti daugiau švarių maisto produktų, neperdirbto maisto, pradėjau valgyti kas 3 valandas. Tai buvo didžiausi pokyčiai. Žinoma, jei treniruotės sunkios, intensyvios, valgiaraštyje su kiekvienu patiekalu būtini baltymai. Populiariausi baltymų šaltiniai yra kiaušiniai, vištienos krūtinėlės, žuvys, jautiena ir graikiškas jogurtas“, - pasakojo Ilka.

Sportiškas maisto valgiaraštis viena. Bet kitos šalies kasdieninis meniu – kita. Ilka prisipažįsta, kad lietuviškos virtuvės ji tikrai neįsimylėjo iš pirmo žvilgsnio. „Man jiems trūksta skonio, daržovių ir spalvos. Aš niekada nebuvau bulvių gerbėja, netoleruoju pieno produktų, todėl grietinė man irgi netinka. Nemanau, kad lietuviai turi tokius keistus įpročius virtuvėje, kaip mes Afrikoje. Afrikoje vienas iš keisčiausių dalykų, kuriuos galėtumėte pamatyti, yra rūkyta avių galva, žmonės valgo smegenis su šviežiai kepta duona. Tai yra delikatesas. Manau, kad daugumai lietuvių tai bus labai keista.

Patiekalas, kurį aš galbūt labiausiai mėgstu čia, Lietuvoje, yra bulviniai blynai. Cepelinai man yra per sunkūs ir man nepatinka jų skonis. Pirmą kartą išbandžiau šaltibarščius, buvo labai keista. Nepatikėjau, kad yra kefyro, burokėlių ir kiaušinių kombinacija! O dabar man jie patinka vasarą“, - juokėsi moteris.

Vieni šaldytuve laiko konservų kolekcijas, kitų kruopščiai atrinkti organiški-ekologiški produktai. Ką rastume Ilkos šaldytuve? Moteris pateikia išsamų sąrašą – verta pasimokyti: „Mūsų namuose visada rasite:

- baltymų: kiaušinių, tam tikrų žuvų, šiuo metu man labiausiai patinka lašiša. Ir visuomet turiu jautienos arba jautienos faršo ar jautienos kepsnių;

- naudoju augalinį pieną (migdolų arba kokoso);

- daržovių: salotų lapų, pomidorų, paprikos, agurkų;

- vaisių: priklausomai nuo sezono, dabar namie turime šilauogių, braškių, trešnių, slyvų;

- mano vyras valgo daug varškės, todėl visada surasite bent 5 pakuotes varškės. Taip pat graikiško jogurto;

- riebalų: turiu avokadų ir kietojo sūrio be laktozės, ūkininko pagaminto sviesto.

Iš tokio šaldytuvo turinio galima prigaminti pačių įvairiausių patiekalų. Kokia virtuvės šeimininkė yra Ilka? Improvizuojanti ar atidžiai skaitanti receptus? „Aš visada improvizuoju. Turiu įprotį pakeisti receptą taip, kad būtų sveikesnis, visada bandysiu sumažinti riebalų ir cukraus kiekį. Taigi, jei receptai sako puodelį cukraus, aš vietoj jo įdėsiu 2-3 trintus bananus (iš prinokusių bananų dubenėlyje padarykite košę). Arba vietoj grietinės naudosiu graikišką jogurtą. Aš visada stengiuosi, kad receptas atitiktų mano mitybos įpročius.

Mano mėgstamas patiekalas, nesvarbu ar valgyčiau restoranuose ar paruoščiau namuose, yra kepsnys! Gali būti jautienos sirloin kepsnys arba lašišos filė – kartu su orkaitėje keptomis daržovėmis (saldžiosios bulvės, žaliosios pupelės arba smidrai ir morkos arba burokėliai) arba su šviežių daržovių salotomis“, - savo virtuvės paslaptis atskleidžia Ilka.

Rinkdamasi tarp valgyti namie ar mieste, moteris dažniau renkasi pirmąjį variantą. Jai ėjimas į restoraną yra šventinis dalykas, ten lankosi kartą per savaitę, bet ne daugiau: „Tiesą sakant, visada leidžiu savo draugei pasirinkti restoraną todėl kad aš, tikriausiai visuomet pasirinksiu tą patį. Man patinka eiti į grilio restoranus: kur tiksliai žinau, ką galiu gauti. Labai patinka „Grill London“ restoranas. Tačiau man patinka visos virtuvės, kuriose yra mėsos ir daržovių. Mėgstu ir aštriai pavalgyti, indiška virtuvė geriausia. Jūros gėrybės taip pat labai patinka.“

Į kelionę negalima pasiimti daug savo maisto, tad tenka lepintis ar susipažinti su svetimomis virtuvėmis. Ilka pasakoja, kad paskutinė jos kelionė buvo į saulėtąją Graikiją, lauktuvių parsivežė alyvuogių aliejaus, alyvuogių. „Man patiko graikų salotos ir įvairių rūšių mėsa, pagaminta ant ugnies. Patiko ir jų kepta duona su padažu, pagamintu iš graikiškas jogurto, česnako ir agurkų“, - prisiminimais dalijosi ji.

Ilka nepaprieštarautų, jei šaltibarščius pavadintume tik gėlytėmis lygindami su tuo, ką ji ragavo kelionėje po Namibiją: „Tai buvo kepti kirminai, kuriuos žmonės parduoda šalia kelio. Ir taip pat krokodilo mėsa, kurios skonis kažkuo panašus į vištienos.“

Ilka dalijasi savo jautienos kepsnio su keptomis saldžiosiomis bulvėmis ir šparagais receptu.

Ingredientai:
kepsniui tinkančios mėsos - 200g
1 v. š. jūros drusko
1 a. š. pipirų
smidrų - 150g
2 v. š. alyvuogių aliejaus
1 a. š. Himalajų druskos
vienos vidutinio dydžio saldžio bulvės

Gaminimas:
1. Kepsnys. Mėsą ištrinkite su druska ir pipirais. Pakepinkite ant vidutinės liepsnos iki norimo iškepimo lygio. Patarimas – jei kepsite jautienos kepsnį,vidutiniškai iškeptas būtų pats sultingiausias. Pasistenkite neperkepti mėsos.
2. Smidrai. Nupjaukite smidrų apačias, apšlakstykite juos alyvuogių aliejumi ir išdėkite smidrus ant kepimo popieriaus. Pabarstykite druska ir pipirais. Kepkite orkaitėje aukštoje temperatūroje (200) apie 10 minučių iki norimo iškepimo lygio.
3. Bulvės. Įpjaukite bulves ir kepkite jas kepimo skardoje ar kitame inde. Kepti aukštoje temperatūroje apie 50-60 minučių, kol suminkštėja. Ant iškepusių bulvių galima užbarstyti cinamono.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite